Dag 1 De reis en Venice beach - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 1 De reis en Venice beach - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 1 De reis en Venice beach

Blijf op de hoogte en volg Shirley

14 Juli 2022 | Verenigde Staten, Venice Beach

Zo nog driekwartier en we zijn 24 uur wakker. Vanmorgen, mmhh of was het gisteren, zijn we om 4 uur opgestaan. We vlogen om 9.50, maar ivm de Schipholdrukte moesten we er vier uur van tevoren zijn. Hopelijk was dat vroeg genoeg….

Op Schiphol was drukker, maar nog wel te overzien. Het scheelde dat we een intercontinentale vlucht hadden, vertelde de medewerkers van KLM. Dus gelukkig alle koffers en personen op tijd in het vliegtuig.

De vlucht verliep soepel. Met leuke (en vrij nieuwe) films, tukkies en tabletje hebben we ons vermaakt. Ik vond de tijd best snel gaan, maar de kinderen deelden die mening niet.

De aankomst in Los Angeles verliep ook soepel, saai verhaal zo….We moesten even bij de douane wachten. Nou spannend hoor, hadden we nou alle juiste covid formulieren, herstelbewijzen, verklaringen voor de kinderen, moesten we nog na 5 dagen testen. Nou ik kan u vertellen dat er in Amerika in totaal nul woorden gesproken zijn over Covid, vaccinaties, enz. Jeetje daar zijn we weken mee bezig geweest om het goed te regelen/ bij te houden wat inreisvoorwaarden waren. Zelfs de verklaringen hebben we niet in moeten leveren.

Op naar Venice beach! Rond 14 uur arriveerden we in het hotel, direct aan het strand van Venice beach. 7 jaar geleden zaten we ook al in dit hotel. Echt grappig, we herkenden alles nog. We hebben over de boulevard gestruind. De eerste stop was het skatepark op het strand (eh dan vergeet ik gemakshalve de starbucks). Er hangt een hele gezellige sfeer. Ze kunnen echt goed skaten. Haha dat moet ook wel, want er staan meer mensen langs het park te kijken dan in het park te skaten. Owen had al gelijk een praatje met een stoere skater. High fives werden gegeven en hij merkte Owen’s shirt gelijk op. Owen had namelijk, niet toevallig, een shirt aan met een foto van het skatepark. Na het skatepark was het toch echt tijd om te gaan vissen of met een ander woord krabben vangen. We waren van plan om op het strand te gaan vertoeven en te gaan zwemmen, maar de 30 beloofde graden waren er 20 geworden met een frisse wind. Dit weerhoudt Owen er niet van om te gaan vissen achter rotsen. Haha weet je wat er gebeurt als je achter rotsen staat en er grote golven daarop klappen? Juist, Owen was vrij nat. Hij heeft 5 krabben gevangen, dus een goede score. Hij had gelijk weer contact met een meisje. Dat hij Engels moet praten vindt hij niet erg, juist leuk. Soms zegt hij zinnen dat ik denk, waar haal jij dat vandaan…

Na de krabben, zijn we via muscle beach teruggelopen naar het hotel. Daar hebben we een hamburger en pizza genuttigd. Owen heeft erg zijn best gedaan, maar kon niet meer na het eten. Lekker douchen en nu ligt hij op bed. Kwart over zeven lokale tijd, nou dat vind ik netjes hoor. Gwen is met Frank nog even een tiktok filmje aan het opnemen. Het was zo mooi licht bij de palmbomen en ja als gevestigde tiktokker kan je deze kans niet onbenut laten.

Morgen nog een dagje Venice beach.

• 14 Juli 2022 - 05:13

Bonnie:

Vancouver groet LA !

Jullie hebben er meteen al een leuke dag uitgeperst, knap hoor! Morgen lekker nog een dagje relaxen!!! Hopelijk iets warmer als 20 en wind!

• 14 Juli 2022 - 08:53

Simone:

Wat fijn dat jullie reis zo goed is begonnen! Heel knap dat jullie allemaal gelijk kunnen aanpassen aan het ritme daar! Nu vannacht nog...
    Veel plezier morgen bij Venice beach

• 14 Juli 2022 - 17:16

Hanni:

Hoi lieffies. Dit klinkt al heel leuk,
    Fijn dat het allemaal zo verlopen is.
    Ik zit nu op mijn tablet, dat gaat een stuk beter als op de telefoon.
    Groetjes, en tot snel

• 22 Juli 2022 - 08:18

Jaap Oosting :

Leuk om zo de reis te volgen.
    Ik ga snel verder lezen met de andere verhalen.