Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Ja jeetje waar zal ik beginnen....
Bijvoorbeeld kan ik iets vertellen over het park, over het fototoestel of over het weer.....

Death Valley staat erom bekent dat het het warmste en droogste plekje van Amerika is.
Nou wij maken een waar fenomeen mee, we horen nu druppels op onze camper die bijna wegwaait.
De ochtend begon in Vegas, daar voelde we al dat de wind hard en koud was. Maar dat geeft niet. We gaan naar dat oh zo beruchte death valley.
Nadat we het park inkwamen vonden we het al mooi. Hoe dieper het park in, het meer toeristische gedeelte, hoe mooier het wordt. Vraag me niet wat er zo mooi is. Allemaal gekleurde rotsen om je heen en daartussen een zoutvlakte.
Voordat we bij onze eerste stop kwamen, zagen we een coyote langs de weg. Althans er wordt nog onderzoek naar gedaan, want wellicht is het een woestijnvos. Eh maar misschien is woestijnvos weer een ander woord voor coyote. In ieder geval een wild hondachtig beest.

Onze eerste stop was bij het badwater basin. Een grote zoutvlakte waar je op kon lopen. Hier heb ik weer het beroemde gebakken eitje gemaakt. Niet op de motorkap, zoals bassie en Adriaan al eens in death valley gedaan hebben, maar gewoon in de keuken. Het waaide echt heel hard, maar het was wel lekker.
We hebben gewandeld over de zoutvlakte, erg mooi.

En daar komt het jaarlijks terugkerende verhaal ( een ezel...), ik wil een foto nemen, ja hoor batterij op! Nee niet in death valley. Jawel hoor, zo leeg als het maar zijn kan.
Nu overschakelen naar onze tweede kleine toestel, wat deze vakantie ook wat kuurtjes heeft gekregen, je kan niet meer inzoomen bijv. Echt beetje balen.

Onze tweede stop was devils golf course. Eh ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar mooi was het. Soort blokken zout van kilometers lang met op de achtergrond die mooie gekleurde bergen.

Dan onze laatste activiteit was het rijden van de artist palette. Langs hele mooie rots/bergformatie met allerlei kleuren. Nog naar uitkijkpunt geweest, wel uitkijken dat we niet van de berg waaien. Ik vond het echt heel mooi!

Na deze rit hadden we wel een duik in ons zwembad verdiend. Ik zag er tegenop om in het water te gaan, want ik moest er ook weer uit met windkracht heel veel. Toch gedaan, water was heerlijk. Eruit komen echter niet.

Tijdens dit stukje typen waait het steeds harder, die camper schudt zelfs heen en weer. We horen allerlei piepjes uit de magnetron komen. Als dat maar goed gaat...

Morgenochtend zou de zon moeten gaan schijnen, maar is het voor death valley begrippen koud, onder de 20 graden. Zou fijn zijn, want we gaan morgen nog naar een uitzichtpunt en zandduinen voordat we vertrekken naar koudere oorden in het noorden.

Nou daarover gesproken. We gaan richting yosemite national park. Die moeten we bereiken via de tioga road. Ieder jaar gaat men sneeuwruimen enz. Het was voor ons spannend of de weg open zou zijn. Dit scheelt veel omrijden.
Vorige week goede nieuws gehoord, hij ging 4 mei open. Vandaag op camping gehoord dat het daar weer sneeuwt (he ja leuk), en dat hij vandaag weer even dicht ging. Dus het is spannend of we erover kunnen. Over twee dagen zullen we het weten.....