Woensdag 12 juli - Johnston canyon en Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Woensdag 12 juli - Johnston canyon en Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 juli - Johnston canyon en Banff

Blijf op de hoogte en volg Shirley

14 Juli 2017 | Canada, Banff

Vanmorgen zijn we op de onze leuke camping in Johnston canyon wakker geworden ( gelukkig maar hè).
We begonnen de dag met een bezoekje aan de tada..Johnston canyon. Een mooie kloof met twee watervallen.

Het enige puntje van aandacht was dat al die mensen die gisteren bij Lake Louise waren, nu ook een bezoekje aan de canyon brachten. Wellicht drie bussen minder, maar het was ontzettend druk. De trail loopt een stuk over een hele toffe boardwalk die ze langs de rots hadden gemaakt, eh maar daarop moesten we file lopen. De trial was op zich echt mooi, maar die drukte vond ik wel wat van de natuurbeleving af doen.
Bij de lower falls was een mooi uitzicht, je kon ook via een rots de waterval van dichtbij bekijken. Daar hebben we even voor in de rij gestaan. Owen weer in paniek, hij voelde twee druppels water op zich. Ik wil mij regenjas aaaaaan.
Wij zijn doorgelopen naar de upperfalls, nog 1.3 km verder. Daar hebben we een aantal bussen losgeschud, die moesten weer op tijd terug zijn. Was weer een mooie waterval. Wordt het nu al eentonig die verhalen, mooi meer, toffe waterval, mooi uitzicht..enz

Na deze wandeling moesten we keuzes gaan maken, er waren nog drie dingen die we wilden/konden doen. Het is gewoon teveel om in die twee dagen te doen. Zeker als je ook nog wat wandelingen wil doen. In de ochtend zijn wij niet om 8 uur weg. We konden kiezen uit mooie meren met kans op wat wild, nog meer mooie meren met een scenic drive of naar het plaatsje Banff.

We besloten voor de afwisseling naar plaatsje te gaan om te lunchen. De kinderen wilden graag pizza. Okay pizza. Ook in het restaurant was het niet rustig en we hadden daar WiFi. We hebben gegeten en berichtjes op onze website geplaatst. En Elief nog een berichtje gestuurd want die is vandaag immers jarig!
We hebben nog even in het plaatsje gelopen en iedereen had toen zin om naar de camping te gaan. Deze camping lag aan een supermooi meer. Dus aan de oever wat gedronken en Owen was na afloop nat. Eh niet van het drinken hoor.

Uiteraard weer een kampvuurtje gemaakt en papa in de keuken voor een maaltijd.

Morgen verlaten we zowel Banff als Alberta en gaan we naar Britisch Columbia.

• 14 Juli 2017 - 19:12

Japke:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Kan niet wachten totdat wij er ook rondlopen

• 14 Juli 2017 - 20:44

Bonnie:

Ach.... geef die jongen toch lekker z'n regenjas aan ;P
    Jammer dat het steeds zo druk is! File-lopen naar een waterval is net net niet helemaal de bedoeling. Overigens wil ik nog steeds best ruilen hoor, zelfs met file ;P

Hiep hiep hoeraaaa voor Elief !

• 14 Juli 2017 - 21:07

Simone :

Jullie meppen toch wel alleen die muggen hè?!

• 14 Juli 2017 - 21:56

Hanni:

Ik heb vandaag weer hele mooie foto,s gezien.
    Prachtig!