Dag 9 - Yosemity falls en zwemmen - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 9 - Yosemity falls en zwemmen - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Yosemity falls en zwemmen

Blijf op de hoogte en volg Shirley

21 Juli 2022 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Goedemorgen plekje 19, het is weer een stralende dag. Vandaag moesten we de camper verplaatsen naar plekje 163. Voordat we de camper op een nieuwe plek parkeerden, zijn we via de dump en watertap gereden, want op plekje 163 bleven we nog eens drie nachten zonder stroom, riool en water staan.

Rond het middaguur gingen we op pad. Het was lunchtijd dus zijn we via het ‘dorpje’ curry village gelopen om te kijken of er iets te eten was helaas geen koekenpan)…nou laten ze daar nou net een pizzadeck hebben (met een salade voor Shirley [e-1f609]). Tot groot plezier van de kinderen hebben we daar geluncht om vervolgens te vertrekken naar de grootste waterval van het park: de Yosemity Falls. Frankiepedia: 1 van de vijf hoogste watervallen ter wereld. Ze bestaan uit drie gedeeltes, upper, mid en lower falls. Het is zomer dus de waterval staat er niet meer in volle glorie bij. Vooral de bovenste waterval was nog een klein straaltje, maar je zag hem nog wel. We konden ons zeker een beeld vormen hoe hij er in de lente uit zou moeten zien. Wij zijn tot de lower falls gelopen. Was leuk om te zien en wij konden het niet laten om over de rotsen wat dichterbij te komen. Nou Owen paste even voor de eer, die vond het echt te warm om over de rotsen te lopen. Na de waterval was het tijd om te gaan zwemmen. We wilden naar de Swinging Sentinel bridge, maar daar is geen shuttle stop. We besloten er naartoe te lopen, onderweg kwamen we een ander mooi plekje om te zwemmen tegen. Owen, Gwen en Frank konden het niet meer houden en wilden erin springen. Dat hebben ze ook gedaan, ze hadden vanuit het water een mooi uitzicht op de waterval. Ik ben er ook ingegaan, hihi wel wat langzamer. Owen heeft met andere kinderen vissen gevangen, eh nee niet met zijn hengel of schepnet, maar met de blote handen. Nou als dat niet leuk is…en goed om je Engels weer te oefenen. Ik wilde toch graag die brug zien. We besloten op avontuur te gaan. Tassen ingepakt en wadend door de rivier naar onze volgende bestemming gelopen. Haha klinkt leuk, was het ook, maar niet altijd praktisch over rotsen en boomstammen. Frank en ik hebben het net niet gered tot de brug, want daar werd het net te diep. Ook dit was weer een mooi plekje. Ik ben het water niet meer in geweest. De kinderen wilden graag van de brug springen. Eh nou dat mag niet en is misschien wat gevaarlijk, als er een rots ligt….Ondertussen hele hordes mensen, ook volwassen wat zwaardere mannen, eraf. Dus vooruit aan het einde van de dag hebben ze toch gesprongen. Geweldig vonden ze het.

Toen was het echt tijd om terug te gaan naar de camping. Het was voor het mooi weer net iets te laat. Wij zitten wat dat betreft nog niet in een goed ritme. Ik zou iets eerder wegwillen en dan iets eerder terug op de camping willen zijn. Maar dat lukt niet zo goed.

Tsja toen moest er nog iets gegeten worden zonder koekenpan en oven/magnetron. We hadden nog sherpards pie (kenden we van onze reis in Ierland). Frankiepedia: Sherpards pie is een mengels van gehakt en groente met daaroverheen aardappelpurree (shirley smult ervan). Normaal warm je dat op in de oven, wij hebben geïmproviseerd, dus in de pan gebakken door elkaar. Nou Frank en ik vonden het lekker, maar Owen ging deze poep niet eens proberen. Ik eet geen diarree, ik lust wel zo’n lekkere mama sandwich (kaas, komkommer, salami en mayo). Dus wij hebben zijn poep op en hij een sandwich.

Als toetje kwamen de ben en jerry’s ijsjes tevoorschijn. Gwen had deze uitgekozen en niet helemaal goed uitgelezen. Ze waren zonder zuivel, okay even wennen. Toen kwam smaak nummer twee, oreo. Nou die moest toch lekker zijn. Gwen had niet gelezen dat er ook mint bij zat. Ehh nou dit was echt niet lekker, of het nou after eight of tandpasta was, kan ik niet helemaal plaatsen. Maar Owen zei, als we een keer geen tanden willen poetsen dan kunnen we voor een frisse adem een paar hapjes ijs nemen. Nou hebben jullie een beeld van de smaak? Uiteraard moest er vuur gemaakt worden en hebben we nog een marsmallowtje gegeten. Dit gebeurt niet meer in grote aantallen, maar 1 of 2. Morgen gaan we met de shuttle bus wat stops maken en eindigen we weer ergens om te zwemmen.

• 26 Juli 2022 - 00:48

Bonnie:

Klinkt als een topdag!

En ik eet met Owen wel een sandwich mee!!!