Dag 14 - Kampvuurtje bij Lake Tahoe - Reisverslag uit Tahoe City, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 14 - Kampvuurtje bij Lake Tahoe - Reisverslag uit Tahoe City, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Kampvuurtje bij Lake Tahoe

Blijf op de hoogte en volg Shirley

26 Juli 2022 | Verenigde Staten, Tahoe City

Dit verslag typ ik bij een kampvuurtje op de camping in lake tahoe. We zijn vandaag naar de andere kant van het meer gereden en daar hadden we een wat primitievere camping geboekt (we zouden tussen wegen zitten) We hadden er niet veel van verwacht, haha maar het is een supertoffe camping. We zitten er vrij en hebben een leuke plek bij het kampvuur en picknicktafel. Het stenen strandje is wel iets minder dan aan de overkant. Iets minder idyllisch, maar met wel een leuk restaurantje aan het water. Misschien een leuk plan voor morgen, want vanavond hebben wij pasta salade ala Frank gegeten.

Gwen is weer opgeknapt, wat het nou geweest is...beginnende zonnesteek, migraine...ik weet het niet. Maar gelukkig was ze vanmorgen een stuk beter aanspreekbaar. Het was ook helemaal bewolkt vanmorgen met af en toe een drupje. Dat vonden wij even niet erg voor vandaag. Het was nog steeds korte broeken weer hoor. Voordat we moesten uitcheckten, zijn we nog even naar het strand gelopen. Aan het einde van de baai waren mooie rotsen, even kijkje nemen. Vervolgens is Frank de boel gaan afkoppelen en heb ik Gwen nog even laten douchen. Het waren heerlijke doucheje en na een kotspartij is douchen wel even lekker.

De verjaardag moest nog afgemaakt worden, dus de lunch was bij authentiek Amerikaans restaurant: de mac donalds. Nou als dat geen verjaardagsmaal is. Na de Mac vetrok onze camper richting Emerald bay. Frankiepedia: Emerald bay is een erg mooie bay in lake tahoe met een eilandje. Het meest gefotografeerde baaitje van lake tahoe.

Ehhh 1 probleem wij zijn met de camper en het valt ons op dat het hier niet ingericht is op campers. Als je bij uitkijkpunt wil kijken, moest je 10 dollar betalen. Ehh zonder dat je weet of het de moeite waard is Dat vonden we nergens op slaan. Inhammetjes vol, parkeerplaatsen vol, langs weg vol en niet geschikt voor ons bakbeest. We hebben geen geschikt plekje gevonden. Hij was wel mooi, dat kan ik vertellen, helaas geen foto's als bewijs. Bij het volgende punt, een state park zeiden ze ook dat onze rv te groot was. Toen besloten we om lekker door te rijden naar de camping, om daar lekker naar het meer te gaan. We werden wel gewaarschuwd, op deze camping hebben ze een huisbeer, Boo. Boo kan auto en camperdeuren openmaken, dus dat we het weten en onze deur op slot doen. Eh tuurlijk, dank u. We hoopten Boo toch te ontmoeten, maar het is 22.42 en nog geen beer gezien. Misschien morgenochtend. Hij was vanmorgen ook actief op de camping.

Het was wel iets opgeklaard, maar de zon scheen niet meer op het strandje. De waterratten zijn het water ingegaan, nog iets frisser dan gisteren, nou ik heb lekker mijn boekje gelezen. We zijn op tijd terug gegaan naar de camping. Kinderen gingen hout spronkelen, we hadden immers al twee dagen geen kampvuur gemaakt! Nog voor de pastasalade geserveerd werd, had ik het vuur al aan. We waren bang dat het ook wat kouder zou worden. Als toetje zaten we uit zo'n pot ijs te eten. We hebben nog twee potjes qwixx gespeeld. Gwen zei nou dit vond ik een leuk tweede gedeelte van mijn verjaardag.

Gelukkig gaat het weer goed met haar. Weltrusten...(of goede morgen ;)

• 27 Juli 2022 - 21:28

Paula:

Gelukkig dat Gwen weer beter is.
    Hopelijk gaan jullie de beer nog zien vanaf een veilige plek natuurlijk!

• 28 Juli 2022 - 09:37

Bonnie :

Boo is toch zeker gewoon de campingbaas in een pak?!

Fijn dat Gwen weer beter is!