Dag 7 - Drie op een rij! - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 7 - Drie op een rij! - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Drie op een rij!

Blijf op de hoogte en volg Shirley

19 Juli 2022 | Verenigde Staten, El Portal

Haha de titel verraad al veel he? Als u verdere details wilt weten, dan zal u het verhaal verder moeten lezen ….

Vanmorgen rustig ontbeten en daarna vertrok ons bakbeest naar de roaring falls. Deze waterval hebben we gisteren overgeslagen, omdat we daar niet meer aan toe gekomen waren. Leuke waterval, niet superhoog, maar wel mooi en apart gelegen. Je ziet het eerste gedeelte echt uit de berg komen en de rest klettert voor de rotsen naar beneden. Gwen wilde heel graag nog even zwemmen, maar dat was bij deze watergeval te gevaarlijk. Nou we hadden ineens een plan, gisteren tijdens de regenwandeling hebben we een leuk strandje gezien. Daar gaan we heen, naartoe gereden, naartoe gelopen…zo laag water dat je er alleen met je enkels in kon. Nee dat was niet de bedoeling, ze wilden zwemmen. Jawel we besloten naar het mooie zwemplekje van gisteren terug te gaan om even te zwemmen. Ja hoor Gwen Rost sprong er al gelijk in. Ik denk dat zelfs Wim Hoff hier respect voor heeft. Ik moet zeggen het was echt zo warm buiten, dat we allemaal de behoefte hadden om te zwemmen. Owen ging als tweede. De kinderen sprongen van een rots. Frank en ik zijn serieus ook in het water geweest. Jeetje bij mij begon gewoon de binnenkant van mijn lijf te branden. Ehh hoort dit? Is dit wel goed? Haha het wende ietsje pietsje, maar niet echt. Frank heeft ook nog een paar sprongen van de rots gewaagd. Mama nam de foto’s. We hadden gelukkig wat snacks bij ons, want na het uitrijden van de canyon zouden we gaan lunchen bij een restaurantje bij het visitors centre dichtbij de ingang van het park. Na het zwemmen zijn we aan de tocht uit de valley begonnen. Bij nog drie uitkijkpunten gestopt, echt heel mooi. De tocht naar boven hebben we beter doorstaan dan het ritje naar beneden.

Toen we de canyon uit waren, zijn we zoals gepland gaan eten bij the grand village. Hier heb ik een reisverslag kunnen plaatsen, want we hadden weer een beetje bereik. Gelukkig hadden ze hier pizza (en niet dat vieze eten uit de camper, bleghhhh aldus een pubber). Gelukkig hadden ze hier hamburgers voor papa en mama. Toen begon deel twee van de reis, helemaal afdalen naar het dal van Fresno en koers zetten richting Yosemity. Een andere ingang dan gepland, maar …het is wat het is, niks aan te doen. Het eerste deel van de rit was niet heel bijzonder, door een dal met fruitbomen. Na Fresno werd het landschap steeds mooier. De volgende stop was de Vons, de supermarkt in Oakhurst. Na de supermarkt zijn we, via een iced koffie van de Mac, doorgereden naar onze eindbestemming de geïmproviseerde camping op El Portal. Onderweg werd het al mooi. Je reed ook in een soort kloof langs de rivier. Het werd al schemerig. Gelukkig nog net voor het pikkedonker de camper kunnen parkeren. Snel een chili uit blik op en die vonden we nog best lekker. We waren te laat om nog naar het zwembad te gaan, dus daar gaan we morgenochtend maar gebruik van maken. We hebben een tactiek bedacht….we hoorden van onze Nederlandse camperburen dat zij s’ochtends om zes uur al een uur in de file hebben gestaan om Yosemity in te gaan. Onze tactiek is om morgen lekker eerst te gaan zwemmen, zodat de dagjesmensen, mensen zonder permit )en dus om zes uur park in moeten zijn) al het park in zijn. Wij gaan toch een aantal dagen. Hopelijk werkt ons plan.

Vlak voor we gingen slapen, kwam er een man beetje geschrokken naar ons toe, hij had een beer gezien vlak voor zijn douchehokje. Hij liep nu tussen zijn camper. Haha Owen en ik stonden alweer buiten en hebben de beer nog goed gezien. Ik heb voor die meneer een zaklamp gepakt om zo de beer te volgen (en hij veilig naar zijn camper kon). De beer liep naar de prullenbakken, maar daar was niks voor hem te halen dus hij verliet de camping over de weg het bos in. Haha al drie dagen beren gezien, wat leuk. Meestal in de schemering dus leuke foto’s heb ik er niet van kunnen maken. Zoals jullie begrijpen gaan wij s’nachts in de camper naar de wc. Ik zal de verhalen van de wc die het inmiddels ook niet meer lekker doet, het kapotte laadje enz maar besparen. Ik wil me er ook niet al te druk over maken. Beter zien we morgen weer een beer of mooie uitzichten in Yosemity.

• 22 Juli 2022 - 09:40

Paula:

Alweer een beer……..geweldig.
    En ik snap je aarzeling om te zwemmen in dat ijskoude water hoor

• 22 Juli 2022 - 10:00

Hanni:

Ik vind het wel spannend die beren, maar wel een belevenis. Ik vind het wel lullig Shirley dat je niet in het water gaat, hihihi. Ik hoop dat we weer snel leuke verhalen krijgen

• 22 Juli 2022 - 11:54

Elly :

Hoi vakantiegangers, Wat leuk om jullie belevenissen op deze manier te volgen en wat voor een belevenissen, geweldig wat een mooi avontuur! Je schrijft heel beeldend Shirley, mijn hartslag ging omhoog toen ik het stukje over de beer las! Geniet lekker van alles wat jullie nog gaan ondernemen!

• 22 Juli 2022 - 12:16

Gerard En Ludi:

Best spannende verhalen. Julie genieten er echt van.
    Houd de beren maar op de weg.
    Knap om al de belevenissen zo weer te geven.
    Er kwamen 4 verslagen ineens binnen waren we een tijdje zoet.
    HG Ludi en Gerard