New York: cool, maar hot! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu New York: cool, maar hot! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

New York: cool, maar hot!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Shirley

06 Augustus 2007 | Verenigde Staten, New York

Dag lieve mensen,

Vanuit een rustiek en sereen New York groeten we jullie. Het is hier cool... en hot. We vermaken ons prima. Omdat het tellertje dat de resterende seconden dat we kunnen internetten steeds meer de nul nadert en omdat Shirley nog wil controleren of ze echt niet al haar 312 foto's van de eerste drie dagen kwijt is geraakt, volgt nu de executive summary van wat we tot nu hebben gedaan.

Vliegen. Slapen in business elite verstelbare vliegtuigstoel. Naar shabby, maar groot hotel op gunstig gelegen locatie in hartje New York. Zweten. Korte broek aantrekken. Nog steeds zweten. Op Empire State Building staan. Ver weg kijken. Van Empire State Building af. Met de lift. Naar Times Square. Lichtjes kijken, lampjes kijken, knipperende reclames kijken. Terug naar hotel. Slapen.

Wakker worden. Bemerken dat we de jet lag over hebben geslagen. Naar China Town. Kippen en onidentificeerbare dode beesten in etalage gezien. Chinezen gezien. Veel Chinezen gezien. Little Italy gezien, maar nauwelijks Italianen. Soho en Greenwich Village bezocht. Ons geamuseerd. Naar New York Yankees. Met Japanner heel hard Mat-su-ieeeee geschreeuwd. Shirley niet, die was haar stem kwijt. High Five gegeven aan Amerikaan toen Yankees een punt maakten. In onweer en stortregen terug naar hotel.

Wakker worden door wekker. Vaststellen dat de jet lag een door de communisten in het leven geroepen mythe is. Naar standbeeld van vrouw met fakkel op eiland. Op Ellis eiland geleerd hoe het komt dat er zo verdomde veel Amerikanen in Amerika zijn. Wallstreet bekeken. Plaats bezocht waar sinds een paar jaar geen wolkenkrabbers staan. Gehoord dat dat de schuld van de regering is en dat er toch echt een nieuw onderzoek naar Nine Eleven moet komen. Naar parkje bij stadhuis. Lens kwijt raken. Op en neer naar hotel. Brooklyn Bridge over lopen. Vanaf Brooklyn naar lichtjes van Manhattan kijken. Genieten. Hapje eten in Hard Rock Cafe opgediend krijgen door ober die goed bevriend is met de man die maandag bij het concert van Muse het licht doet. Ons verbazen over zoveel toeval. Via Times Square naar hotel.

He he, dagje rust. Uitgeslapen. Naar Central Park. Toch geen dagje rust, want uren gelopen door park. Genoten van Central Park. Dolle bende daar: rollerskatedisco, Braziliaanse reggae, 67216 hardlopers, 7298 fietsers, 52899 skaters en 98307 relaxende mensen gezien. Naar Comedy Cellar. Geweldig gelachen! Naar hotel.

Uit hotel. Bibliotheek, station, wolkenkrabbert van Chrysler bekeken, vanuit internetcafe op 5th avenue de groeten doen aan het thuisfront: de groeten!

Groetjes en tot de volgende keer,

Shirley en Frank.

  • 06 Augustus 2007 - 18:01

    Simone:

    Zozo...lekker business class gevlogen...niet slecht.. stonden ze weer zo gezellig te kijken om het te vertellen?
    312 foto's maar...met of zonder delete show? ik ben benieuwd of je ook aan het eind van deze vakantie de volgorde uit je hoofd kent.
    Klinkt goed, die korte opmerkingen waar ongetwijfeld hele verhalen achter schuil gaan. Ik ben nu al benieuwd ... In ieder geval goed om uit het verhaal op te maken dat jullie het goed naar jullie zin hebben!
    Enne... ik dacht dat jullie vakantie hadden, maar echt ontspannend is het niet. Ik hoop niet dat je in Central Parc de tel bent kwijt geraakt en overnieuw kon beginnen met tellen.,

    groetjes, Simone




  • 06 Augustus 2007 - 19:54

    Gerard En Ludi:

    Het is en blijft een snel land. Jullie hebben je al helemaal aangepast. Tot nu toe al 312 foto.s. Wordt een lang weekend foto.s kijken. Nog veel plezier.

