Dag 2 - Santa Monica pier - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 2 - Santa Monica pier - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Santa Monica pier

Blijf op de hoogte en volg Shirley

15 Juli 2022 | Verenigde Staten, Venice Beach

We begonnen de dag om kwart over vier. De kinderen lukte het niet om weer in slaap te vallen. Ons is het nog wel even gelukt. Om half acht wilde Owen echt met Frank krabben vissen.

Ondertussen ging ik een nieuwe camping zoeken. Want ons zuidelijke camping voor Yosemite (bosbranden) is geannuleerd. Dus nu maar gebruik maken van ons WIFI en kijken voor een alternatieve camping op de nieuwe route. Gevonden en gelijk geboekt. Om half negen vonden ze het tijd om een ochtendduik te gaan nemen. Jeetje wat een harde grote golven. Ze gingen niet te diep, want de stroming is erg sterk. Steeds als er een golf was geweest, ging ik eerst koppen tellen, iedereen weer boven water. Haha ik in de rol van Pamela Anderson. Echter dan zonder rood badpakje. De echte baywatch deed me ook niet aan Mitch Buchannon denken hoor. Een oudere gezette man met foute snor, nou ja als hij maar goed kan zwemmen.

Ze zijn echt 1,5 uur in de golven geweest. Toen zijn we gaan douchen en ontbijten. De bestelling was nog niet neergezet en Gwen voelt zich naar, misselijk, moe worden. Ik wil nu echt gaan slapen. Dus Santa Monica pier moest maar even wachten. Gwen even een middagdutje en Owen en Shirley naar de boulevard. Het eerste souvenirtje is gekocht ...jaja de traditionele knuffel, dit keer een PJ plug a pillar. Wie kent hem niet?

Gwen wakker hoppa via de starbucks en ijsjeswinkel naar de Santa Monica Pier. We besloten om op de heenweg over het strand te lopen. Lekker hoor (auw mijn knieholtes denken er anders over, ze zien een beetje rood). De pier was grappig om te bezoeken, net een kleine kermis. Alleen die prijzen, niet normaal. 11 euro voor een ritje met de achtbaan of een rondje met het reuzenrat. We zijn lekker de pier overgewandeld en Owen heeft heel veel naar vissende mannen gekeken. Ik vond de sfeer wel leuk op de pier. Je komt er van alles tegen jongeren die attracties gaan doen, zingende hare Krishna's, vissende latino's, mensen met grote boxen, straatartiesten enz. Voordat we weer terug naar het hotel gingen, hebben we bij Mac donalds gekeken. Ja die hebben ze in Santa Monica, dus zo'n kans kan je niet laten liggen. Na het eten zijn we nog een churro op de pier gaan eten. Op de terugweg waren we wel moe. We gaan zo lekker slapen en hopelijk slapen we morgen weer wat langer. Morgen gaan we de camper ophalen, jahoe.

Ik weet niet of we elke dag een berichtje kunnen posten, maar we doen ons best. Zo makkelijk als hier in het hotel zal het niet gaan.

• 15 Juli 2022 - 09:04

Simone:

Ik hoop dat jullie nog veel Mc Donalds gaan tegen komen (oftewel Wifi...) want heel leuk om jullie berichtjes te lezen!
    Veel plezier met de camper! Hopelijk blijft het wel mogelijk om Yosemite te bezoeken

• 15 Juli 2022 - 09:54

Paula:

Zo leuk om te lezen Shirley!!
    Geniet van alles!! Ik geniet mee op afstand

• 15 Juli 2022 - 09:58

Gerard En Ludi:

Fijn te horen dat alles goed gaat. Echt genieten zo te zien.
    We volgen jullie veel plezier.

• 15 Juli 2022 - 15:00

Bonnie:

Haha, mijn zus als Pamela! (Ik zag het voor me)

Klinkt als een lekkere dag! Behalve voor de knieholtes! Je leert het ook nooit he!

Vlagen van misselijkheid heeft Cait ook gehad. Hopelijk vandaag alweer een beetje beter.

Veel succes met camper ophalen en Gwen: veel plezier bij de letters straks.

• 15 Juli 2022 - 21:41

Hanni:

Jullie hebben het weer geweldig. Veel plezier met de camper. Heerlijk om mee te lezen.

• 22 Juli 2022 - 08:22

Jaap Oosting :

Op naar het volgende verslag.
    Ik ben wel benieuwd of Frank ook nog krabben heeft gevangen.