Twee muizen en twee kreeften.. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Twee muizen en twee kreeften.. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Twee muizen en twee kreeften..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Shirley

20 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Orlando

Goedemorgen allemaal,

Pfff modern Amerika, het is haast niet mogelijk om te internetten. We zitten nu in het toeristenplaatsje Fort Meyers beach in Florida. We hebben 1 klein ontbijttentje gevonden met twee computers.

We wilden natuurlijk weten wat de voetbaluitslagen waren, dus maar gauw even kijken. Shirley blij, Frankie 12e (dus doelstelling van het seizoen gehaald).

Maar goed, Memphis....we vertrokken om 8 uur (pff wat vroeg man) uit Memphis om richting Florida te gaan.
De eerste 10 uur rijden verliepen goed. Overal rockzenders op de radio (Klaas zelfs met CCR, led zep enz). We hebben ons goed vermaakt door Alabama. De laatste vier uur naar Orlando werden wel zwaarder omdat het ook donker werd. Maar we hebben het gehaald! Gelijk een hotel en slapen maar.

Dag erna zijn we naar World dysney geweest. Toch naar Magic Kingdom op bezoek bij onze vriendjes Mickey en Minnie. Het was open tot 11 uur s'avonds. Lichtjesparade en vuurwerk gezien. We vonden het een leuke dag. De achtbanen waren niet zo spectaculair. En aan het einde van de avond hadden we nog steeds niet alles gedaan.
We waren weer ouderwets Hollands..s' ochtends de free shuttle genomen. Die deed er 2 uur over om bij het park te komen. s' Avonds was de free shuttle al weg toen wij het park uitkwamen en konden we alsnog 30 dollar voor de taxi betalen. Hebben wij weer.

Dag erna beetje uitgeslapen en richting het zuiden van Florida. We wilden daar gaan genieten van twee volle dagen strand. Toen we aankwamen was de lucht donkergrijs en leek het of de orkaan van Martijn al gepasseerd was.
Frank is altijd positief en voorspelde dat we nog een zonsondergang zouden zien. Shirley had er al de balen van.
Maar goed een strategisch goed gelegen hotel geboekt, ondertussen klaarde het op. Wij zijn naar de pier gelopen en hebben de mooiste zonsondergang ooit gezien.

Dag erna was het mooi weer. Eh iets te mooi weer als je het ons vraagt. Wij lijken nu op twee kreeften! Niet leuk, want dat doet pijn. Het was heerlijk in het water, wij hebben op een soort zandbank gelegen. Enne...dat is niet erg goed afgelopen.

Vandaag beetje internetten. Hopen op veel wolken. Vanmiddag gaan we ingepakt naar Sannibel Island. Kijken of daar een gezellig strandtentje is waar we kunnen lezen ofzo, want op het strand liggen wordt onmogelijk.

Hier in Fort Meijers heb je genoeg leuke strandtentjes. Allemaal livebandjes met rock.

En dan nu een poging om wat foto's bij de berichtjes te plaatsen.

Oh en morgen gaan we naar de Everglades.

groetjes Frank en Shirley

• 20 Augustus 2007 - 21:35

Bonnie&Bas:

Ja ja, eindelijk weereens een berichtje :) Dat duurt als je erop zit te wachten :) Wat gek dat die foto's niet lukken, en wat betreft internet-opties: in het westen is het niet anders. Zelfs in heel f*cking Vegas geen goedkoop internetje te vinden!

Beter dat je goed weer hebt. Het is trouwens niet Martijn zijn orkaan hoor, gewoon de orkaan die het hele caribische gebied omver blaast en nu richting mexico & texas gaat! Gelukkig niet volop naar Florida, anders hadden de rest van je foto's misschien weggewaaid ;) Ik had wel mijn -ik-zal-er-zo-nog-1-laten- grapje kunnen maken :P

Frankie begint alweer gelijk goed in het spel zeg! Damn ! Voor straf moet hij als hij terug komt van vakantie een stukje voor mijn krant schrijven ;)

Nou , ga maar weereens stoppen! Blijven schrijven hoor, tis leuk om wat te horen en ik ben erg benieuwd naar de Everglades!

groetjes Bonnie

• 21 Augustus 2007 - 08:10

Klaas:

Ik had altijd begrepen dat aan de Oostkust van Amerika de zon 's ochtends op ziet komen.Dan zullen jullie wel aan de westkust van Florida zitten.In ieder geval wordt er nog goede muziek gedraaid.
    Ook groetjes van Mama.
    Klaas

• 25 Augustus 2007 - 20:07

Martijn:

Ik ben blij dat die reis goed verlopen is. Al heb ik het flauwe vermoeden dat jullie tussen de radiozenders door gereden zijn. Het sterft hier namelijk van de Rock zenders. Ik heb 30 rock radiozenders op mijn TV! Kun je nagaan! ze draaien dus van alles: Oud/Jong/Belegen/Komijn je kunt het zo gek niet bedenken. Als jullie die Mp3 speler nou afzetten, dan kom je best een eind.

Haha, begint het fenomeen orkaan te dagen. De grap is dat vaak 1 orkaan alles tegelijktijd treft. De leukste zijn degene die omdraaien en de route in omgekeerde volgorde doen.
    Ik ben blij dat dat ding niet de opgegeven koers van die ochtend gevolgd heeft.

Ik ben ook blij met de romatische inslag van Frank.. Zonondergang bekijken. (Al zie ik het gezicht van Shirley al voor me... Gna Gna.) MAAR het doel telt: JE GAAT TOCH NIET DE HELE VAKANTIE OP ZOEK NAAR EEN INTERNET CAFE??? DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN!!! Je behoort leuke dingen te doen, en het verhaal komt wel weer op Schiphol.

... Of ben ik dan ouderwets???

Een hardwerkende hollander op zatermiddag.