Dinsdag 25 juni - Geen orka's (+ kort de rest) - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 juni - Geen orka's (+ kort de rest) - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 juni - Geen orka's (+ kort de rest)

Blijf op de hoogte en volg Shirley

29 Juni 2013 | Verenigde Staten, Seattle

Dinsdag 25 juni - Geen orka's

Ja, wat zal ik over vandaag vertellen....
Vandaag stond de boottocht naar de orka's geboekt. We werden wakker met keiharde wind en regen. We hoopten dat de boot niet te hard ging wiebelen vier uur lang.
Vol verwachting stapten we op de boot. Gwen was ook erg enthousiast. Maar na drie uur rondgevaren te hebben en nog geen orka gezien te hebben, werden alle mensen in de boot wel een beetje stil. Onderweg wel zeehondjes gezien en een kleine walvis, die alleen met zijn vin boven water kwam.
Na vier uur kwamen we weer terug op land ( vond ik niet zo erg, ik ben en blijf geen echte zeeman). Toen vroeg de organisatie nog en hebben jullie toch nog een leuke trip gehad ondanks dat je geen orka's en niet echt walvissen hebt gezien. Eh nou nee eigenlijk vonden we dat niet. Want vier uur over een oceaan crossen en wiebelen doe je toch wel met een reden.
We hebben een tegoedbon gehad voor als we ooit nog in Port Townsend komen, dan mogen we gratis met de volgende tour mee ( had ook morgen gekund). En Gwen kreeg een speelgoed orka.
Vervolgens zijn we nog even het plaatsje ingelopen, jawel de zon was inmiddels gaan schijnen, en hebben een smoothie gedronken. In een door Gwen uitgekozen parkje met heel veel bloemen!

We zijn al een stukje gaan rijden richting mount Rainier. We zitten nu in Giggs harbor. Toen we op de camping aankwamen, hadden we wel een record qua hoeveelheid en snelheid regen. Niet normaal, de ergste bui van deze vakantie.
Wat jammer is, want de speeltuin en het zwembad kunnen zo niet benut worden.

Morgen naar mount Rainier en wat het weer wordt, kan ik u helaas niet vertellen, want we hebben wifi...maar die doet het niet.

De groeten...

Flop! En toen waren we ineens drie dagen verder. Weinig tijd genaden genomen om een verslag te schrijven, dus jullie moeten het doen met de samenvatting. Woensdag zijn we naar Mount Rainier gereden. Eenmaal in het park was het weer echt belabberd slecht, maar toen we bij Paradise, een hooggelegen plek waarvan af je de berg kunt bereiken, waren trok de lucht een flink stuk open en hebben we op de besneeuwde flanken van de berg wat sneeuwpret gehad. 's Avonds zijn we via een mooie route naar de mooi gelegen camping met de mooie naam Ohanapecosh gereden.

Donderdag bleek het weer weer verslechterd. Hoewel te zien was dat Mount Rainier een mooi National Park is, maakten de kou en grijze lucht dat het niet overdreven inspirerend was om door het park te reizen. We hebben een aantal watervallen bezocht en zijn daarna naar onze camping Alder Lake gereden. Daar hebben we aan een meertje rupsen verplaatst (ik zou kunnen uitleggen waarom, maar dat kost te veel tijd) en hebben we de tassen ingepakt.

Vrijdag hebben we de camper ingeleverd. Daarna zijn we Seattle ingegaan. Leuke, levendige stad met, zeker ook door het prachtige weer, een heerlijk sfeertje. We hebben ons langs Pike Place Market, Waterfront, de oude buurten rond Pioneer Square, het Financial District en de bieb van Rem Koolhaas (voor een potje architectuur kun je ons altijd wakker maken) de benen uit ons lijf gewandeld. Met de boot zijn we naar West Seattle gegaan, waar we een mooi uitzicht hadden op de skyline van Seattle en we op het strand van Alki Beach wat geluierd hebben. Na een ferme sprint haalden we je op tijd de boot terug en keuvelden we naar onze fraaie hotelkamer.

Morgen staat de terugreis al weer op het programma. We vertrekken om 18.00 uur en zondag rond 13.00 zet de KLM ons weer af op Schiphol. Voor we vertrekken willen we de Space Needle (de lokale Euromast) en omgeving bezoeken. Onder andere is daar een museum over rockmuziek te vinden. Ik ben benieuwd.

Tot snel,

Gwen, Shirley en Frank.

• 29 Juni 2013 - 09:31

Simone:

Ah jammer van Free Willy! Wie weet de volgende keer... Zo' n tegoedbon is natuurlijk zonde om te laten lopen.
    Mooie foto met die sneeuw. Leuk dat jullie afsluiten met een leuke zonnige stad.
    Alvast goede terugreis!

Groeten,
    Simone

• 29 Juni 2013 - 11:33

Bonz:

Goede terugreis en tot snel !