Twaalf Alligators en 1 lekke band - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Twaalf Alligators en 1 lekke band - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Twaalf Alligators en 1 lekke band

Door: Shirley de Ruijter

Blijf op de hoogte en volg Shirley

23 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Key West

Hallo iedereen,

Hier een berichtje vanuit het hotel. Ja, ja, we zitten op Key West, het zuidelijkste puntje Amerika en in het hotel hebben ze zowaar internet. Eh natuurlijk kunnen we nog steeds geen foto's plaatsen, omdat men toch nog steeds bang is dat we Osama virussen binnenbrengen.

De vorige mail kwam uit Fort Meyers beach. De dag nadat we zo verbrand waren zijn we naar Sannibel Island gereden. Hebben het eiland rondgereden en zijn naar een natuurparkje geweest. Handig die luie Amerikanen, er was een route door het park voor met de auto.
Was leuk, veel vogels, witte reigers en pelicanen gezien. Wat helemaal leuk was dat er een racoon (wasbeertje) de weg overstak. Hahaha, men zei wel er zitten ook wasbeertjes, maar je moet ze dan ook maar net spotten. Aan het einde van de route, onze eerste alligator gezien.
Frank had niet zoveel oog meer voor het beest, hij had meer aandacht voor de band onder onze auto die toch wel erg zacht leek.
Band opgepompt en terug naar fort Meyers.

Dag erna zouden we naar de everglades gaan, maar de laaste avond in fort Meyers kwamen we erachter dat de band toch wel erg lek was. We waren gelijk bang voor ons dagje Everglades. Hertz gebeld. This is the USA men. Binnen een uur hadden we de reserveband onder de auto. Dag erna hebben we een nieuwe (uiteraard net iets grotere en luxere auto) van hertz gehad. Die konden we ophalen op de route naar de Everglades.

Met onze nieuwe auto naar de Airboat. Wel heeel tof hoor. Je raast door het moerras.
We hebben echt veel alligators gezien, ook dichtbij de boot. Erg leuk.
S' middags wilden we nog een boottochtje doen in het officiele nationale park. Maar de afstanden waren toch iets verder dan gedacht en we hadden toch wat tijd verloren me het wisselen van de auto.
Dus hebben we een aantal stops en wandelingen gemaakt in de Everglades. Was wel leuk, weer alligators gezien en een schildpadje over de weg.
Everglades vonden we wel leuk, maar niet heel spectaculair (eh we hebben misschien al te veel gezien;)).

We besloten om na de everglades gelijk door te rijden naar de eerste Key. De keys zijn eilanden voor de kust van Florida die door een weg verbonden zijn.
Daar hadden we een hele mooie hotelkamer met een heerlijk groot bed! Hahah en tot onze verrassing een jacuzzi.

• 24 Augustus 2007 - 09:02

Joyce:

Terwijl jullie aan het opscheppen zijn over een jacuzzi, rennen wij hier wel rondjes voor Leo.. Spierrrpijn!!!
    Maar ZELFS met die spierpijn heb ik toch nog even Henk van de squashbaan kunnen meppen. (was een nipte overwinning hoor, het werd maar 6-0 in sets...)

• 24 Augustus 2007 - 22:54

Bonnie&Bas:

Ja ja, echte service he, in Amerika. Geen nep service, geen loze beloftes.Wie weet klaag je ze aan dus dat risico gaan we maar niet nemen :D

Het klinkt erg leuk. Ik wil ook graag naar die Everglades, zelfs na jullie verhalen over dat het misschien een beetje tegen valt! :)

Ben benieuwd naar de foto'sssssssssssssss,of zijn die opgegeten door een krokodil.

Hihi ze blijven leuk die grappen ;)

Even het volgende bericht lezen :)

Tosso

Groet Zus

• 25 Augustus 2007 - 20:09

Martijn:

Hebben jullie wel eens aan het programma "Tobbedansen" nagedacht...