Dag 21 - Pinnacles - Reisverslag uit Pinnacles, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 21 - Pinnacles - Reisverslag uit Pinnacles, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Pinnacles

Blijf op de hoogte en volg Shirley

02 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Pinnacles

"Wat zijn dat, Pinnacles?”, vroeg Owen. Dat was een goede vraag. Rotsen in de vorm van een punt was het beste wat ik er van kon maken. Dat doet onvoldoende eer aan het natuurschoon dat we vandaag hebben gezien. Indrukwekkende roodbruine rotspartijen met grillige vormen, sommige inderdaad in de vorm van een punt. Dus zo gek was mijn omschrijving ook weer niet.

Met twee wandelingen hebben we vandaag Pinnacles National Park verkend. De eerste wandeling was een deel van de Condor Gulch Trail. Het pad liep een mijl vrij stevig omhoog tot aan een uitkijkpunt waar je een mooi beeld kreeg van de rotspartijen in het park. De toch was warm en best zwaar, maar zeker de moeite waard. Bij het uitkijkpunt aten we een appeltje, terwijl de gieren boven ons zweefden. Een bijzonder gezicht.

Naar beneden hadden we de zwaartekracht mee en waren we zo weer op de parkeerplaats waar onze camper stond. Eén van de voordelen van een camper is dat een lunch met eieren en spek nooit ver weg is. Nog bedankt, Shir.

Na de lunch deden we de tweede wandeling: een combinatie van trails, waarvan er één, de Bear Gulch Cave Trail, door een grot liep. Deze wandeling was het hoogtepunt van de dag. Het eerste deel ging tussen de rotsen door. Soms moest ik me door smalle passages heen wurmen. Het tweede deel was het stuk door de grot. Dit was erg indrukwekkend. In het schemer klommen we op smalle trappetjes omhoog in de grot. Heel bijzonder om mee te maken. In de grot zagen we nog vleermuizen. Uiteraard tot genoegen van Owen.

De wandeling door de grot kwam uit bij een klein meertje tussen de bergen, weer een heel mooi plekje. Hier dronken we wat en keken we naar de libelles die recht voor onze neus schaamteloos aan het paren waren. Vunzige beesten. Vanaf het waterreservoir daalden we tussen de rotsen door af naar de parkeerplaats, van waar we de kleine rit terug naar de camping maakten.

We parkeerden de camper en niet lang daarna lagen we in het zwembad van de camping. Daar zijn we twee-en-een-half uur geweest. Owen en Gwen zijn daarvan twee-en-een-half uur in het water geweest. Shirley en ik minder lang, maar het boodschappenlijstje voor morgen is dan weer wel gereed.

’s Avonds aten we wraps en maakten we het gisteren wegen invallende duisternis afgebroken potje Catan af. Terwijl we Catan speelden, zagen we herten, konijnen, een wasbeer en een grote vlucht gieren. Het blijft een bijzondere camping. De duisternis was inmiddels weer ingevallen, toen we Shirley tot glorieuze winnaar uit konden roepen. De avond werd afgesloten met een blik op de prachtige sterrenhemel boven Pinnacles. Zonder de lichtvervuiling van de Botlek staan er ineens veel meer lichtjes aan de hemel. Zo mooi.

• 04 Augustus 2022 - 00:03

Jos En Ineke :

Zijn erg benieuwd naar foto’s van dit gebied. Zo gaaf al die verschillende dieren die jullie daar zien. Kleine ranger Freek heeft een hoop geleerd

• 04 Augustus 2022 - 00:05

Jos En Ineke :

Bericht werd mogelijk afgebroken door de smiley. Wij kennen dit gebied niet, het is dan erg leuk om te lezen wat jullie beleven!

• 05 Augustus 2022 - 03:10

Bonnie:

Die wandeling door de grot klinkt erg tof zeg! En leuk dat jullie zoveel wild-life hebben gezien!

• 05 Augustus 2022 - 07:19

Hanni:

Dat gebied is daar toppie voor Owen, fantastisch

• 06 Augustus 2022 - 21:34

Paula:

Zo leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Ik ben ook erg benieuwd naar jullie foto’s!