Donderdag 20 juli - Qualicum Bay - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Donderdag 20 juli - Qualicum Bay - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Donderdag 20 juli - Qualicum Bay

Blijf op de hoogte en volg Shirley

21 Juli 2017 | Canada, Qualicum Beach

De ochtend begon goed, nadat er wat huishoudelijke karweitjes waren gedaan, gingen we naar een mooi watervalletje aan het einde van onze camping. Was de waterval zo groot of breed dan?Nee dat niet, maar de omgeving was super idyllisch. Je moest met een trap naar beneden en dan kwam je uit bij zo poeltje tussen de rotsen, soort grotachtig, met varens erop. In dit poeltje kwam een watervalletje uit. Erg mooie plek. Ehhhh en je kon er ook in het water en stenen gooien natuurlijk. Snel de kleren uitgedaan en daar stonden ze hoor in hun onderbroekjes (eh Gwen had haar shirt ook nog aan, want dat is gek hè zonder shirt) stenen te pakken en te poedelen in het water. De pret was een beetje over toen Owen een grote steen tegen Gwen haar arm gooiden. Het was toch tijd om te gaan, dus hop naar de camper.

Toen vertrokken we richting Qualicum Bay. Dat is aan de westkust van Vancouver Island. We zitten aan de zee. Maar we wisten niet hoe het weer zich zou ontwikkelen.
Onderweg konden we nog wat stops maken.

Bij een uitkijkpunt hebben we een mooi uitzicht gehad over de gulf islands (die liggen voor Vancouver Island).

Onze eerste stop was in Duncan, een stadje met veel totumpalen. Wel grappig maar niet heel spectaculair. Bij Subway een broodje gehaald en weer verder. Inmiddels was het een beetje opengetrokken en we besloten om de andere stops te laten zitten (niks spannends) en naar de kust en onze camping met zwembad te gaan.

Tsjonge jonge dit moet toch wel even gezegd worden....wat een rotweg zeg. Je kan niet lekker doorrijden, overal stoplichten en wegopbrekingen. We staan soms gewoon in de file. Gisteren uit Victoria ook al, maar toen hoopten we nog dat het de spits was.
Nee niet lekker gereden.

Toen we bij de camping aankwamen...eh waar is het strand dan? Hihi ook niet echt. Wel aan de kust, maar niet echt met een strandje.

Eenmaal op de camping, had Gwen serieus haar tankini al aan nog voordat Frank de camper goed gezet had. Wij staan met de camper ook echt aan het zwemmeertje.
Gwen dook er gelijk in, Owen vond het toch een beetje koud. Op den duur was hij er toch in en riep trots, ik durf het, ik durf het.

Mama was ondertussen een wasje aan het doen en papa waagde zich ook aan een duik. Het zou vandaag grijs en regenachtig worden, maar wij zaten lekker in het zonnetje.
Morgen voorspellen ze wel regen en wordt het 18C op onze bestemming. We zullen het zien.
Na het avondmaal nog een ijsje gegeten bij de zee. Kindjes nog even in de speeltuin gespeeld.

• 21 Juli 2017 - 08:23

Bonnie:

Zooo, ik ben weer bijgelezen!

Wat een toffe dingen maken jullie mee. Klinkt alsof jullie het fantastisch hebben!

• 21 Juli 2017 - 08:23

Bonnie:

Zooo, ik ben weer bijgelezen!

• 21 Juli 2017 - 10:15

Gerard En Ludi:

Leuke belevenissen. We lezen jullie verhalen met plezier.

• 21 Juli 2017 - 11:16

Hanni:

Ik heb weer genoten van jullie berichten. Geweldig om te lezen.
    Nog veel plezier!!!!!

• 22 Juli 2017 - 00:32

Paula:

Eindelijk alle verhalen kunnen lezen........was t eerst vergeten