Dag 26 - Van Morro Bay naar Malibu - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 26 - Van Morro Bay naar Malibu - Reisverslag uit Malibu, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 26 - Van Morro Bay naar Malibu

Blijf op de hoogte en volg Shirley

08 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Malibu

De laatste camping van onze vakantie ligt in Malibu. Daar wonen Leonardo di Caprio, Miley Cyrus, Britney Spears, Brat Pitt, Angelina Jolie, Pamela Anderson, Mel Gibson en vandaag dus ook wij vier. En we wonen er op stand. Onze campingplek heeft een prachtig en wijds uitzicht over de Stille Oceaan. We sluiten de rit in de camper in stijl af.

Om hier te komen zaten we vier uur op de snelweg. Een pittige rit met files en een omleiding door een wegens brand afgesloten weg. Het uitzicht onderweg vergoedde veel. Grote stukken van de route liepen langs de oceaan, langs kliffen en langs stranden. Autorijden is in Californië zelden een straf.

De rit begon in Morro Bay, waar we de ochtend nog door hebben gebracht. Na het ontbijt gingen we naar het strand. Voor een duik in de zee was het te fris, maar wandelen door de branding en sand dollars zoeken is ook leuk. Een sand dollar is een ronde schelp met een mooie tekening op de voorkant. De kunst is om een gaaf exemplaar te vinden, wat ons ook een paar keer lukte.

Over het strand liepen we naar Morro Rock, de grote rots voor het strand van Morro Bay. In het ochtendlicht was dat een mooie plaatje. In de baai van Morro Bay, niet ver van Morro Rock, leven zeeotters. We zagen een vrij grote groep otters. Sommige ervan zwommen op hun rug met een kleintje op hun buik. Erg lief om te zien,

Nadat we de zeeotters gedag hadden gezegd, gingen we terug naar de camping voor een douche en de lunch. Daarna startten we de motor en begon de tocht naar Malibu. Op onze camping met uitzicht aten we wat er nog in de koelkast lag. Ik dook nog even de oceaan in, terwijl de kinderen hun tablets gezelschap hielden. Shirley maakte een Engels gezin blij met onze te veel ingeslagen Mac [e-38] Cheese en de overgebleven WC-rollen en maakte een begin met het inpakken van onze bagage. De meeste spullen zijn inmiddels ingepakt. Morgen doen we de rest en leveren we de camper in. De laatste twee dagen zijn we in de buurt van Disneyland, het toetje van onze reis.

• 08 Augustus 2022 - 08:59

Rob Bhageloe:

Hoi Shirley en Frank,
    Jullie hebben het weer gefikst. Geniet lekker ook nog van de laatste dagen.
    Vandaag hebben wij in NL ook "branden" het wordt 27 graden.
    Groet,
    Rob B.

• 08 Augustus 2022 - 16:28

Bonnie:

Aaaah zeeotters met baby's klinkt heel schattig!

Ai, de camper alweer inleveren....de tijd vliegt voorbij!

• 08 Augustus 2022 - 17:23

Hanni:

Heel veel plezier in Disney, dat is een klap op de vuurpijl, helemaal leuk. Ik vind die zeeotters ook geweldig, jullie hebben het maar weer allemaal gezien.
    Tot snel.

• 08 Augustus 2022 - 23:40

Jos En Ineke :

Wat een fantastische reis weer met al die gave dingen die jullie hebben ondernomen en gezien. Ook leuk dat je “oude” plekken hebt bezocht. Nu nog even afsluiten in Disney, effe wat anders maar ook heel gaaf!

• 09 Augustus 2022 - 16:12

Klinkt als een mooie afsluiting van jullie camperreis!
    Veel plezier in Disney!!!