Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Darwin, Australië van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Darwin, Australië van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

Door: Frank en Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

08 April 2008 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Geen paniek, hier zijn we weer (waarschijnlijk voor de laatste keer)!
We hebben haast geen tijd om berichtjes te plaatsen. Op de camping staan geen computers en dan hebben we geen zin om na een dag vol bezigheden nog op zoek te gaan naar een internetcafe.

Na ons vorige berichtje zijn we door de kimberlys gereden, het minst dichtbevolkte deel van Australie. Het weer was weer goed. Haha het regenseizoen...nul keer regen. Niets te klagen dus.
In de kimberlys hebben we nationale parken bezocht en met een vliegtuigje over de bungles bungles gevolgen. Ruige rotspartijen. Heel erg leuk (jammer dat ik moest plassen halverwege).

Na de kimberlys zijn we naar Katherine gereden. Voor Simone en mij bekend terein. Ehh althans dat zou het moeten zijn. We herkennen niet erg veel en daarbij komt dat alles er anders uitziet omdat het regenseizoen op zijn einde loopt.
In Katherine zijn we een dag extra gebleven. Waren een hoop leuke dingen te doen en...een hele lekkere pool was er op de camping. Dus een dag zijn we naar de bekende Katherine gorge geweest. Een boottovhtje gedaan, was erg leuk. S' middags gaan zwemmen.
Dag erna naar grotten, een klein nationaal park en uiteraard een afscheidsduik!

Dag erna naar de Edith falls gegaan. De kleine waterval beneden was goed te zien, echter de grote watervallen boven waren nog niet bereikbaar. Althans dat vond de ranger, maar wij niet natuurlijk ;)

Dus wij naar boven, echt geweldig mooi, maar weer een paar foto's gemaakt.

Daarna naar Kakadu gereden(soort everglades). Boottocht gemaakt. Onwijs mooi, allemaal wetlands, met waterlelies en krokodillen natuurlijk.

Gisteren naar de jumping crocodile geweest. Wel leuk moeten we toegeven. Met een boot de rivier op en dan wordt een stuk vlles aan een hengel gedaan. De crocs meoten springen om bij het vlees te komen. Dus je ziet ze erg goed!

Daarna naar Litchfield gereden. Park met mooie watervallen. We hebben er bij twee gezommen. Heerlijk hoor. Hahaha, ja het berichtje van de krokodil die een vrouw aanvalt hebben wij ook ontvangen, dat was namelijk in dit park......
Bij de bewuste waterval mochten we uiteraard niet zwemmen...en nee dat hebben we dan ook niet gedaan.

Nu zijn we in Darwin. We hebben de camper ingeleverd. Niet leuk, we willen nog wel vijf weken blijven.

Vannacht vliegen we naar Sydney. Joeppiii Sydney!!

Ik weet niet of we nog in de gelegenheid zijn om te mailen.

groetjes Shirley en Frank

• 08 April 2008 - 10:11

Joyce En Patrick:

Time flies when your having fun! Hier hebben we de eerste zonnestralen, bij een temp van wel 8 graden! Wij vinden het WEL leuk dat jullie terug komen ;) maar hadden jullie natuurlijk ook een noooooog langere vakantie gegund.

• 08 April 2008 - 10:23

Bonnie:

Heyyy !!!

Damn, echt veel meegemaakt! En nu hebben we vast de helft nog niet gehoord!

Ik heb erg veel zin om foto's te kijken !

Ik ben hier ook met de laatste echte voorbereidingen bezig. Ik heb weer zoveel dingen gevonden die ik wil zien, geen idee hoe het allemaal gaat passen ! Hahaaha, gaat ook vast niet lukken. Details hoor je wel als je terug bent.

Ik snap dat jullie niet naar huis willen! Maar als jullie thuiskomen, dan gaan wij bijna weg !!! Dus van mij mag je weer thuis komen !!! :)

Groeten Bonnie

• 09 April 2008 - 07:22

Bub:

Groot gelijk, niet mailen maar genieten van je laatste tijd daar! ;-)

Tot snel!