In de kloof - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu In de kloof - Reisverslag uit Cedar City, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

In de kloof

Blijf op de hoogte en volg Shirley

12 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Cedar City

Donderdag 11 oktober:

Hallo allemaal. Vandaag zijn we in geweest. Het was werkelijk schitterend. In een adembenemend mooi landschap hebben we [*]. Ook hebben we [*] gezien. Zo schattig! Verder waren er [*] die met Gwen op de foto wilden. Het was weer een fantastische dag.

[*] Doorhalen wat niet van toepassing is.

Het is lastig om niet in herhaling te vallen bij het schrijven van de dagverslagen van onze vakantie. Elk park dat we bezoeken is ontzettend mooi, elke dag is een belevenis en alles is fascinerend en leuk. Vandaag was daar zeker geen uitzondering op.

Het nationale park van dienst was vandaag Zion National Park. Een park met als voornaamste blikvervanger de diepe en lange kloof die de Virgin River in het groene landschap heeft gesleten. Om bij deze Zion Canyon te komen moesten we een korte, maar mooie rit maken vanaf onze vorige bestemming, Bryce Canyon.

De rit leidde door Red Canyon, een klein natuurgebied met fraaie rode (je verwacht het niet) rotsen, via een groene vallei naar de oostingang van Zion NP. In het deel van het park bij deze ingang zijn vooral mooi verweerde en geërodeerde rotspartijen te zien. Een krappe tunnel, die speciaal voor alle grotere voertuigen, zoals onze camper, vrij moet worden gemaakt, leidt naar het deel van het park waar de Zion Canyon ligt.

De mooiste delen van de canyon zijn alleen met een shuttle-bus te bereiken. Tot vreugde van Gwen, die in de bus chocolademelk mocht drinken, namen we de bus naar het eindpunt, wat dan weer en dan ook het begin is van een mooie en populaire wandeling door de nauwe canyon. Deze Riverside Walk volgt de rivier door de canyon (je verwacht het wederom niet) en biedt schitterende kijkjes op de rotsen, de planten en de rivier in Zion Canyon. Voor de metereologisch geinteresseerden onder ons: een grote meevaller deze dag was dat de voorspelde regen uit bleef, wat het wandelen enigszins veraangenaamde.

De wandeling eindigde bij een strandje. Bij dit strandje heeft Gwen wat rondgebanjerd, terwijl Shir en ik de edele kunst van het op een rots zitten beoefenden. Na de wandeling en busrit terug checkten we met enige moeite (we kregen eerst per ongeluk een plaats voor tenten toegewezen, waarna ik de takken uit de airco op het dak van de camper kon pulken) op de dichtst bijzijnde camping, alwaar ik dit verhaaltje in elkaar rammel.

Morgen rijden we naar Las Vegas. Ik heb mijn Elvis-pak al uit de koffer gehaald.

• 13 Oktober 2012 - 09:43

Simone:

Jullie zijn sportief bezig!!!
    Ben benieuwd of jullie in Vegas een hotel pakken of de camping.. allebei leuk! Duim voor droog weer. Wij kwamen ook aan met spetters regen en niet echt warm, maar dat was de volgende ochtend helemaal anders.
    Voor mijn gevoel zijn jullie al heel lang weg. Hopelijk voor jullie gevoel ook!

Groetjes,
    Simone

• 13 Oktober 2012 - 09:54

Simone:

ik zie nu de foto's;bekende foto shir!!! En zo waar niet hetzelde truitje.hahaha
    Gwen, rij voorzichtig!

• 13 Oktober 2012 - 15:04

Bonnie:

Even weinig reactie van onze kant, dat heb je met werken en een zieke Caitlin ! Aaaah :)

Anyway, leuk te lezen dat jullie in bekend (voor mij dan) grondgebied zijn aangekomen!

Was Frank eigenlijk al eens in Las Vegas geweest? Toffe (euh...bizarre betere woord?) stad !

Hier begint het echt KOUD te worden , maar dan echt ! Kachel, dekentje, kopje thee TVOH kijken. Lang niet zo tof als rondslenteren in Las Vegas !!!! :)

N-joyyyyy !