Dag 4 - can 42 naar de sterrenhemel in sequoia en - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 4 - can 42 naar de sterrenhemel in sequoia en - Reisverslag uit Kings Canyon, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 4 - can 42 naar de sterrenhemel in sequoia en

Blijf op de hoogte en volg Shirley

16 Juli 2022 | Verenigde Staten, Kings Canyon

Vannacht hebben we erg slecht geslapen. Of het nog de jetlag was, wennen aan de camperbedden, kussen dat niet lekker lag, onderlaken wat iedere keer van zijn plaats schoof en je op een plak matras lag of gewoon een belachelijke temperatuur was weet ik niet.

Gwen en ik zaten in ieder geval om 5 uur buiten, haha en dat hielp nog niet tegen de warmte. We zijn tijdig begonnen om de laatste spullen een plekje te geven, zodat de camper ingericht was.

Vanaf half tien werd de dag een stuk leuker, we hebben nog lekker gezwommen in het heerlijke zwembad. Met inmiddels 41 graden (nee ik ben niet in death valley:blush:) konden we die gelegenheid niet onbenut laten. Ook moesten we natuurlijk nog voor Bonnie zingen want die is vandaag jarig! 40 jarig.

Na het zwemfeest zijn we richting Sequoia en Kings Canyon NP gereden. Er hebben drie mensen wat slaap ingehaald. Als je het park binnenrijdt en je parkeert op zo’n boscamping met kampvuren en picknicktafels, ja dan weet je weer wat je plan was met deze reis. Zo tof als je midden in de natuur zit. Haha ik zal ook de eerlijk niet idyllische plaatjes vertellen, onze camping plek is zo scheef, niet normaal. We hebben hem echt wel stuk of vijf keer verplaatst om hem rechter te krijgen, maar helaas de weg bleef steil naar beneden. Haha nu hopen dat we nog een beetje kunnen slapen.

Voor de rest is het een mooi plekje in een supermooi bos. Sequoia’s afgewisseld met pinetrees. Jeetje wat een grote dennenappels, niet normaal. Vanaf onze camping zijn we naar The grand general tree gelopen, de twee na hoogste boom van het park. Het was leuke wandeling, maar Owen zag wel100 chipmunks die ook allemaal op de foto moesten. Nou die grand general tree is een mooi boompie hoor en grand was hij zeker!

Terug op de camping heeft Frank een maaltijd bereid, terwijl mama even een praatje maakte met de buurman die heel veel hout had liggen. Hij vertelde dat het toegestaan was om een kampvuur te maken. Daar hadden wij geen rekening mee gehouden met Yosemity in de fik en de erge bosbranden van vorig jaar hier. Ahh jammer dat wisten we niet, nu hebben we geen hout. Toen we zaten te eten kwam de buurman met zijn handenvol hout terug. Mochten we hebben, hij ging toch morgen naar huis. Okay, het eerste kampvuur werd dus een feit. Het was een snelle, want we hadden natuurlijk slecht geslapen en het was al laat. Dus even een kopje thee met chocolade bij het vuur. Ik moest me echt inhouden om niet meer te gaan stoken. Maar we willen wat bewaren voor morgen. Ondertussen moet je niet vergeten om omhoog te kijken want die sterrenhemel is echt prachtig. Duizenden sterren fonkelen boven de bomen en onze rv. Ondanks de rotnacht en vroege ochtend is het toch een leuke dag geworden.

• 20 Juli 2022 - 09:23

Erica:

Wat schrijf je leuk Shirley, net of ik met jullie mee ben!
    Erg leuk om te lezen. Veel plezier en houd het hoofd koel! dat doen wij ook hier met die hitte.

• 20 Juli 2022 - 23:12

Wendy:

Leuk zeg om jullie te volgen en wat gaaf dat het nu eindelijk zover is he, geniet ze daar!!

• 22 Juli 2022 - 06:04

Bonnie:

Haha, dat onderlaken en plakmatras heb ik ook! Dan slapen we vast op hetzelfde plekje!

En Owen: chipmunks zijn ook supercool! Ik wil ze ook steeds op de foto zetten!

• 22 Juli 2022 - 08:29

Jaap Oosting :

Wel een avontuur zeg.

• 22 Juli 2022 - 09:14

Paula:

Ik zie t al helemaal voor me. Zo leuk! Ben helemaal niet jaloers hoor