Grand Canyon - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Shirley

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Kayenta

Maandag 15 oktober:

Vandaag was niet onze beste dag. Het zat een beetje tegen en hadden ook niet zo'n goede bui. Beetje moe waarschijnlijk.
Gwen had twee driftbuien. Dan is er echt geen land mee te bezeilen.

We vertrokken vanaf Lake mead richting de hooverdam. Die hebben we even kort bekeken. Leuk dat we hem gezien hebben.
Daarna door naar de grand canyon. Onderweg op route 66 getankt. Het was nog steeds lekker weer. Frank had een milkshake gekocht om te delen, maar daar dacht Gwen anders over. Die heeft bijna heel dat ding opgedronken.

Rond vijf uur kwamen we aan op de camping. Gelukkig was er nog plaatst. Sochtends hadden we gebeld om te reserveren, maar dat kon niet meer. Maar gelukkig was er toch nog plek.
Toen besloten we zonsondergang te gaan kijken. Was een mooie eerste indruk. Gwen werkte niet echt meer mee. Misschien was het teveel van het goede.

Eenmaal op de camping, wil frank de camper nog net iets beter zetten en...knal...tegen een boom. Een deuk in de achterkant, van een soort bumper. Wij flink de balen, want we denken wel dat dit geintje ons een hoop geld gaat kosten.
Nu, een dag later, hebben we maar besloten om ons er niet al te druk over te maken, we kunnen het toch niet meer veranderen. We zien het wel in Denver. Leuk is anders....
Lekker op tijd naar bed gegaan ( Hihi we dachten 23.00 uur, maar het bleek dat het pas 22.00 was. Horloge ook niet goed verplaatst).

Nou hopen dat morgen een leukere dag wordt.

Ps een speciaal bericht voor Gre.....Gwen haar lieveheersbeestje is van haar slipper gevallen.

Dinsdag 16 oktober :
Vanmorgen rustig wakker geworden. Met Gwen gekleurd en rustig gegeten. Op deze camping zijn er geen faciliteiten, dus hebben in de camper gedoucht. Nou dat gaat prima.

Vandaag stond de hermits route op het programma. Je kan langs de rim lopen naar verschillende uitkijkpunten. Bij deze uitkijkpunten stopt er ook een shuttlebus.

Jullie geloven het niet....maar...we hebben ongeveer 9 km gelopen. Hihi shirley heeft nu wel pijn in haar rug, maar dat mag de pret niet drukken. Het was heel mooi. De ene punt nog mooier dan het andere. We vonden het mooi, maar bryce canyon en zion vonden we nog indrukwekkender. Eh eh het fototoestel heeft wel overuren gemaakt.

Gwen is heel de weg wakker geweest. Ze kon niet veel los lopen, was te gevaarlijk bij die afgrond. We hadden lunchpakket, appeltjes, stickers, enz meegenomen. Dus proviand genoeg. Tijdens het eten kon ze lekker spelen. Ook de terugreis met de bus was een hoogtepunt ( Hihi voor Gwen dan). Ze entertaint heel de bus.

Eenmaal terug op de camping, lees bos, heeft Gwen nog even buiten gespeeld. Wij kregen het een beetje koud...wat bleek...we zijn een beetje verbrand. Het was een heerlijke zonnige dag, maar dat het zo hard zou gaan, hadden we niet gedacht. Gelukkig had ik Gwen toch ingesmeerd.

Vandaag dus weer een leuke dag gehad!

Ps. Vandaag zei Gwen voor het eerst, ik wil naar oma toe. Naar oma Ludi en naar oma Hanni. Toen we verder liepen zei ze ..ik wil thuis Dora kijken. Toen we zeiden dat dat nog niet kon, omdat we in Amerika zitten, was het goed.

Woensdag 17 oktober:
Vanochtend stond er nog een wandeling in de grand canyon gepland. We zijn een stuk de canyon afgedaald. Er is 1 nadeel van afdalen....je moet ook weer terug. We zijn tot het
ooh-aah punt gegaan. Echt waar dit verzin ik niet, dat punt heet echt zo...en terecht kunnen wij vaststellen. Was heel mooi. Nadeeltje was dat het te gevaarlijk was om Gwen hier uit de ruggedrager te halen. Dus geen appeltje, dan wel mini sticker, op het ooh-aah punt gegeten. Tijdens de tocht naar boven hebben we gepauzeerd op een wat meer Gwen verantwoorde plek. Gwen wilde de sticker wel proeven, haha, ja die lustte ze wel. Ondertussen kwamen er nog muilezels langs.
Toen verder met de tocht. Het is eigenlijk vrij goed gegaan. We waren zo boven.

Na de lunch zijn we nog naar1 uitkijkpunt geweest. We moesten kiezen, want Gwen had inmiddels slaap en we moesten nog 3 uur rijden naar monument valley.
Lipan point....wat mooi! Je keek niet van de zuid naar noord rim, maar echt de canyon in. Foto's heb ik bijgevoegd.

