Ik zag twee beren.. en 24 Elvissen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Ik zag twee beren.. en 24 Elvissen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Ik zag twee beren.. en 24 Elvissen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Shirley

16 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na Washington hadden we de eerste grote rijdag naar the Great Smokey Mountains.
Eenmaal aangekomen in the smokies kwamen we in een soort Efteling. Het dorpje was niet echt pittoresk, maar een pretpark.
Maar toen....kregen we sleutel van onze cabin. Die lag echt ver van het pretpark, hoog in de bossen. Het was perfect! Hottub, jacuzzi, pooltafel, mooi uitzicht. In de hottub besloten we hier nog een dag extra te blijven. Nashville is hierbij de komen vervallen.

In the smokies hebben we twee grote wandelingen gemaakt. Aan het einde van de eerste wandeling stonden er allemaal mensen bij de parkeerplaats met fototoestellen, dat beloofde veel.....
We kwamen aan en we zagen twee zwarte beren! Geweldig. Frank en ik keken elkaar heel gelukkig aan, we zien gewoon fucking beren in het wild. Het was laat (huh, hoe kan dat, normaal zijn we zo lekker op tijd), dus het wildlife kwam tevoorschijn.
We wilden de dag erna weer beren zien dat is toch zo geweldig.
S’ ochtend gehottubd, s’ middag weer een wandeling gemaakt. En weer wilde beesten gezien. Twee ratelslangen, veel herten.... Aan het eind van de wandeling kregen we een mooie beloning, een waterval in een Bob Ross-achtige omgeving. We hebben daar lang gezeten met onze voeten in het water. Echt leuk allemaal. Smokies waren leuk.

Na de twee beren konden de Elvissen natuurlijk niet achterblijven. We zijn in 1 keer naar Memphis gereden (7 uur). Eenmaal daar aangekomen zijn we gelijk naar de ultimate Elvis tribute contest geweest. Echt lachen, 24 man uit heel de wereld die Elvis na probeerden te doen. Nou, we moeten toegeven, het lukten ze aardig.

In Memphis is het gezellig. De stad is Amerikaans, dus niet echt gezellig straatjes ofzo. Maar met Martijn is het gezellig en we hebben leuke dingen gedaan. Graceland was leuk, vooral in de Elvis week. Drukte, allemaal Elvisfans. We hebben een rondleiding door het ziekenhuis waar Martijn werkt gehad, interessant.

Tsja, sorry mensen, hier Martijn zelf even. Dit verhaal is wel leuk hoor, maar het tandem Si-Fi vergeet hier even het allermafste wat ik (en misschien wij) in mijn (ons) leven heb gezien. Het bezoek aan het Peabody Hotel. Dit hotel is WERELDBEROEMD(!!!???) vanwege zijn eendjes. Het geval wil dus dat het hotel plaats biedt, in de lobby, aan een 5-tal eendjes. Nou is dat niet zo erg, maar elke dag worden die eendjes over een rode loper van en naar de lift gebracht. Dit is schijnbaar ZO spectaculair dat er dus honderden mensen hier naar komen kijken. Echt, geen gelul, die lui springen dus als paparazzi rond om dit alles op de gevoelige plaat te zetten. Dit is al erg, maar voor de gelegenheid was er dus ook nog een substantieel deel verkleed als Elvis. Voor de mensen die het niet door hadden... We hebben het over VOLWASSEN mensen. Ik moet zeggen dat dit beeld voor altijd op mijn netvlies is gebrand. Het leukste vonden we toch Beale street, een gezellig straatje met kroegjes en restaurants. In iedere tent spelen ze wel blues, live, allemaal livebandjes. We zijn naar de sun studios geweest.

(Martijn:)Ja, daarmee bedoelen ze dus, dat we dus, nog niet geheel hersteld van de Peabody, met honderd Elvissen midden op een drukke straat stonden om foto’s te maken, terwijl we bijna “overgevaren” werden door een rijdende boot met raad eens... Jawel, mensen met een eendensnavel op hun neus!!! Hou dus wel in gedachten dat de helft van deze eenden ook als Elvis rondkwaakten... Ik ben er van overtuigd dat wij net de ontdekkers zijn geworden van de ontbrekende schakel in de ontwikkeling van de moderne mens.

Morgen vertrekken we naar Florida. We moeten 13 uur rijden. We kijken waar we eindigen na 1 dag rijden. Het begin van de vakantie was toch wel vermoeiend, dus we willen eigenlijk een dag extra op het strand liggen. Maar in 1 dag 13 uur rijden is misschien toch ook een beetje teveel van het goede. We zullen zien.

Goodbye y’all
Sparta en Feyenoord

  • 16 Augustus 2007 - 12:00

    Hanni:

    Ik lees dat jullie allemaal leuke dingen gedaan hebben ik geniet van jullie berichten en het is erg leuk bij martijn hem doe hem nogmaals de groeten van ons groetjes Hanni

  • 16 Augustus 2007 - 12:01

    Martijn:

    Zo, hehe, eindelijk wat leesvoer voor het thuisfront. Dat mocht tijd worden.
    Het zit erop (althans voor mij), Shirley en Frank vertrekken vandaag naar Orlando, Florida. Ze hadden het plan om 7 uur 's ochtends te vertrekken. Het is bijna kwart voor zeven en ik denk dat ik ze zo maar even wakker ga bellen.

