Slide rock state park - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Slide rock state park - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Slide rock state park

Blijf op de hoogte en volg Shirley

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Haha voor onze begrippen dan he.
De morgen begon op de camping waar we geskyped hebben met het thuisfront, Owen een ochtendtukkie en Frank met Gwen naar het kreekje bij onze camping gelopen. Het was een mooi hoorde ik uit betrouwbare bronnen. Er werden zelfs pizza's voor papa gemaakt.

Slide rock park stond vandaag op het programma, althans eigenlijk voor morgen maar de weersvoorspelling was minder. Slide rock park is een recreatie gebied waar je kunt zwemmen in een canyon. Het water stroomt over rotsen, op de ene plek wat dieper dan over de andere plek. Er zijn ook mini watervallen.

Hier hebben we onze lunch genuttigd. Wel een beetje karig als je het vergelijkt met de feestende Mexicanen die achter ons hele maaltijden aan het bereiden waren. Owen en Gwen dansten vrolijk op de muziek mee.

We zijn heel de middag in Slide rock geweest. We vonden het mooi en het was er gezellig. Het water was alleen ijskoud. Nee niet Shirley koud maar dan ook echt ijskoud. Dat was wel jammer want Gwen en Owen hebben niet echt gezwommen maar een beetje gepoedeld. Wij zijn door het kreekje nog een stukje de canyon ingelopen.
Een van de attracties is de natuurlijke glijbaan. Een soort geul naar beneden. Iedereen had zoveel lol met dat ding dat ik het ook echt moest proberen. Ik ben in het ijskoude water van de waterglijbaan gegaan. Haha dit tot grote verbazing van Frank en Gwen. Frank kon dit niet over zijn kant laten gaan en is toen een paar keer ervan af gegaan. Tot grote vreugde van Owen die vond het prachtig.

De dag sloten we af in het plaatsje Sedona. Grappig toeristen plaatsje. Gwen wilde hier zo graag heen om te winkelen. Bij een Mexicaan heerlijk gegeten en toen gaan winkelen. Vooral de kristallenwinkels waren populair. Oh mooie stenen he mama. Ja heel mooi blijf er maar vanaf, deze stenen kosten geld.
Haha nou uiteindelijk heeft Gwen van haar eigen geld een doosje gekocht met van glinsterende stenen. Normaal koop je die doosjes om je belangrijke stenen, die je kracht geven, creativiteit enz, in op te bergen.
De cassière zag dat Gwen zo geïnteresseerd was in de steentjes dat zij er ook 1 kreeg. Die speciaal voor Gwen was, voor het nieuwe leven. Voor plezier en frisheid voor van alles en nog wat. Dit heb ik haar vluchtig uitgelegd, nadat ze teleurgesteld was dat ze niet de roze steen mocht. Nu hoor ik iedere keer op de achterbank. Owen raak me steen maar aan hoor daar word je blij en fris van.

Terug op de camping is Owen gelijk naar bed gegaan en Gwen mocht nog even opblijven. Dan gaat ze samen met mama kleuren. Ze vindt het prachtig om op te blijven tot het donker is. En dat is hier rond acht uur. Haha dus ze mag altijd laat opblijven. Ze slaapt in de auto, dus dat is alleen maar goed.

Morgen nog een dagje Sedona, nou dat moet geen problemen opleveren denken wij zo.

  • 06 Mei 2015 - 20:52

    Joyce:

    Na mijn lachstuip over de stenen denk ik nu.... kunnen jullie niet even terug rijden naar het winkeltje?
    Ik wil ook wel een steen, waardoor ik fris en blij word na aanraking. Ik ben vandaag naar de nieuwe Basic Fit geweest. Fris was ik na een uur niet meer en ik word al helemaaaal niet blij van de spierpijn, dus zo'n steen lijkt me ideaal!


  • 06 Mei 2015 - 23:55

    Bonnie:

    Haha! Ik heb het doosje al mogen aanschouwen! En mooi dat t'ie is .... ;P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 58097

Voorgaande reizen:

13 Juli 2022 - 11 Augustus 2022

West-Amerika

29 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Maleisië

07 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

West Canada

23 April 2015 - 19 Mei 2015

Californie en Arizona

08 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Noordwest Amerika

25 September 2012 - 25 Oktober 2012

Rocky Mountains

07 Augustus 2009 - 06 September 2009

Vs en Canada

10 Maart 2008 - 14 April 2008

Australie

02 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

VS 2007

Landen bezocht: