Dag 8 - De efteling of Yosemity NP? - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 8 - De efteling of Yosemity NP? - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 8 - De efteling of Yosemity NP?

Blijf op de hoogte en volg Shirley

20 Juli 2022 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

De ochtend begon rustig met een ontbijtje en het aantrekken van de zwemkleding. Jeetje wat was het weer warm, een duikje kon dus geen kwaad. Het was een mooi, best groot zwembad. Haha gewoon te warm om op de ligbedden te liggen. Kortom wij waren in het water te vinden, duiken, watervechten met papa, recordpogingen bal overgooien, synchroonzwemmen, handstand onder water, mama onderwater zien te krijgen (is ze nog gelukt ook) zijn allemaal de revue gepasseerd. In het zwembad hoorden we van nederlanders dat het druk was bij de ingang, ze zagen files van 1,5 uur. Zij mochten niet verder omdat ze geen permit hadden. Je moet als je dit park in wilt ook een reservering maken, dat weet niet iedereen. Oh je mag dan overigens wel om 6 uur ochtends het park in.

Rond half een zijn we het zwembad uitgegaan en rond 1 uur gaan rijden. We verwachten wel wat file, dus we dachten om te gaan lunchen in de camper als we in de file staan. We zaten 5 miles van de ingang dus we zijn er zo. Eh nou 2 mile voor de ingang begon de file al…mmhh hoe lang zou het nog wachten zijn? Nou na 1,5 uur in de file gestaan te hebben, stond er zo’n Efteling bordje langs de kant met de bemoedigende woorden…Vanaf dit punt is de verwachtte wachttijd 1 uur, omg, we misten alleen nog het wachtmuziekje of pardoes die je opvrolijkt. Nou wij zetten door hoor, het park gaan we bereiken na zoveel jaar! Ondertussen hebben we geluncht, heb ik een reisverslag getypt, de kinderen een hele film gekeken en Frank een boek gelezen. Haha ja zo erg was die file, Frank kon gewoon lezen. We hebben de laatst apparaten nog opgeladen, met de stroomomvormer die ik van Simone heb gehad. Dat ding werkt goed. Eh al heb ik het idee dat hij het in een rijdende auto nog beter doet. Bij de ingang werd streng gecontroleerd of je wel echt een reservering had voor het park, met ID. Gelukkig had Bon een account aangemaakt op mijn naam. Oeps dat had wat geweest…

Maar dames en heren, na 7 jaar, covid, bosbranden en 2,5 uur file zijn we dan toch eindelijk in het Yosemity NP aangekomen! De eerste stop, tunnel view, was gelijk supermooi! Een uitzicht over de hele vallei met de indrukkwekkende rotspartijen ernaast. Na even gekeken te hebben, waren we weggekookt en vervolgde we onze weg naar de tweede stop bridalveil falls. Jawel wegens onderhoud kon je daar niet naartoe. Toen vonden we het echt tijd om weer te gaan zwemmen, cathedral beach klonk goed. Daar konden we de camper ook goed parkeren. Wat een mooie plek zeg, de merced river baant zich een weg door de canyon. JE kan het niet beschrijven, maar mooi was het wel. Zwemmen met uitzicht op bergen/rotspartijen. De kinderen hadden alweer een plek gevonden waar ze vanaf konden jumpen. Het water is niet zo lekker als het zwembad of de zee, maar iets beter dan bij Kings canyon. Laten we zeggen koud ipv ijskoud. Door de files en zwempartijen kwamen we later aan op de camping dan gehoopt. Ze hebben mama zo gek gekregen om pannenkoeken te bakken. Nou dat ging opmerkelijk goed, echter dan moet je wel het gas uitzetten als je klaar bent en niet de plastic spatel in de koekenpan laten zitten. Oeps ding gesmolten, koekenpan in de prullenbak. Hopelijk is er in het mini supermarktje nog een pan te vinden. Want die hebben we eigenlijk wel nodig voor onze gerechten.

We sloten uiteraard af met een kampvuurtje op plekje 19. Dat heb je mooi geregeld Bon, prima plekje!

• 24 Juli 2022 - 08:45

Hanni:

Eindelijk na zeven jaar het park bereikt, als je er maar niet uit moet vanwege de bosbranden. zo te horen genieten jullie. Ik moest jullie de groetjes doen van Greetje ze leest alles mee maar weet niet hoe ze moet reageren.

• 26 Juli 2022 - 00:01

Paula:

Ik loop een beetje achter met je verhalen te lezen. Maar wat fijn dat jullie er nu eindelijk geweest zijn!!