Dag 11 - Het regent asdeeltjes bij Vernal falls - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 11 - Het regent asdeeltjes bij Vernal falls - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Het regent asdeeltjes bij Vernal falls

Blijf op de hoogte en volg Shirley

23 Juli 2022 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

De mist trail is een van de bekendste wandelingen in Yosemity. Het is echter wel een zware wandeling. Je moet eerst een stuk klimmen en dan kom je bij een brug en zie je een waterval: de Vernall falls. Vervolgens kan je via nog meer klimmen en een trap van 600 treden de top van de waterval bereiken. Dit leek ons een leuke hike om te doen, maar omdat hij zwaar was zouden we die dag niks anders meer doen. We zijn wat vroeger op pas gegaan, haha voor ons doen dan he, om zo de warmte voor de blijven. Van Wilco en Simone hadden we de tip gekregen om niet de standaard route te nemen. Tip hebben we opgevolgd en we liepen alleen in dat bos, terwijl over de officiële trail best veel mensen liepen.

Bij debug aangekomen hebben we wat genuttigd en gedronken, hier kon je ook water bijvullen dus ook daar hebben we gebruik van gemaakt. Toen de trappen expeditie, jeetje dat was best zwaar, maar onderweg kwam de waterval steeds mooier tevoorschijn. We zagen mensen van het pad af en bij de rotsen voor de waterval staan. Dat wilden wij ook. Deze trail heet de mist trail omdat je in het voorjaar de druppels van de waterval voelt. Bij ons was dat niet zo, dus we moesten de must zelf opzoeken. Coolhoor om zo dicht binkie waterval te staan, je voelt de wind gewoon door je haren. Toen nog het laatste stukje naar de top. Gwen vond het niet nodig, die waterval was zo ook al mooi genoeg. Haha kom op we doen het gewoon. Jeetje wat een zware klim zeg, mijn benen deden echt zeer. Maar we hebben het gehaald, we kwamen bij een mooi meer en hebben daar even gerust. Waar we geen erg in hadden gehad was om lunch mee te nemen, we vertrekken op tijd en dan eten we bij terugkomst. Ehh niet de slimste keuze, masr gelukkig hadden we wel snack, mueslirepen en appels bij ons. Inmiddels zagen we wel dat de lucht steeds rokeriger was, de bergen konden we steeds minder zien. Zo nu de terugweg, althans dat dachten we...we wilden via John muir trail naar beneden (wederom een tip). Ehh echter voir het begin van de trail, moesten we omhoog en nog meer omhoog, Owen had het zwaar kreeg hoofdpijn, buikpijn. Ik had ook beetje last van branderige ogen. Laten we omdraaien en via trappen terug gaan stelde Owen nog voor. Nee joh nou zijn we er bijna en weer omhoog en omhoog. Okay we waren er, best heel mooi punt, uitzicht op nevada falls (ja die bestaan ook nog) en hallf dome, alleen het zicht werd steeds slechter. De afdaling kon beginnen, jeetje dit was net zo zwaar als dat klimmen. Steil en wij hebben natuurlijk geen handige bergschoenen. Gwen met haar stok ging als een speer naar beneden. Wij wat langzamer, owen en ik waren allebei een keer uitgegleden. Hahs en de mooie uitzichten waren helemaal weg, zoveel smoke was er. Ehh we hadden wellicht toch beter de trap kunnen nemen. Maar we hebben het gehaald!

Eenmaal beneden hadden we wel trek, we wilden geen minuut meer lopen dus besloten we om op de shuttlebus te stappen om lekker te gaan eten bij de grill van gisteren. Eenmaal bij de grill....grill dicht wegens de slechte luchtconditie. We zagen ook echt asdeeltjes nasr beneden dwarrelen. Ohoh we worden toch niet geëvacueerd ofzo. Op de bus richting de camping, onderweg gestopt bij het pizzadeck, die was gelukkig wel open. Haha ja daar was de lucht een stuk beter...soms moet je de logica ook niet proberen te volgen. Het was gezellig op het pizzadeck, we hebben er ook een paar cola achterover gegooid.

Toen naar de camping en wat denken jullie? Jawel ze hadden nog niet gezwommen vandaag, dus met zijn drieën naar de dichtbijzijnde plek. Ik had echt geen zin meer. Ik ben in de buurt van het wchokje gaan zitten lezen, om zo gelijk mijn mobiel en laptop op te laden. Het lukt me niet goed om foto's bij de verslagen te plaatsen. Ik ben er pas achter gekomen dat dat komt omdat mijn foto's ineens in ander formaat zijn gemaakt. Nu snel aangepast. Dus binnenkort weer foto's. Na het zwemmen kwamen er bevroren kindjes terug. Die zijn onder de dekens gaan liggen en hebben met hef laatste beetje stroom van gwen haar tablet een film gekeken. Hadden ze wel verdiend na deze dag. Wij zijn camping weer in orde aan het maken, want morgenochtend willen we op tijd vertrekken, dan staat een lange rit met daarin de tioga road op het programma.

• 26 Juli 2022 - 03:39

Bonnie:

Jaaaa, ik miste de foto's al!
    Knap dat Owen en Gwen het ook gelopen hebben zeg, kanjers!

• 26 Juli 2022 - 08:13

Hanni:

Super knap van die lieffies.

• 26 Juli 2022 - 11:13

Jos En Ineke :

Jeetje wat een tocht, best heftig! Het is ook allemaal erg ruig in Yosemite. Ook knap van de kids hoor! Ben benieuwd naar de route over de tioga pass. Konden wij niet rijden, afgesloten i.v.m. de sneeuwval. Zijn ook benieuwd naar de foto’s, gaat hopelijk nog lukken!

• 27 Juli 2022 - 21:10

Paula:

Poehé, dat was een aardige klim zo te lezen!
    Dan smaakt een cola na afloop extra lekker!
    Ben benieuwd naar de foto’s.

• 05 Augustus 2022 - 05:29

Haha, jullie hebben het gedaan