  • 07 Augustus 2007 - 07:26

    Hanni:

    Zo te lezen hebben jullie het erg leuk het klinkt allemaal gezellig groetjes Hanni

  • 07 Augustus 2007 - 08:51

    Klaas:

    Op het moment dat jullie over The Brooklyn Bridge liepen, las ik een artikel in het AD dat deze brug erg slecht onderhouden is.Ik was blij dat jullie een zwemdiploma gehaald hadden.
    Liverpool-Feijenoord 1-1 Feijenoord weer de penalty gemist.En nu op naar het Witte Huis. Neem vooral dikke sigaren mee.
    Groetjes Klaas

  • 07 Augustus 2007 - 09:08

    Angela:

    Wow, jullie hebben in een paar dagen al superveel meegemaakt zeg! Leuk om te lezen.

    Ik kijk uit naar het volgende verhaal! :-)

  • 07 Augustus 2007 - 19:44

    Anja En Jesse:

    Zo te lezen hebben jullie een top vakantie daar zo in New York. Geniet van jullie vakantie. En als jullie terug zijn dan kan ik naar jullie foto's kijken en jullie naar de vakantie foto's van mij en Jesse van het weekje Gelderland in het Bungalow huisje. ;-)
    Sturen jullie wel nog een kaartje naar Jesse en mij? Dan doen wij het straks ook weer. Een Hele dikke Kus en Knuffel van Jesse voor oom Frank en Shirley. En de groetjes van Jesse en mij.

  • 08 Augustus 2007 - 11:58

    Henk:

    Gezellig hoor om de avonturen te lezen. Jullie hebben wel veel gedaan. Ik heb zaterdag maarliefst 7 doelpunten gezien op het kasteel. Wel jammer dat het er zes voor Getafe waren.

    Nog veel plezier en tot later!

  • 08 Augustus 2007 - 12:18

    Ronald:

    Zo te zien hebben jullie het prima naar de zin. Veel plezier nog toegewenst en ik kijk uit naar het volgende deel.

  • 08 Augustus 2007 - 17:19

    Robski:

    Oke het is officieel ik ben jaloers.
    En ik zei nog zo een koffer die 110 kilo weegt valt echt niet op hoor, maar nee gewoon niet doen he ;)
    Leuk om te horen dat jullie het goed naar de zin hebben.
    Kan niet wachten op de volgende berichten en vooral de foto's.
    Gr uit een warm koud warm nat droog nat droog nederland
    robski

  • 10 Augustus 2007 - 09:09

    Jeepee En Jeebee:

    Het klinkt weer geweldig, maar van die 312 foto's krijgen we er geen een te zien?!? Boehoe! Gelijk hebben jullie, veel te veel werk. En jullie zijn veel te druk bezig met genieten natuurlijk :-)

  • 11 Augustus 2007 - 18:55

    Bonnie&bas:

    Hier peppi en kokki vanuit een vies stinkend naar patat kantoor van de campingbaas :) geweldig he new york!! Ik vind het leuk dat ik heb bijgelezen en wens jullie nog een fijne vakantie!


  • 12 Augustus 2007 - 23:10

    Martijn:

    Hey lui,
    Even voor het thuisfront in NL.
    Shirley en Frank hebben Memphis zowaar gevonden en verkeren volgens mij ook in goede gezondheid. Of dat na vanavond ook nog zo zal zijn... Zomers in Memphis zijn beroemd, berucht en bezongen. Dus ik denk dat ik er maar morgen goed aan doe om ze lekker te laten slapen.
    Pff, dat heb ik weer, want ik kan gewoon aan het werk, sommige mensen hebben altijd geluk.

    Ik zie dat het verslag vanuit DC een beetje achter is gebleven. Tsja jammer, maar ik heb het er best naar mijn zin gehad. Lekker hoor 3 dagen alleen maar dode mensen bekeken. Voor de typische Hollandsche lui: Het was warm: 103 graden en gevoel 112. Shirley was nogal gecharmeerd van een "obelix"

    Groetjes aan iedereen
    Vanuit een eveneens warm Memphis
    Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

VS 2007

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2007

Twee barracuda's en geen hectometerpaaltje

23 Augustus 2007

Twaalf Alligators en 1 lekke band

20 Augustus 2007

Modern Amerika

20 Augustus 2007

Twee muizen en twee kreeften..

16 Augustus 2007

Ik zag twee beren.. en 24 Elvissen
Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 58189

Voorgaande reizen:

13 Juli 2022 - 11 Augustus 2022

West-Amerika

29 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Maleisië

07 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

West Canada

23 April 2015 - 19 Mei 2015

Californie en Arizona

08 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Noordwest Amerika

25 September 2012 - 25 Oktober 2012

Rocky Mountains

07 Augustus 2009 - 06 September 2009

Vs en Canada

10 Maart 2008 - 14 April 2008

Australie

02 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

VS 2007

Landen bezocht: