Dag 18 - Op weg naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 18 - Op weg naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 18 - Op weg naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Shirley

31 Juli 2022 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag vertrekken we naar San Fransisco. Dat wordt een lange rijdag. Voordat we daaraan begonnen moesten er eerst nog wat zaken afgehandeld worden, ontbijten op ons mooie plekje aan de rand van het bos, vriezer schoonmaken omdat alles ontdooid is, zwemmen in Manzanita lake, reflection lake bekijken en de junior ranger badge halen van dit park.

De koelkast en vriezer is een apart verhaal, als je camper te scheef staat dan doet de koelkast het niet meer. We hebben het al eens eerder gehad met pas nieuwe boodschappen... Vannacht was het weer zover, door onze hele scheve plek deed de koelkast het niet meer. Mijn lekkere ijsblokjes waren voor de helft ontdooid. Zonde hoor. Dus na het ontbijt zijn we naar de Day use area gereden in hoop op rechter plekje. Gelukkig deed de koelkast het gelijk weer. Nou zijn de nachten hier fris, dus de schade lijkt mee te vallen. Melk hebben we niet meer in koelkast staan, want die heeft Frank al paar keer weg kunnen gooien.

Bij het meer verhuurden ze paddleboards en kajaks. Frank kajakken en de kinderen paddkeboarden. Langs de kant kon ik het goed aanschouwen allemaal. Dat was leuk. Meer van gisteren vonden we nog mooier, idyllischer.

Na deze activiteiten werd het echt tijd om uit het water te gaan, we moeten immers nog naar San Francisco rijden, volgens Google 4 uur met een auto. Uiteraard moesten we via het visitors centrum om de badge van Owen te verdienen. Zijn boekje met opdrachten werd zorgvuldig bekeken. Maar hij heeft hem verdiend! Hij is er heel trots op en loopt er ook mee op zijn shirts.

De camper was nog geen 5 min onderweg, staat daar een mannetje langs de weg met goedkoop hout. Nou dit konden we,niet laten liggen, dus maar een bundeltje gekocht. Ah Hij bracht hem nog naar de camper ook. De rit was verder niet zo spectaculair, maar de stop bij Starbucks en mac voor wat koude dranken werd ervaren alsof er niks mooiers bestond. Zelfs in zo'n klein stadje hebben ze Starbucks en mac (is een afrit met aantal tankstations, hihi niks stadje).

We moesten hard lachen toen we aankwamen op de camping, nou ja kan je het woord camping gebruiken? Het zijn allemaal rv's naast elkaar met een tussenruimte van 30 cm. Je campingstoel past er niet eens tussen. Haha gelukkig waren we hier laat en is het fris. Dus na aankomst met WiFi hebben we wat geinternet, blikvoer gegeten, gedoucht en toen was het alweer tijd om naar bed te gaan. Want morgen wacht San Francisco op ons. We beginnen de dag op de boot naar alcatraz!

• 31 Juli 2022 - 09:59

Jos En Ineke :

Leuk weer wat te lezen, zaten jullie zonder internet

• 31 Juli 2022 - 14:00

Bonnie:

Haha, die camping in San Francisco! Wist je van tevoren, maar je hoopt dan nog dat het meevalt! Veel plezier op the Rock vandaag!

Wat leuk van die badges, ik zie het helemaal voor me. Ik wil ze allemaal zien Owen, als we weer thuis zijn!

• 31 Juli 2022 - 20:34

Hanni:

Ik ben blij dat ik weer wat te lezen had, leuk hoor, ik ben zeker benieuwd naar de foto's

• 01 Augustus 2022 - 20:58

Paula:

Wat leuk dat Suppen….. en dat t best goed lukte!
    En die Owen…..al een echte ranger!!