Een niets aan de hand dagje - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Een niets aan de hand dagje - Reisverslag uit Cascade Locks, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Een niets aan de hand dagje

Blijf op de hoogte en volg Shirley

20 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cascade Locks

Dinsdag 18 juni: een niets-aan-de-hand-dagje

Zachtjes tikt de regen op het camperdak. Buiten is het een graad of 18, binnen zitten Shirley en Frank en zij typen een verhaaltje. Een verhaaltje dat begint op de camping in Redmond. Omdat de weersverwachting voor vandaag niet al te best was besloten we daar, ervan uitgaande dat rondvaartboten overdekt zijn, dat we 's middags een boottocht op de Columbia River wilden maken. Na een potje Skype met Bonnie en Hanni startten we daarom onze RV en zetten we koers naar de Columbia River.

Door het half tot zwaar bewolkte gebied rond Mount Hood, de hoogste top van Oregon, reden we eerst naar Hood River, een plaatsje aan de Columbia River, waar de omstandigheden gunstig zijn voor kitesurfen en windsurfen. Zodra de rivier in zicht kwam klaarde het weer op. In de zon en met uitzicht op de kite- en windsurfers aten we in een relaxed barretje een hotdog.

Vanaf Hood River was het een klein ritje naar Cascade Locks waar we inscheepten voor een Rijnreisje van twee uur op een door een schoepenrad aangedreven boot. Twee uur lang zaten we heerlijk in het zonnetje op het bovendek en genoten we van het landschap: een brede rivier met aan beide oevers groene heuvels. Als toetje mocht Gwen na afloop nog rauzen in de plaatselijke speeltuin.

Van de boot was het een kwartiertje rijden naar Ainsworth State Park, waarin de camping van dienst van vandaag ligt. Kort nadat we de camper hadden geparkeerd maakte de zon plaats voor regen. Sindsdien luisteren we naar de regendruppels op het dak van de camper. Hopelijk is de regen morgen overgetrokken. (Sprak de optimist.)

We sluiten af met de tip van de dag: wees voorzichtig met het uithalen van contactlenzen als je net jalapenopepers hebt gesneden.

• 20 Juni 2013 - 20:54

Anja En Jesse:

Hier vandaag eindelijk eens een goede bui, maar daarna was het al weer droog. Het is erger geweest in het oosten. Voor de rest een mooi en leuk verhaal weer. Alleen een vraag wat is/zijn jalapenopepers? laat het me maar weten dan vertel ik het wel aan Jesse als hij weer terug is van logeren.

Groetjes Anja.