Dinsdag 18 juli - Op naar Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 juli - Op naar Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 juli - Op naar Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Shirley

21 Juli 2017 | Canada, Victoria

Vandaag is de dag! We gaan naar Vancouver Island. Shirley is al jaren nieuwsgierig naar dit eiland.

We moesten om tien uur vertrekken om de Ferry te halen. Nou daar past vast nog wel een waterval voor. Jullie kennen ons, alles hadden we die avond ervoor goed voorbereid. We werden gelukkig om half acht wakker en vertrokken om negen uur naar de bridal veil waterval. We stonden met de camper bijna aan het wandelpad. Binnen een kwartier waren we er. Een mooi ding hoor. Best nog lang staan kijken en praatjes gemaakt.
Uiteraard waren we keurig op tijd terug en vertrokken we richting de boot.
Nog best een ritje van twee uur. Door de haven en industrie van Vancouver, wij konden niet het stempel mooi eraan geven.

We waren zo op tijd (Haha en nu geen verbaasde reacties) dat we nog mochten proberen om een boot eerder te nemen. Niet gelukt, dus hebben we de camper in de rij geparkeerd en hebben we lekker in een foodcourt daar gegeten.

De overtocht was leuk, best goed weer, nog wel een fris windje. We voeren tussen de gulfs islands door. We hebben in totaal nul walvissen, orka's en zeehonden gezien. Net zoveel als elanden en beren. We hebben tot nu toe wel de bighorn sheep en de berggeit gezien. Ook wel leuk....maar ik kwam toch voor wat ander wildlife.
Maar goed we geven nog niet op, morgen gaan we op orka tour!

Vervolgens zijn we naar onze supertoffe camping gereden. Tussen de hogen bomen in een bos met de speeltuin bijna in onze achtertuin.

Frank wilde nog even een wandeling naar de goldstream waterval doen, maar wij bleven lekker op de camping.

Frank vertel eens, was het een leuke wandeling? (Ik geef nu iPad aan frank)
Ja.

Ondertussen op de camping werd er drukinkt de speeltuin gespeeld en moest mama weer een potje pesten. Omdat we in de middag al wat uitgebreider gegeten hadden, besloten we om pannenkoeken te eten. Nou lieven mensen dit was het grootste avontuur wat we tot nu toe meegemaakt hebben. Pfff niet te doen met net geen bakboter en een wel aanbaklaag. Eh maar goed de kinderen hebben nog heerlijk zitten smullen.

Na het eten zijn ze heerlijk in het bos gaan spelen, takken verzamelen, nep kampvuren maken enz. Wel jammer trouwens dat we geen echt kampvuren meer mogen maken, dit was een ideaal plekje geweest.

Nog even spelen en mijn verhaaltje afmaken en dan iedereen weer douchen en alles klaarleggen voor morgen, want om half tien moeten we in Victoria inchecken voor de Orkatour.