Strandbestemming Hyannis - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Strandbestemming Hyannis - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Strandbestemming Hyannis

Door: Frank en Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

12 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Hyannis

Hallo allemaal,

Na een druk prpgramma te hebben gehad in New York zijn we op weg gegaan naar Cape Cod (zoals Frank zou zeggen kaap kabeljouw). Hier zouden we drie dagen rustig van strand en walvissen gaan genieten.

We vertrokken uit New York met een onwijs mooie grote auto (en zwart, beter!) richting Hyannis. We begonnen met 30 graden en zon...maar hoe meer we bij Hyannis aankwamen (Simone voel je hem al aankomen) hoe lager de temperatuur werd en hoe donkerder de lucht. Maar dat geeft niet, even afkoelen van New York.

Gisteren was het rond de 19/ 20 graden en bewolkt. Beetje jammer, maar het mocht de pret niet drukken want dan gaan we toch gewoon naar de walvissen. En dat hebben we gedaan.....Echt geweldig!! We wisten niet waar we moesten kijken, zoveel waren er. We zijn op 1 plek blijven liggen omdat daar iedere keer zo' n tien walvissen (en 1 kalf, nee niet een jonge koe, maar een jonge walvis) naar boven kwam. Zo leuk! Als ze gedoken hadden (gaan ze naar de bodem) kwamen ze na 4 minuten terug. Dus we hebben wel zo' n 70 keer gezien dat ze doken (dan zie je de staart in de lucht komen). En dan was dat groepje voor de boot net onder en danzag je in verte weer eentje. Heel leuk dus! Nee het werd nog beter. Walvissen onder en we kijken nog een beetje voor ons uit, spring er ineens een walvis uit het water. Nou je weet niet wat je ziet. Huppa gewoon met zijn kop en lijf uit het water. Het was dus niet leuk, maar fantastisch! (mijn geheugenkaartje vond het minder ;)

Eh vandaag, ja Simone daar komt ie dan toch, regent het op onze strandbestemming (we hebben nog geen strand gezien). Wel jammer, maar we hopen dat het morgen beter wordt. Kunnen we toch nog een dagje relaxen, voordat we naar Boston gaan.

Vandaag gaat dus plan B in werking, het zogehete regenplan. S' ochtends berichtje op internet zetten, vervolgens een paar hele toffe adidas schoenen kopen (hopen dat ze mijn maat hebben), verveolgens rijden we naar Plymonth om te gaan lunchen. Dan gaan we de scenic route rijden richting Provincetown. Provincetown is het uiterste puntje van Cape cod. Ik verwacht een soort Key West. Hier schijnen veel lebiennes te vertoeven. Ik ben door de locale bevolking hier al gewaarschuwd. Ja amerikanen...ik weet niet hoe serieus het is. We zullen zien of ik met een lekker vrouwtje thuiskom.

Groetjes van Frank en Shirley

Hier nog wat mededelingen van het medische front: Ik heb nog steeds erge last van mijn gewrichten. Vooral in New York niet fijn. Begin er al een beetje aan te wennen. Maar het is helaas nog niet over. Voor de rest hoor je hier niks van de mexicaanse griep. Geen paniek situaties dus.

• 13 Augustus 2009 - 14:58

Hanni:

jullie hebben het weer waanzinnig lees ik,mooie foto's maken en genieten maar weer groetjes klaas en hanni

• 13 Augustus 2009 - 16:11

Bonnie,Bas&Aimy:

Heeey!

Zo staat er dagen niks en zo heb je ineens 2 berichten. Yeah!

Gaaf man, die walvissen! Klinkt goed.

En hoe was het in Gayvincetown? Nog een chickie aan de haak geslagen ahahaha

• 14 Augustus 2009 - 11:02

Michel:

Maar hebben ze Pearl Jam in Cape Cod:-) Rotterdam gisteren wel, was ook erg aardig om te zien.

Klote van de gewrichten Shirley...Doe de groeten aan Wallie en Moby Dick en maak er wat van moois van verder.

• 14 Augustus 2009 - 17:52

Simone:

Het klinkt (ook qua weer) als nieuw zeeland maar dan in het kwadraat!! Echt gaaf.. zoveel walvissen!