Dag 16 - De verplaatsing - Reisverslag uit Mineral, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 16 - De verplaatsing - Reisverslag uit Mineral, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 16 - De verplaatsing

Blijf op de hoogte en volg Shirley

31 Juli 2022 | Verenigde Staten, Mineral

Dag 16 was niet de meest enerverende van deze vakantie. Op het programma stond vooral een verplaatsing van, volgens Google, ruim drie uur van Lake Tahoe naar het plaatsje Mineral dat bij de ingang van Lassen Volcanic National Park ligt. De dag begon rustig met een ontbijtje en een afscheidsduik in Lake Tahoe. Rond twaalf uur verlieten we de camping, sloegen we de lunch in en vulden we de tank. Het was een uur of één eer we goed en wel op weg waren.

De route was mooi. Bossen, velden, dorpjes, riviertjes, heuvels, bergen, the works. Al rijdende werd duidelijk dat Google geen rekening houdt met de kruissnelheid van onze camper en wegwerkzaamheden op route 89. En al helemaal niet met een gemiste afslag. Terwijl Shirley en Gwen sliepen en Owen en ik druk bezig waren met een potje ‘raad het dier’, reed ik vrolijk de afslag naar Mineral voorbij. Toen Shirley een klein half uur later wakker werd en de fout bemerkte, waren we een goed deel van een ruige kloof met een woest stromende rivier verder. Na een flinke vloek werd de camper gekeerd. Uiteindelijk parkeerden we de camper tegen zessen op de camping.

Om de dag nog een beetje in vakantiesfeer af te sluiten overtuigden Gwen en ik Shirley en Owen ervan om in het bij de camping gelegen restaurantje uit eten te gaan. Het restaurant was een typisch Amerikaans geval met hertenhoofden en priksleeën aan de muur. Het restaurant werd door een familie gerund. Hoewel de kinderen van de leeftijd van Owen en Gwen dapper bijsprongen, was er niet genoeg personeel om de drukte de baas te kunnen. We moesten lang wachten op een voedzame hap die de Michelin-gids nooit zal halen. Wel kunnen we het restaurant met hertenhoofden afvinken op de bingokaart met typisch Amerikaanse verschijnselen.

In de schemer liepen we terug naar de camper waar we nog een spelletje speelden en ons bed opzochten. Morgen wacht een dag met vulkanen en thermische verschijnselen.

Bonnie:

Jaaa, weer een verhaaltje! Ook al niet de meest enerverende dag, toch leuk om te lezen!!!

Ben benieuwd naar de dag van morgen!

Bonnie:

Ben benieuwd naar de dag van morgen!

Hanni:

Jammer dat je verkeerd gereden was, maar het is weer goed gekomen.

• 01 Augustus 2022 - 20:17

Paula:

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ook al lijkt dit een saaie dag voor jullie.
    Altijd vervelend als je je afslag mist maar gelukkig nog op tijd aangekomen op de camping.