Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Shirley

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 12 oktober:

De dag begint met donkergrijze wolken en klaterende regen. Maar er zit een dak op onze camper dus niemand die daarom maalt. Halverwege de rit van Zion NP naar Las Vegas klaart het weer op en met een voorzichtig zonnetje rijden we het terrein van ons RV Resort op.

De term RV Resort verdient enige toelichting. RV staat voor Recreational Vehicle en dat is Amerikaans voor camper. Waar de meeste campings een stukje grond met een washok zijn pretendeert Oasis RV Resort te Las Vegas meer dan dat te zijn: een vakantiepark voor campers en hun inzittenden. Zo kwamen wij aan op vrijdagavond karaokeavond, is er een fitnessruimte, een restaurant, midgetgolf, maar vooral een fraai zwembad in een mooie tuin met palmen. Daaromheen een enorme parkeerplaats voor honderden de campers. Alhier het RV Resort.

Omdat het toch net iets te fris was om het zwembad in te plonsen, zetten we koers naar de Walmart om onze voorraden weer op peil te brengen. daarna reden we richting The Strip, het deel van Las Vegas waar de grootste hotels en attracties gevestigd zijn. Een ritje van vijf kilometer vanaf de Walmart. We vertrokken om half vijf en parkeerden onze camper om na zessen.

Het eerste deel van de rit ging prima. Binnen een paar minuten stuurde ik de camper The Strip op. Raampje open, Metallica op de radio, bewonderende blikken naar ons en onze RV. Daarna moesten we een parkeerplaats vinden. Dat klinkt makkelijker dan het is. Want een camper is vrij groot en vrijwel alle parkeerplaatsen zijn gereserveerd voor gasten en medewerkers van de hotels op The Strip. Straatje in, straatje uit, parkeerplaats op, parkeerplaats af. Tot we er zot van werden. Achter het MGM hotel bij de McDonalds zou een plekje zijn, hadden bronnen ons gemeld. Mooi niet dus. Of misschien wel, maar gevonden hebben we het niet.

Uiteindelijk vonden we bij toeval een parkeerplaats die toegankelijk, groot genoeg en goed gelegen was en konden we naar The Strip lopen. Wat een gekkenhuis is dat. Gigantische hotels met enorme zalen vol gokkende mensen. Overal neonreclames en lichten, duizenden en duizenden bezoekers op straat. Hier muziek, daar herrie. Op elke straathoek oude Mexicaanse vrouwtjes die reclame maken voor de lokale pooier. Her en der een dansende fontein. Daar tussen twee keer vier banen vol auto's. En dat dan kilometers lang.

Gwen vond het schitterend. Ze keek vol bewondering naar alle lichtjes en liep te dansen op alle muziek die ze hoorde. Op de hiphop die uit de tattoowinkel schalde, maar ook op het banjospel van een straatmuzikant. Onze activiteit bleef deze avond beperkt tot een wandeling over The Strip en een snelle maaltijd bij de Panda Express (noodles met gestoofde pandabeer en nootjes in sojasaus). Rond een uur of tien reden we terug naar ons Resor en was het welletjes.

Zaterdag 13 oktober:

Vandaag was opgedeeld in twee delen. Een ochtend- en middagprogramma op het RV Resort en een avond programma op The Strip. De ochtend was relaxt. Langzaam op gang gekomen, gezwommen in het zwembad, Gwen op bed gelegd, Frank naar de hardloopbandmachine (hoe heet zo'n apparaat?) in de fitness, Shirley naar het bubbelbad. Niets aan het handje onder Las Vegassiaanse zon.

Laat in de middag reden we naar The Strip. De rit ernaartoe ging ongeveer tien keer zo snel. Wel zo fijn. Weer maakten we een wandeling langs alle pracht en praal, glitter en glamour en kunst en kitsch op The Strip. Omdat het anders een beetje stil is in Las Vegas had hotel Treasure Island besloten om vier keer per avond een musical met varende boten in een vijver voor het hotel te organiseren. Met honderden anderen hebben we dit aanschouwd. Het verhaal ging over vrouwelijke piraten in bikini die zoute liedjes zongen, waarbij een hoop vuurwerk werd afgeschoten. Best vermakelijk. Zolang je geen meisje van twee jaar bent. Gwen vond het niets en kroop snikkend tegen me aan.

Dan was hotel The Venetian meer aan haar besteed. Dat hotel is zo groot dat ze heel Venetië er schaal 1-op-1 hebben nagebouwd. Met San Marco plein, Rialto brug en gondels erbij. Aardig gek en best indrukwekkend. Slenterend over The Strip brachten we onze avond door tot we te moe waren om ver te slenteren. Onze trouwe camper bracht ons terug naar ons Resort, waar we onze oogjes toededen voor een welverdiende nachtrust.

Zondag 14 oktober:

Voor mij ligt Lake Mead. Ik zie het niet, want is donker, maar toen het nog licht was was het een fraai plaatje. Die Lake View plaatsen zijn geen weggegooid geld. Alleen een beetje spijtig dat ik de iPod op tien moet zetten om Black Sabbath boven de airco van de megaturbomaxi-RV van onze buren uit te laten komen. En er zit niet eens een rockband of zo in die RV. Gewoon twee ouwe Amerikanen en een hond.

De zondag begon wederom tot groot genoegen van Gwen in het zwembad van het RV Resort. Na de lunch vertrokken we voor een korte rit naar Boulder Beach aan Lake Mead. Lake Mead is het meer dat is ontstaan door de bouw van de Hoover Dam en Boulder Beach is een strand aan dat meer. Nu moeten jullie je niet te veel van dat strand voorstellen. Zo zijn er bijvoorbeeld geen strandtenten, palmbomen of grote groepen lekkere wijven in bikini op Boulder Beach.

Eigenlijk zijn er alleen stenen, zand en water bij Boulder Beach. Maar heel veel meer is er op zich niet nodig om je te vermaken. Zeker niet als je Gwen heet. Zwemmen met mama, zwemmen met papa, water over de voeten van je ouders gieten, stenen optillen, stenen weggooien, zand scheppen, chocolademelk drinken. Ze had het prima naar haar zin. Wat lijkt het me heerlijk om twee te zijn.

Morgen reizen we naar de Grand Canyon. Die schijnt vrij groot te zijn. Ik ben benieuwd.

• 15 Oktober 2012 - 09:06

Hanni:

Het kliinkt weer fantastisch, erg leuk allemaal.
    Het zou wat voor Klaas zijn daar met al die gokkende mensen zou die helemaal leuk vinden.
    Ik lees dat mijn lieffie het ook naar haar zin heeft geweldig hoor.
    Ik ga nu naar Bonnie want die meiden zijn allebei ziek, dus ga ik kijken wat ik kan doen.
    Dikke kus en wachtend op een nieuw bericht
    Hanni

• 15 Oktober 2012 - 13:00

Klaas:

Ik denk dat het Walhalla niet de Germaanse hemel is,maar Las Vegas. Gisteren heeft Gre hier de beelden van de stuntman gezien op internet. Tip van Bas. Verder is Nederland een saai land als ik jullie verslagen lees.Even gauw lezen op de reisplanning wat jullie vandaag gaan doen.
    Klaas

• 15 Oktober 2012 - 13:32

Joyce:

Mooi stukje tekst weer van Frank! In neem namelijk niet aan dat Shirley de regel "grote groepen lekkere wijven" zou gebruiken ;-)

• 16 Oktober 2012 - 09:13

Simone:

Jaja, jullie snappen nu waarom we uitleg hebben gegeven over de parkeerplaats. Het is maar een klein bordje public parking net voorbij de mac donalds na MGM maar het staat er echt hoor!
    Gelukkig erna nog genoeg tijd gehad voor alle lichtjes en vermaak. Leuk dat Gwen haar ogen utgekeken heeft.
    Nog wat gegokt? Dan wel een van jullie natuurlijk wan Gwen zal weinig gelegenheid hebben gehad om bij de pokertafel te kijken.
    Wij stonden net 1 minuut op het "resoort" toen onze bejaarde buren (die daar al 3 maanden stonden!) kwamen vragen of we er vrijdagavond nog zouden staan. Nee, vrijdagochtend weer verder. Dat was wel toch wel heel jammer want dan misten we de in las Vegas zeer populaire karaoke avond van het resort,, karaoke van hoog niveau! ik lees dat jullie er wel op vrijdagavnd waren, dus ik ben benieuwd wat we gemist hebben!
    Eve uit mijn hoofd; kleine aanpassing van de route om bij lake mead te overnachten? Mooie plek.
    Weersvoorspellingen voor Grand Canyon zijn goed!
    Genietweer lekker vrder. Groeten uit een regenachtig Nederland. Weinig nieuws. Jasper gaat vanmiddag weer naar de speelzaal en wij hebben vanavond onze eerste ouderavond op school.

• 16 Oktober 2012 - 09:13

Simone:

Weersvoorspellingen voor Grand Canyon zijn goed!

• 17 Oktober 2012 - 12:08

Joyce:

Roemenie-Nederland 1-4
    En jaja, Patricks held Martins Indi (ja je leest het goed, het is Patricks held) heeft gescoord.