Dag 5 - Een beer op de camping in Sequoia - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 5 - Een beer op de camping in Sequoia - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Een beer op de camping in Sequoia

Blijf op de hoogte en volg Shirley

17 Juli 2022 | Verenigde Staten, Sequoia

We hebben een beer gezien! Ik zat met de kinderen in het amfitheater naar een parkranger te luister over wildfires en opeens zie ik mensen naar de opzij wijzen. Ik keek en daar stond een beer. Het rangerprogramma stopte even en Owen en ik liepen wat dichterbij. Eh met toestemming van de ranger, die zei op welke afstand we moesten blijven staan. De beer was aan de rand van de camping en we zagen hem zo de natuur in lopen. Gwen was snel weggegaan, omdat ze het eng vond en Frank is gaan waarschuwen. Echt leuk hoor, ehh maar best wel dichtbij zo aan de rand van een camping.

Eerder die dag hadden we op de parkeerplaats van onze camping Lodgepole de camper geparkeerd, vandaag gingen we immers het Sequoia NP verkennen. We konden met shuttle bussen door het park. Dus dat deden wij ook. De eerste stop was the big sherman tree, de grootste sequoiaboom ter wereld. Voor de geïnteresseerden onder ons, grootste betekent niet hoogste, maar de totale volume van de boom. Tot zover Frankiepedia. Hier waren nog meer mensen op af gekomen. Nog wel te doen hoor, maar er stond wel een rij om met de boom en het bordje op de foto te gaan. Wij hebben maar even bedankt en zijn ergens anders zonder het bordje op de foto gegaan. Vanaf de Sherman tree kan je de congress trail lopen, een mooie wandeling langs allerlei sequoiabomen. Echt grappig dat als je een stukje verder loopt, dat je dan weer met heel weinig mensen loopt. Tijdens die wandeling kwamen een afslag naar crescent meadow tegen, een weide tussen het bos waar we later die dag heen wilden. Nou kunnen we er dan niet naartoe lopen ipv met de shuttlebus? We vonden van wel. Het was een hele mooie wandeling langs een kleine meadow/weide midden tussen de bomen en sequoia’s. Hier zijn we in totaal 1 meneer tegen gekomen, oh en heel veel varens, grote bomen, normale bomen, hele grote bomen. Uiteindelijk kwamen we bij ons eindpunt aan de crescent meadow. Mooie meadow, maar wij vonden die andere diep in het bos mooier. Hier zag je gelijk weer wat meer mensen. Geen gekke drukke toestanden. De bus bracht ons naar het museum/visitors centrum, tevens het verzamelpunt voor alle shuttlebus lijnen. We hoopten daar wat te eten te scoren….eh nou dat bleek niet zo te zijn, dus we gingen door op appels en koekjes. De laatste activiteit van vandaag zou de beklimming van Moro Rock zijn. Op een rots over uitgehakte trappetjes en doorgangetjes naar boven klimmen. Bovenop de rots was een heel mooi uitzicht over de sierra nevada. Moe maar voldaan gingen we terug naar de camper en gelukkig waren we al op de camping, daar waar Frank een bordje spaghetti voor ons klaarmaakte. Ondertussen moest ik natuurlijk het kampvuur in orde maken, want er moesten marshmallows geroosterd worden. Nou vier juiste stokken vinden was nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk toch gelukt. Heerlijk wat hou ik toch van een vuurtje maken, Owen vindt het ook echt leuk. Tijdens het roosteren kwam meneer de ranger ons uitnodigen voor het programma…nou de rest is jullie al bekend.

Ook dit was weer een mooie camping waar we op een mooi plekje zaten met uitzicht op de bergen en de bomen. Heel veel sterren waren er te zien, alsof je in de middle of nowhere zat. Dat blijkt ook wel, want we hebben geen bereik met onze telefoon. Dus het verslag konden we niet plaatsen. De kinderen hebben in de camper gedoucht, dat ging prima. Morgen op weg naar Kings canyon, het andere deel van het park.

• 22 Juli 2022 - 06:11

Bonnie:

Het klinkt als een superdag!

Verder willen wij Frankiepedia bedanken voor de nadere uitleg over de bomen, want dat geldt voor ons vast ook!

Euh...zus....nog even een tip: als je een beer ziet, juist WEG van de beer, niet ernaartoe!

• 22 Juli 2022 - 06:19

Aimy & Caitlin:

Caitlin: Mijn marsmallow was gisteren verbrand. Gelukkig was de tweede wel gelukt.

Aimy: Wat leuk dat jullie een beer hebben gezien!

• 22 Juli 2022 - 08:31

Jaap Oosting :

Yogi bear heeft dus niet jullie voedsel gestolen?
    Wek tof dat je een beer hebt gezien.
    Heb je nog een foto van de beer?

• 22 Juli 2022 - 09:21

Paula:

Wauw….een echte beer! Geweldig! Het was een heerlijke dag zo te lezen!, leuk!

• 22 Juli 2022 - 10:04

Jos En Ineke:

Klinkt allemaal weer geweldig! Gelukkig is er best nog veel mooie natuur. Denk je wel aan de berenbellen!! Schrikt ze hopelijk af