Monster van Lochness - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Monster van Lochness - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Monster van Lochness

Blijf op de hoogte en volg Shirley

10 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,
We zijn goed aangekomen in San Francisco, hierna te noemen SF.
De vlucht is goed en voorspoedig gegaan, we vlogen voor op schema, we hebben er maar 10.10 uur over gedaan. Wat heel mooi was is dat we over Groenland en Canada vlogen. Alleen maar sneeuw en ijsschotsen. Ik heb er een foto van gemaakt en zal die proberen erbij te plaatsen.
Gwen heeft het ook goed gedaan.
Om twee uur plaatselijke tijd waren we in het hotel.
Om een jetlag zoveel mogelijk te voorkomen besloten we om maar gelijk naar buiten te gaan. Met als hele slimme actie nijna en poes (de knuffels van gwen) in het hotel laten liggen....

Ons plan...we gaan vandaag gelijk naar Golden gate bridge. Maar omdat we zo dichtbij fishermans wharf zitten, gaan we eerst even bij de zeehonden kijken (leuk voor Gwen). Zo gezegd, zo gedaan. Althans....gedeelte 1!
Op fishermans wharf broodje gegeten en een poging gewaagd om de golden gate bridge te zien, want er was toch wel erg veel mist.
We zagen heel die brug niet! Wij nog twee pieren op gelopen, niks te zien. Op den duur zagen we een pilaar.
Ik denk dat de golden gate bridge een mythe is. In vergelijkbare orde als het monster van Lochness, er zijn mensen die beweren hem wel eens gezien te hebben...maar of die echt bestaat...is mysterieus.
In 1999 ben ik al eens met Simone naar SF geweest en toen hebben we de brug ook niet gezien.

Tijdens het broodje en de zeehonden, maar van plan gewisseld, want om nou naar mist te gaan kijken...
We zijn gaan lopen naar Chinatown. Best wel een trip, zeker als je heel veel uur niet geslapen hebt en de heuvels hier aardig steil zijn.
Ondertussen begon Gwen aardig in te storten en miste ze nijna en poes heel erg. Ze moest erom huilen. Vonden we zielig, maar na een kort dutje, ging ze ook niet meer slapen in de buggy.

Na chinatown besloten we om terug naar onze vrienden Nijna en poes te gaan. Maar we zagen er best tegenop om die trip nogmaals te maken. Toen zagen we op de kaart dat we dichtbij Union square ( centrale plein SF) zaten en vanuit daar vertrokken de cable cars. Ja dat konden we niet laten schieten. Met Gwen ging het alweer iets beter. Gelijk even op Union square gekeken en toen op de cable car richting hotel.

Na ongeveer 23 uur wakker ( tussen door kleine slaapjes) is Gwen nu in slaap gevallen. Mama is een stukje aan het typen en papa is naar, ja, ja de burger king. Ik ben bang dat we het record van vorig jaar om maar 1 keer naar de burger king te gaan, dit jaar niet gaan evenaren.

Morgenochtend gaan we naar alcatraz. Ben benieuwd, we zullen afwachten of het monster zich aan ons wil tonen. Vooralsnog geloof ik niet dat de brug bestaat.

Groetjes van ons

• 10 Juni 2013 - 19:41

Bonnie:

Goed gedaan hoor Gwen, zo'n reis is niet niks en dan nog zo'n dagtocht erachter aan ! En euh... wandelen in SF is best een uitdaging ja, wij namen onze grote Amerikaanse bak ;) En uit betrouwbare bron kan ik mededelen dat de Golden Gate bestaat ! Snel het volgende verhaal lezen !!!

• 10 Juni 2013 - 20:00

Bassie A Bridge Too Far Brussaard:

GG bridge.......... A myth ! Maar Heb hem wel gezien, leek op de variant die hoogvliet met spijkenisse verbind. Best mooi, maar natuurlijk niet zo mooi als degene die we hier hebben ;)

Verder goed bezig jullie

Ps,

In het hardrock cafe hangt een gitaar van Kerry King van Slayer, ga die lekker bekijken en vergeet die brug toch hhahahaha ;)

Veel plezier !!