In Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu In Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

In Portland

Blijf op de hoogte en volg Shirley

22 Juni 2013 | Verenigde Staten, Portland

Donderdag 20 juni: in Portland

Na al het natuurschoon van de afgelopen dagen stond vandaag een dagje stad op het menu. Nadat met enige moeite de bushalte gevonden was ('across the street' betekent kennelijk 'de weg oversteken, dan bij de winkel naar links, dan 500 meter doorlopen en als je dan schuin de parkeerplaats oversteekt ben je er') en de bus een half uurtje door de buitenwijken van Portland had gestampt, bereikten we Pioneer Court House Square, het centrale plein van Portland dat blijkbaar daar een fabrikant van autoradio's wordt gesponsord.

Op het plein aten we een broodje en lieten we de eerste indrukken van de stad bezinken. Portland is aan de ene kant een typisch Amerikaanse stad met blokken vol grote en moderne gebouwen, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg oude (negentiende eeuwse) gebouwen en veel parken te vinden en hangt er een gemoedelijke, vriendelijke sfeer. Opvallend was dat we de hele dag maar één keer de loeiende sirenes van een politieauto hebben gehoord.

Na de lunch en een korte wandeling namen we de tram naar Washington Park. In Washington Park zijn verschillende attracties en bezienswaardigheden te vinden. Omdat dat wel passend zou zijn bij ons Rijnreisje van eergisteren en omdat Gwen een voorliefde voor 'bloemies' heeft, kozen wij voor een bezoekje aan een grote rozentuin. Zeker voor Gwen was dit een schot in de roos. (Let op de woordspeling.) Ze rende van struik naar struik en vroeg bij elke roos of we hem mooi vonden.
Ze vond het prachtig. Na een stop bij de speeltuin zei Gwen, ik vind dit echt een hele leuke dag!
Vervolgens liepen we weer naar de tram die ons naar het bij zwervers zeer geliefde stadsdeel Old Town bracht. Van Old Town liepen we terug naar het centrale plein, waar in de buurt we een avondmaal nuttigden bij een vestiging van een hier vrij populaire fastfoodketen, met een gewelfde gouden M als logo en ik zou bijna sferen dat het eten van deze keten hier toch echt beter smaakt dan in Nederland.

Na de Mac pakten we de bus terug naar de camping. Eenmaal in de camper viel Shirley eerder in slaap dan Gwen. Of het aan de indrukken van Portland lag of aan de zwangerschap durf ik niet te zeggen.