Onderweg naar monument valley heb ik, shirleke, nog wel wat bekende dingen gezien van mijn reis in 1999. Cameron, een indianenhandelspost en painted desert.
De rit was mooi. Echt door woestijn gereden, voornamelijk door indianen reservaten. Echt niet normaal waar ze ' die mensen' gestopt hebben. Midden in de woestijn met rotsen en verder helemaal niks.

We zijn inmiddels aangekomen in monument valley en slapen op gouldings RV park. Bon we staan heel dichtbij de cabins. De zon ging al onder maar volgens mij wordt het hier ook weer mooi.

Groetjes

• 18 Oktober 2012 - 09:58

Gerard En Ludi:

Wat zien jullie een mooie dingen en wat houdt Gwen zich flink. We kunnen ons voorstellen dat ze weer naar Holland verlangt. Het schiet al weer op. Hier is het wel erg nat. Regen en nog eens regen.
    Jesse heeft nu vakantie dus vandaag en morgen passen we op. Zaterdag gaat hij met Anja naar Zwolle
    naar Legoland. Hij is er helemaal gek van. Ook grappi

• 18 Oktober 2012 - 10:12

Gerard En Ludi:

Dat heb je met oude computers. Volgens mij is het bericht maar gedeeltelijk verzonden.
    De rest hoor je wel als jullie weer thuis zijn.

• 18 Oktober 2012 - 13:08

Simone:

Wat houden jullie het tempo er flink in zeg!!
    Jullie boven met het weer. Zeker wel blij dat jullie toch voor deze route gekozen hebben.
    Ik ben begonnen met het fotoalbum of beter gezegd fotoalbums want met 1 ga ik het niet redden. Jullie schrijven nu nog enthiousiast over overuren fototoestel..wacht maar tot je ze moet uitzoeken. ik heb Bryce Cnyon uitgezocht, ik denk de grootste klus.
    Gezellig als jullie weer terug zijn.. avondje samen fotoalbums maken???

• 18 Oktober 2012 - 15:15

Klaas:

Even bijpraten over Boekarest. Van Gaal was aangekondigd als Van Hitler. Dit in de Roemeense pers.
    Ook de toeschouwers waren weinig respectvol. Toch na de 1-4 verlieten zij massaal het stadion.
    M.Indi scoorde 1-2voor Shirley
    Tijdens jullie eerste poging Amerika te bereiken waren jullie uitstekend verzekerd. Ook nu zal de verzekering de schade dekken van de botsing.
    Er schijnt een nieuwe brug gebouwd te zijn vlak bij de Hooverdam. Hebben jullie die gezien?
    Ik vind het onmogelijk om boven zo een afgrond dit te bouwen.
    Laatste nieuws uit Rotterdam: Er is ingebroken in de Kunsthal. 7 schilderijen ter waartde van 100 miljoen Euro zijn foetsie. Mocht je op een rommelmarktje iets aangeboden krijgen van Matisse direkt de Nederlandse ambassade waarschuwen.
    Klaas

• 18 Oktober 2012 - 19:10

Anja En Grote Neef Jesse:

Hier weer een bericht van ons. Hier gaat alles goed. Jesse week vakantie, Ik gezellig helpen bij de oudjes met het huis houden. En opa en oma opassen af en toe. Gisteren was het weer zwemles voor de 4x. Dit keer niet mee doen, maar wachten in de hal. Na afloop 1e zwemsticker voor Jesse! Op naar de volgende sticker, en wie weet wordt hij ooit de nieuwe Piet van den Hoogenband. ;-)

Opa en Oma hebben het al neer gezet in een eerder bericht. Zaterdag met Jesse naar Lego world. In Zwolle. Dat wordt feest. Eerst met de trein, en dan Lego zien. 2 dingen die hij gweldig vind. Als jullie weer terug zijn dan kunnen we foto's bekijken. Van het vakantie Landal huisje. Lego bon voor gratis foto vakantie boek (gekregen voor Jesse zijn verjaardag toen) inmiddels in huis.

Voor de rest: als we naar Antwerpen gaan met de trein kan het zijn dat de prijs van kaartjes hoger is geworden. Belgie wil niet met NL samen werken van trein vervoer bedrijf. Nou ja dat zien we dan wel tegen die tijd.

Dan nog als laatste een leuke grap van Jesse over de koeienmarkt volgende week woensdag hier weer,
    in de stad. Jesse vraagt aan bad juf vrouw: volgende week is het zwembad toch dicht? Dan moggen de koeien zeker zwemmen. Ze moest er wel om lachen zag ik bij de douche ruimte.

Bij deze zijn jullie weer op de hoogte van ons. Geniet van jullie vakantie. Hoppelijk zonder andere pech, je kan beter een typische Hollandse lekke fiets band hebben, dan een deuk in een bumper in Amerika ergens. Heb alfgelopen tijd al zo veel keer pech gehad met achter fiets band, maar het was gelukkig geen peppernoot. :-)

Heel veel groetjes van: grote neef Jesse en Anja.