Canyonlands, de gescheurde aarde - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Canyonlands, de gescheurde aarde - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Canyonlands, de gescheurde aarde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

22 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Moab

Zondag 21 oktober:

Vandaag zouden we 'even' naar Canyonlands NP gaan. In de middag wilden we weer terug zijn op de camping. Konden we naar de speeltuin, zwembad, alvast wat spullen pakken...ect.
Maar dit plan is mislukt.

Om te beginnen zijn we sowieso al twee uur bezig om wakker te worden, ontbijten, douchen, camper vertrek klaar maken. Dus we vertrokken uiteindelijk pas om half elf.
Daarbij komt dat ook Canyonlands weer erg mooi was. We hebben maar twee wandelingen gedaan en maar bij 1 uitkijkpunt gestopt, dus wij vonden het al knap dat we ons daartoe beperkten....

Punt 1: grandview overlook. We moesten 1,5 km heen ( jaja en ook weer terug) om dit punt te bereiken. Maar het was de moeite waard. Wat is er zo bijzonder aan Cayonlands? Niet 1 canyon, maar drie lagen. Als je naar beneden kijkt lijkt het alsof de aarde op sommige plekken aan het scheuren is. Echt bizar.
Erwin Krol: het weer was goed. Korte broek, maar wel koude harde wind. Dus een beetje apart. Vestje aan,vestje uit.

Bij een picknick plaats onze noedelsoep gegeten. Hihi ja ja we zijn onze voorraden aan het opmaken, vandaar deze lunch.

Punt 2: mooi uitkijkpunt met veel scheuren in de aarde.
Punt 3: een onwijs mooi punt. We zijn naar een arch ( een boog van rots) gelopen en door die boog zag je een heel mooi achterland. Ik vond het echt super kick! Gwen heeft deze wandeling weer helemaal zelf gelopen (800 m).

Toen kwam een moeilijke beslissing...gaan we nog naar deadhorse State park, daar schijnt een heel mooi uitkijkpunt te zijn over de canyon. Het waaide te hard om te zwemmen, Gwen was in slaap gevallen....okay we doen het nog even. Wij moeten in Nederland wel uitrusten van deze reis ;)
Uitkijkpunt was mooi, maar voegde niet echt veel toe aan wat we al gezien hadden.

Op de camping zijn Frank en Gwen naar de speeltuin geweest. Ik heb de voorbereidingen getroffen voor het diner....pannenkoeken. Met de voorraad gaat het goed, ook onze laatste magnums opgegeten.

Morgen staat nog iets heel moois op het programma....het laatste wat we gaan doen...delicate arch.
Deze boog staat op een berg, aan het einde van een rots. Door de boog en rondom de boog zie je de bergen. Kortom kijk maar op Google. We kunnen zeker geen foto maken met de iPad, want hebt schijnt een pittige wandeling te zijn.
Daarna willen we alvast twee uurtjes richting Denver gaan rijden...anders wordt het dinsdag echt te ver.

De groeten

• 22 Oktober 2012 - 10:37

Gerard En Ludi:

Hallo Frank, Shirley en Gwen

Een praatje met een sherif !! Jullie doen ook alles om het verhaal compleet te maken.
    Het aftellen is al weer begonnen.
    Cynische noot van van Hanegem. Hij feliciteerde F en PSV met hun knappe overwinningen.
    Ook de prestatie van Ajax mocht er zijn.
    Hartelijke Groeten
    Ludi en Gerard

• 22 Oktober 2012 - 22:02

Simone:

Heel veel plezier met de wandeling naar Delicate Arch. De wandeling stond bij ons ook op het programma, maar ja.... keuzes maken. Ben heel benieuwd hoe de wandeling is, ik vond het utikijkpunt vanaf onderaf al mooi!
    Eerst even bijkomen van de reis (hopelijk is de jetlag terug van Gwen niet zoals die van Jasper...) en daarna de reis opnieuw beleven door de foto's.
    Succes met de lange tocht richting Denver. ook succes met de voorraad.... mmm maak me maar lekker met magnums
    en weet niet of er nog een berichtje komt, maar anders alvast goede terugvlucht!!!