Sea World - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Sea World - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Sea World

Blijf op de hoogte en volg Shirley

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Sea World

Onze tweede dag in San Diego hebben we voor het grootste deel doorgebracht in Sea World. Sea World is het Dolfinarium, maar dan keer vier. Sea World is vooral bekend om de Shamu-show: een voorstelling met Orka's die salto's, radslagen, dubbele rietbergers en de spagaat uitvoeren. En het publiek nat spatten. Kijk maar eens na op Youtube. Tot de grote opluchting van vooral Gwen hielden wij het droog.

Maar er was meer in Sea World. Een dolfijnenshow, een show met zeeleeuwen, aquaria, verblijven en bassins met schildpadden, otters, Beluga-walvissen (van die witte), haaien, pinguïns en een ijsbeer en - tot de grote vreugde van Owen - vissen. Heel veel vissen. Owen vond elke vis interessant. Druk gillend en gebarend stond hij voor de aquaria. Vis na vis werd aangewezen en als een vis te lang op een plek bleef drijven probeerde hij hem weg te swipen. Het is een kind van zijn generatie.

Gwen vond alle dieren ook boeiend, maar was vooral gefascineerd door de Elmo-draaimolen in de Sesamstraat-speeltuin. Elke keer dat we de speeltuin passeerden moest een rondje met Elmo worden gemaakt. Ik vertel hierbij dat de Sesamstraat-speeltuin centraal in het park ligt en jullie begrijpen dat we Elmo meer dan eens een bezoekje hebben gebracht.

Na een volle en leuke dag in Sea World trokken we campingwaarts, waar we de keuze hadden tussen het even rustig aan doen en het zwembad. Dat was natuurlijk geen keuze. Nat en voldaan sloten we de dag af met een warme maaltijd en zochten we (droog inmiddels) onze warme bedjes op.

  • 01 Mei 2015 - 15:38

    Klaas:

    Even een reactie vanaf het ziekenhuisbed. Ik heb de afgelopen 7 dagen vreselijk benauwd gehad zoerg dat ik dacht dat ik ging stikken. Vocht wordt op dit moment uitgehaald, het record ga ik niet halen, er is al gesproken over een permanente drain.
    Even wat anders, ik weet nog steeds niet wat er op het balkon te zien was. Voor het seaworld zal je wel een speciale visakte nodig hebben. Hebben jullie wat gemerkt van de Stones in San Diego.ik geloof dat jullie richting Las Vegas gaan, daar vindt dit weekend plaats de boksmatch van de eeuw.
    Ter geruststelling van jullie zijn er via een speciale internetside nog kaarten te bestellen.
    In de nok van het 16000 tellende stadion kosten de kaarten maar 5000 dollar. Wil je echter naast de ring zitten dan betaal je 260000 dollar.Dan kan je het zweet ruiken, ik hoor wel wie van jullie geweest is.
    Frank ik heb je voetbalformulier ingevuld, maar van Hanni heb ik gehoord dat jij hetzelfde gedaan hebt, dat is wel jammer want ik heb er een wetenschappelijke studie van gemaakt, die zeer kansrijk was.
    Groetjes uit het ziekenhuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 58117

Voorgaande reizen:

13 Juli 2022 - 11 Augustus 2022

West-Amerika

29 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Maleisië

07 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

West Canada

23 April 2015 - 19 Mei 2015

Californie en Arizona

08 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Noordwest Amerika

25 September 2012 - 25 Oktober 2012

Rocky Mountains

07 Augustus 2009 - 06 September 2009

Vs en Canada

10 Maart 2008 - 14 April 2008

Australie

02 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

VS 2007

Landen bezocht: