Dag 22 - Op weg naar de kust - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 22 - Op weg naar de kust - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 22 - Op weg naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Shirley

03 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag gaan we het binnenland, de bergen verlaten. We gaan naar kust. We hebben mooie natuur gezien, het was echt prachtig, maar dat rijden over en door de bergen blijft niet echt mijn favoriet. Frank heeft daar overigens een andere mening over.

Vandaag was een chilldag, haha zo noemden de kinderen het. Een chilldag bestaat uit rustig wakker worden, ontbijten, zwemmen, burger King, tanken, laatste boodschappen doen, nog 1,30 uur rijden en daarna zwemmen in de zee. Haha klinkt relaxt he...

Zwemmen op de camping was echt heerlijk, het was warm en het water lekker. We waren de enige in het zwembad met uitzicht op eekhoorntjes en vliegende gieren. Frank heeft daar nog gedumpt en water getapt, want de komende drie nachten staat we zonder voorzieningen. Bij het eerste dorp van betekenis, tussen alle ranches door, hebben we getankt en boodschappen gedaan. Ook de burger King hebben we aangedaan. Getsie geen zin meer in. Maar een voordeel van de Burger King Hollister was dat ze WiFi hadden. Frank heeft voor morgen een walvistour geboekt. Ik kon gelijk twee verslagen plaatsen, want zelfs met mijn Amerikaanse databundel heb ik vaak geen netwerkverbinding.

Nu snel naar de kust, want grote meneer Rost wil graag naar de zee en zwemmen in de golven. Leuke duincamping, mooie ruime plek waar we kampvuur mogen maken! Yeah!

Strand was te ver lopen, zeker op een chilldag, dus camper bij het strand geparkeerd. Het is hier wel een paar graadjes frisser met een wat frisse wind. Leuk strand met goede golven, net iets minder hoog dan op venice beach. We voelden aan het water, mijn conclusie ijskoud. Nou Frank en Gwen trokken zicher niets van aan en doken de golven in. Owen pakte het iets rustiger aan. Die vond tot zijn middel diep genoeg. Het schepnet van de action is echt multifunctioneel, dit keer is hij gebruikt om te zeevissen cq golfvissen. De vangst waren zandkrabben en een sand dollar. Een mooie ronde schelp met een patroon van een blaadje erop. Er zijn zelfs mensen die speciaal naar sand dollar beach gaan, om deze te vinden. Owen viste hem gewoon op uit de zee bij sunset state park. Inmiddels zat ik helemaal ingepakt met twee doeken om me heen, ik had het fris. Toen de zon ineens besloot weg te gaan, hebben wij hem gevolgd. Het werd te koud op het strand. Op de camping nog wat makkelijks gegeten en gedoucht. We hadden geen zin om kampvuur te maken, we wilden liever in de warme camper blijven. Gwen kijkt nog een serie, Owen leest het dagobert duck boek wat hij van Jesse gehad heeft, Frank zoekt uit hoe je catan voor twee personen kan spelen en ik maak het verhaaltje af. Vanavond op tijd naar bed, want morgen gaan we op walvissenjacht. Eh althans jacht, als we er 1 zien beloven we hem niet met onze harpoen te doden. Tot morgen!

• 04 Augustus 2022 - 23:17

Hanni:

Owen gaat zeker die sand dollar meenemen.ik heb weer genoten van jullie verhalen, zo leuk

• 05 Augustus 2022 - 03:06

Bonnie:

Dat klinkt zeker als een relax-dag! Heerlijk!
    En nu moet ik, naast Owen zijn badges, ook zijn toffe schelp zien! We krijgen het nog druk Owen!

• 06 Augustus 2022 - 13:06

U Te N:

Allemaal leuk en aardig, maar tussen alle bedrijven door vergeet meneer Rost mooi de belangrijkste nevenzak van de wereld: Tippen, Schneellllllll!!!
    Viel Spaß noch en bis bald!
    Uko en de Ukos

• 06 Augustus 2022 - 21:39

Paula:

Een heerlijke dag dus. Ook wel lekker hoor tussendoor.