Dobberen tussen de cactussen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dobberen tussen de cactussen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dobberen tussen de cactussen

Blijf op de hoogte en volg Shirley

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Tucson

Hier in de VS worden bijzondere natuurgebieden beschermd door ze de status van nationaal park te geven. De iets minder bijzondere gebieden worden een state park en wat dan over blijft wordt een county park of gewoon een recreation arena, een recreatiegebied. Wij, als naïeve toeristen, namen aan dat een nationaal park mooier is dan een staatspark en dat een staatspark weer mooier is dan een recreatiegebied. Naïef allemaal, heel naïef.

Want was ik gisteren al onder de indruk van het Saguaro National Park, vandaag viel mijn mond nog verder open van de Sabino Canyon Recreation Area. Na onze dagelijkse duik vertrokken we naar Sabino Canyon. Daar stond een shuttle bus met draaiend motor te wachten om ons de Catalina Mountains in te brengen. De weg ging over een smal weggetje dat zich langs een kreekje door een canyon met duizenden cactussen naar boven (en op de terugweg weer naar beneden) slingerde. De cactussen waren minstens even imposant als in Saguaro National Park, alleen waren het er veel meer. Het landschap was ruig, maar dankzij de Sabino Creek ook groen. De bergen als achtergrond deden de rest. Wat een schitterende plek.

Bij een strandje aan de kreek stopten we voor een voedzame lunch van crackers met kruidenkaas. Het water lonkte en dus namen we een duik in de kreek. Erg bijzonder om tussen met cactussen bezaaide berghellingen in een kreekje te zwemmen. Niets ten nadele van het zwembad in Hoogvliet natuurlijk, maar toch.

Inmiddels zijn we op een camping in het Catalina State Park. Met uitzicht op de door de avondzon verlichte Catalina Mountains typ ik dit verhaaltje. Onze volgende stop is Sedona; een plaats die niet alleen bekend staat om zijn natuurschoon, maar ook omdat het een centrum van kosmische krachten is. Onze aura en karma kunnen niet wachten.

@ Klaas. Het uitzicht vanaf het balkon was mooi en we hebben de foto ook geplaatst bij het eerste reisverslag. In San Diego hebben we niets van de Stones meegekregen. Die zaten denk ik op een andere camping. The Joshua Tree is een prima keuze als LP van de week. Wij hebben hem ook meer dan eens aangezet. Niet op LP dan, de MP3 nam minder plaats in. In Tucson heb ik Get Back van de Beatles op gehad. 'Jojo left his home in Tucson Arizona for some California grass.' Voor Sedona had het mooi geweest als ik wat Ravi Shankar op de IPod had gehad, maar dat heb ik niet. Heb jij nog spirituele suggesties? De boksers zijn al klaar als wij in Vegas aankomen. The Boxer van Simon & Garfunkel wordt het dus niet. Iets van Elvis dan maar? Viva Las Vegas! Hou je taai, daar.

• 06 Mei 2015 - 20:41

Joycie:

Ben even aan het bijlezen na alle Sarah-hectiek hier..
    Nooit geweten dat cactussen zo leuk konden zijn ;-)