Nog vier nachtjes slapen..... - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Nog vier nachtjes slapen..... - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Nog vier nachtjes slapen.....

Blijf op de hoogte en volg Shirley

09 Juli 2022 | Nederland, Hoogvliet

Nog vier nachten slapen en dan is het zover, dan vertrekt onze reis eindelijk naar Amerika!

Deze reis heeft veel bloed, zweet en tranen gekost. Het begon in 2015 toen moesten we onze reis vlak voor Yosemity National Park afbreken omdat het slecht ging met opa Klaas. In 2019 besloten we om onze reis in 2020 af te maken. We hebben zelf weer een route gemaakt en alles voorbereid.

In 2020 kwam die vervelende klote Corona, ook wel bekend als Covid 19. Korte samenvatting, het heeft veel bloed, energie, zweet en tranen gekost om de reis twee keer te verplaatsen.

In 2022 lijkt het dan toch te gaan lukken! Testen voor toegang is eraf, kinderen zonder vaccinaties mogen Amerika in en niet onbelangrijk onze KLM vlucht vanaf schiphol staat gepland en lijkt door te gaan. Nu nog hopen dat de boeren rustig blijven en dat de security rij op schiphol wil meewerken.

Het universum sputtert nog wel wat tegen, want gisteravond lazen we dat er weer brosbranden zijn in Californië. In Yosemity NP om precies te zijn. Vanmorgen zagen we dat de branden zich uitbreiden en dat er al campings gesloten worden. Gelukkig nog niet in de valley waar wij verblijven. Maar we hebben een camping geboekt vlak voor de zuidingang en dan zouden via de zuidroute Yosemity inrijden. Die weg al nu gesloten en we zijn benieuwd of onze camping wel bereikbaar blijft. Hopelijk is de situatie volgende week beter.

Wij gaan weer dagverslagen van onze reis maken, dus wie het leuk vindt om mee te lezen is welkom. Reageren mag natuurlijk ook altijd, dat vinden we alleen maar leuk.

Groetjes Frank, Shirley, Gwen en Owen

• 10 Juli 2022 - 08:27

Bonnie:

Yessss! Het is dan toch eindelijk bijna zover ... Het universum is ons niet de baas!

Fijne reis! We gaan jullie op de voet volgen!

groeten Bon, Bas, Aimy & Caitlin

• 11 Juli 2022 - 20:16

Hanni:

Het heeft even geduurd, nu is het eindelijk zover. Heel veelplezier!!!! Ik kijk uit naar jullie berichten