De Joshua Plant - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu De Joshua Plant - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

De Joshua Plant

Blijf op de hoogte en volg Shirley

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Wisten jullie, beste lezers, dat de Joshua Tree helemaal geen boom is? Het is een plant. Zo zijn die krengen. Heel misleidend allemaal.

Als ik nu uit het raampje van de camper kijk zie ik zo'n Joshua Tree, een soort kruising tussen een cactus en een boom, staan. Sterker nog, ik zie er honderden. Dat klopt ook, want we zijn in Joshua Tree National Park. En, zoals je van een nationaal park mag verwachten, is het hier schitterend. Een ruig, vrij kaal landschap met bizar gevormde rotspartijen en daar tussendoor een enkele yucca en talloze Joshua Trees.

Midden in dat bijzondere landschap ligt de Hidden Valley Campground, waar we tegen het einde van de middag ons campertje hebben gestald. De dag had tot dan toe bestaan uit de, met Gwen onvermijdelijke, plons in het zwembad op de camping in San Diego, een bezoekje aan de Walmart en de reis naar Joshua Tree toe.

Na de vrij lange reis hadden we weinig fut nog trektochten door het park te maken. Een keuze die door Gwen bejubeld werd door de metershoge rotspartij achter de camper te beklimmen. Papa mocht op zijn slippertjes er achteraan, Owen moest tot zijn frustratie beneden blijven. Het ventje kan amper lopen en wil nu al rotsklimmen.

's avonds nuttigden we ons maaltje op een picknickplaatsje tussen de rotsen en Joshua Trees. Nadat de kinderen op bed waren gelegd slopen Shirley en ik naar buiten voor een kopje thee en een white chocolate macademia nut cookie (!!) onder het maanlicht. Erg mooi allemaal, zo vond ook de coyote die op een paar meter van ons langs liep.

Morgen trekken we verder door het park en reizen we door naar Arizona. Met een tussenstop op een camping met hoogstwaarschijnlijk een zwembad.

• 01 Mei 2015 - 18:00

Klaas:

Hoi Shirley, ik heb al een lange reactie naar Frank geplaatst, maar ben toch nog een paar dingen vergeten.
    Zoals je weet selecteerik iedere maand een LP, en dat was deze maand natuurlijk de Yoshua Three van U2
    Verder staat er een klok in de kamer die jullie tijd aangeeft,( gewonnen op een schaaktoernooi:-) die het inmiddels niet meer doet.
    Dus mama en ik moeten nu iedere keer uitrekenen hoelaat het bij jullie is. En dan denken we alle twee dat we gelijk hebben.Feijenoord heeft Kazim voor 2 jaar vastgelegd. Groningen Feyenoord was een wedstrijd waarin Groningen eigenlijk had moeten winnen.Feyenoord staat 3 punten voor, en doelgemiddelde. Zodat winnen zondag voldoende is om definitief derde te worden.Uefa straf 1 wedstrijd zonder publiek.
    Zie ook email Frank. Het is hier 6 uur dit is vanuit het ziekenhuisbed alles komt goed.
    Papa