Dag 10 - Mirror lake en El Capitan - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 10 - Mirror lake en El Capitan - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Mirror lake en El Capitan

Blijf op de hoogte en volg Shirley

22 Juli 2022 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag gaan we met de shuttle bus op pad. We willen twee stops maken en na de tweede stop wandelen naar jawel een zwemplekje, want die zijn hier genoeg en allemaal zo mooi. De eerste stop was Mirror lake. Een wandeling over een bospad naar een meer, met u raadt het al een weerspiegeling in het water. De vraag was wel hoeveel water er nog in het meer stond, want in de zomer droogt het op, maar dan schijnt het nog mooi te zijn. Gwen heeft een mooie wandelstok gevonden en daar was ze mee op pad. Owen wilde ook zo wandelstok, gelukkig ook een gevonden. Wisten jullie dat je over de naam van de wandelstok hele discussies kan krijgen… Eenmaal bij Mirror lake aangekomen was het weer prachtig, moeilijk om met woorden te beschrijven hoe dit er dan weer uitzag. De beschrijving lijkt namelijk iedere keer hetzelfde, dit was een meer in drie gedeeltes, sommige nog met water met weerspiegeling en sommige stukken droog. Maar ook de droge stukken waren mooi. Je stond midden op een vlakte met hoge rotsen om je heen. Je koner ook zwemmen, maar wij wilden eerst onze tweede stop, El Capitan, gaan bezoeken voordat we zouden gaan zwemmen. Daarbij was de discussie inmiddels ruzie geworden, dus wij besloten weer terug te lopen naar de bushalte. Onderweg naar onze volgende stop, kwamen we door Yosemity village. We besloten om hier maar eens een hapje te gaan eten. Er was een gezellige grill en de chicken wings, cheeseburgers en pulled porked werden verorberd. Met de sfeer ging het ook weer goed. Er was ook een supermarktje in dit dorp, toch maar weer proberen een koekenpan te scoren en jawel ze hadden er 1 ! Jahoe gelijk gekocht en in de tas van pakezel Frank gestopt. Op naar El Capitan, een enorme steile rots aan het beging van de vallei. Mooi ding hoor. Groot en hoog, dan te bedenken dat hier mensen op bergbeklimmen. We hebben nog een kort rondje gelopen op de meadow (weide) voor El Capitan. Laat er nu net bij deze enorme reus een zwemplekje zijn, devils elbow. Ook met wat diepere stukken, ze doken van een boomstam zo het water in. Frank en ik zaten naar de kinderen te kijken en ondertussen naar de enorme rots voor/boven ons, zagen we plotseling rook de vallei in komen. Was echt een apart gezicht, strak blauwe lucht en dan ineens rook met een rode gloed. Een soort pluim. De rook kwam ook voor de zon, heel apart gezicht. Zon werd oranje/rood. Het licht werd ook anders. Mensen begonnen spontaan foto's te maken. Oh je zou dit de bewuste bosbrand zijn en dat de wind is gaan draaien ofzo? Nou hopelijk wordt het niet erger. Terwijl we de mooie kleuren van de rook en zon aan het bekijken waren, staken er verderop in de vallei wat herten over door de rivier. Een mooi gezicht, wel een beetje ver weg. Ik heb nog geprobeerd ernaar toe te lopen, maar ze waren al weg. Ondertussen had ik wel mijn voet opengehaald aan een stak die boven het zand uitstak. Auw, alles voor het wildlife.

Wel zat ik met een dilemma, ik had bedacht om bij gebrek aan een koekenpan de worstjes boven het kampvuur te bereiden, maar ja ik had inmiddels een pan. Owen vond (hihi en ik ook) dat we bij het originele plan moesten blijven. Dus avonds gingen we worstjes van het kampvuur en gepofte aardappel uit het kampvuur eten.

Vanuit de shuttle bus zagen we nog een aantal herten. Op zich mooi, maar als je dan hoort dat ze de stop voor ons een beer hebben gezien....

Het eten was gelukt en de kinderen vonden gepofte aardappel lekker. Mooi om te onthouden. Hopelijk is het morgen niet te rokerig, vanaf de camping valt het nu wel mee.

• 25 Juli 2022 - 09:39

Hanni:

Wat een super verhaal. Jullie maken van alles mee, geweldig.

• 25 Juli 2022 - 12:06

Gerard En Ludi:

Hallo allemaal en vooral Gwen.
    Gwen van harte gefeliciteerd. Het lijkt erg leuk om je
    verjaardag tijdens de vakantie, in zo'n geweldige omgeving te vieren.
    Een hele fijne dag en veel plezier.
    Oma Ludi en Opa Gerard

• 26 Juli 2022 - 00:07

Paula:

Allereerst van harte gefeliciteerd met Gwen!, 12 jaar alweer!
    Leuk jullie verhalen te lezen.
    Reizen op deze manier gewoon een beetje met jullie mee.
    T lijkt me een fantastische reis!

• 26 Juli 2022 - 00:58

Bonnie:

Koken in het kampvuur, gaaf! Maar toch wel fijn dat er weer een pan is, kookt toch net iets makkelijker...