Venice Beach deel 2 en een taxi chaffeur - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Venice Beach deel 2 en een taxi chaffeur - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Venice Beach deel 2 en een taxi chaffeur

Blijf op de hoogte en volg Shirley

27 April 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Venice Beach deel 2 en meneer de taxi chauffeur....

Het was een lange nacht. Wij waren om half een wakker. Gwen iets later. We hebben zitten dommelen en Gwen is weer in slaap gevallen tot 7 uur. Owen deed het gelijk goed en is doorgeslapen tot een uur of zes. Word je echt gaar van zo in je bed liggen en wachten tot het tijd is om op te staan.

Gelukkig we konden naar buiten, ontbijten op venice Beach. Het was nog niet zo bedrijvig, maar we hebben wel een leuk tentje gevonden om te ontbijten.
Onze magen hebben ook nog een jetlag, dus ik heb een heerlijk ontbijtje op met ei tortilla en bonen. Haha frank eitje met aardappels. Lekker hoor.
Tegenover het restaurant was een oude hippie muziek aan het maken. Owen en Gwen gingen daar af en toe even dansen. Gwen heeft van die man ook een bewegende bloem gekregen.
We waren eerst van plan om naar de santa Monica pier te lopen. Maar dat was toch iets te ver lopen met Gwen haar tempo. Ze wilde graag nog even bij de skateboarders kijken, dus dat hebben we gedaan.

Toen was het zover de camper ophalen. Haha we hadden het dit keer goed gepland, om 1 uur ophalen, dus kwart over twaalf de taxi.
Eh en toen begon de ellende al. De taxi-chauffeur vroeg of wij een Tom Tom bij ons hadden. Eh nee... Maar heb jij er dan geen 1. Hij pakte het kaartje wat Frank toevallig uitgeprint had en ging met een loep de kaart bestuderen (ja ja terwijl hij al reed).
Meneer gaat dit goed? Ja don't worry.
Okay, ik zag de meter steeds meer omhoog gaan en we waren al meer dan 3 kwartier aan het rijden. Ik zag een afslag met onze straatnaam. Kort samengevat daarna hebben we nog driekwartier rondgereden. Don't worry bleef hij maar zeggen. Nou ik maak me wel zorgen om het tarief meneer. Bij 145 dollar heeft hij de meter uitgezet. We hebben 100 dollar betaald. Wij dachten dat rond de tachtig zou worden.

Eer dat we met de camper wegreden was het vier uur en stonden we in de file. Toen nog boodschappen halen. Om zeven uur waren we klaar. Bij taco Bell en de pizzahut maar wat gehaald. Wel zielig hoor want Owen werd helemaal grauw van de vermoeidheid. En toen moesten we nog eten en de camper en bedjes in orde maken. We hebben besloten om alles maar te laten liggen en alleen de bedden op te maken. Zodat we lekker konden gaan slapen.

We mochten van Simone en wilco hun reiscamping bedje lenen. En daar zijn we heel blij mee. Owen heeft er goed in geslapen.

Het weer is nog een beetje fris en niet erg zonnig, hopelijk morgen beter. Dan gaan een walvis/dolfijnen Tour doen bij Dana point.

• 27 April 2015 - 19:24

Simone :

Haha ik kreeg van jullie verhaal een deja vu: niet alleen van de eerste lange nachten in Amerika. Maar ook hoe lang het duurde eer we de camper hadden in L.A en van de file daar. Ik denk dat we ook 19 uur klaar waren met de boodschappen...
    Hopelijk slaapt iedereen vannacht beter door! En anders heb je een lekkere lange dag morgen.
    Ik duim voor windstille zonnige dag met veel dolfijnen en walvissen!!!!
    Groeten uit een zonnig en oranje Nederland!!!