    Ik heb er in ieder geval van genoten dat ze hier waren. Ik mocht zelfs ook nog een beetje meeschrijven. (Op voorwaarde dat ik dan ook nog de berichtjes zou plaastsen, wat ik dus gedaan heb, en wat inhoud dat ik nu bijna de halve website geschreven heb. Jofel!!!)

    Vandaag is de sterfdag van Elvis en ik las net dat er iemand gisteravond in Graceland overleden is. Tsja je bent fan of niet...

    Het andere "goede" niews is: De eerste orkaan is officieel een feit en raad eens waar hij naar toe gaat??? Precies de eerste voorspelling zegt: richting Florida.
    Op zich wel leuk om meegemaakt te hebben, natuurlijk niet als je echte schade hebt, maar meestal is de reactie op zo'n ding hier vrij overdreven. Erg amusant.

    Ik heb trouwens de eerste foto's bekeken. Erg leuk, het waren slechts 450 foto's. Gelukkig waren zowel Frank als Shirley erg kritisch op het resultaat en ze hebben beloofd het terug te brengen naar een acceptabel aantal. Waarmee iedereen dus bij deze uitgenodigd is bij S&F, voor een avondje foto's bekijken met koffie en gebak.

    Toedeloe,
    Martijn

    Ps. kwaak Thank you kwaak kwaak Thank you very much...

  • 16 Augustus 2007 - 12:02

    Martijn:

    Getver Hanni, was me net voor.
    Hoest mogelijk ik had zelf het bericht geplaast..

    Hanni, Klaas, Bonnie en iedereen de groetjes terug.

  • 17 Augustus 2007 - 08:42

    Jeebee:

    Whahahaha dat van die eendjes heb ik gewoon wel eens op tv gezien bij een of andere documentaire. En ik toen maar denken dat het een verzonnen verhaal was! Staan de beren op de foto?!!!!?

  • 18 Augustus 2007 - 01:00

    Bub:

    Ik weet niet wat ik lees hier. Rare lui die Amerikanen met hun badeendjes. ;-)

    Het adres van die cabin moeten jullie me ff doorgeven. Die wil ik ook eens live meemaken! :-)

    Succes met de grote reis naar Florida.
    Lekker ff bijkomen van alles.
    Ben jaloers. Ik wil ook weer naar Sanibel Island, Epcot en alle andere bezienswaardigheden!

    groetjes!

  • 18 Augustus 2007 - 08:38

    Bonnie&Bas:

    Haaaaaaai Sparta&Feyenoord

    Wij zijn inmiddels terug van vakantie.Iets eerder dan gepland vanwege het aankomende slechte weer. Wij hebben het erg leuk gehad. Jullie ook zo te lezen. Erg leuk om even bij te lezen.

    Wat balen zeg van je foto's van New York. Je zal er wel ziek van geweest zijn, hoe is het ook gebeurd vragen Bas en ik ons steeds af. Tuurlijk kun je mijn foto's gebruiken. Op dat amerika-forum kun je ook altijd een oproep doen voor foto's die je dan nog mist, daar komt altijd reactie op. Uiteindelijk gaat het altijd om de ervaring en niet om de foto's (klink ik nu als Frank? hihihihi :) ) maar toch :S :S :S

    Beren, ratelslangen, herten,COOL.Vooral yogi bear natuurlijk :D

    Hahaha 800 elvissen lijkt mij ook zo stoer.

    Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's,eeeuh..die we nog WEL hebben zeg maar. Hihihihi we maken er maar een grapje van :)

    Fijne vakantie nog verder, tot het volgende bericht!

    groeten Bonnie&Bas

  • 18 Augustus 2007 - 19:24

    Henk:

    Jullie mogen ook mijn foto's van New York lenen, maar dan moet je wel het world trade center eruit fotoshoppen.

    Zo te lezen hebben jullie het bij Martijn naar jullie zin gehad. Nog veel plezier de komende week.

  • 19 Augustus 2007 - 07:45

    Robski:

    return of the elvis clones?...lijkt me een leuke title voor een horror film
    maar lijkt me ook behoorlijk grappig om te zien
    jammer van de foto's, hoop dat de rest wel goed bewaard blijft
    nog veel plezier daar
    gr robski

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

VS 2007

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2007

Twee barracuda's en geen hectometerpaaltje

23 Augustus 2007

Twaalf Alligators en 1 lekke band

20 Augustus 2007

Modern Amerika

20 Augustus 2007

Twee muizen en twee kreeften..

16 Augustus 2007

Ik zag twee beren.. en 24 Elvissen
Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 58189

Voorgaande reizen:

13 Juli 2022 - 11 Augustus 2022

West-Amerika

29 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Maleisië

07 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

West Canada

23 April 2015 - 19 Mei 2015

Californie en Arizona

08 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Noordwest Amerika

25 September 2012 - 25 Oktober 2012

Rocky Mountains

07 Augustus 2009 - 06 September 2009

Vs en Canada

10 Maart 2008 - 14 April 2008

Australie

02 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

VS 2007

Landen bezocht: