Maandag - Tropische regen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Maandag - Tropische regen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Maandag - Tropische regen

Blijf op de hoogte en volg Shirley

30 Juli 2018 | Maleisië, Langkawi Islands

Maandag 30 juli

Tsja wij wilden zo nodig naar de tropen...het regent nog steeds. Niet zo zachtjes ook. Heel het plan in de war. Tsja wat nu? Haha want we zaten in dat zo idyllisch afgelegen plekje, dus even iets anders gaan doen is er niet bij.
Nou eerst maar lunchen, want we zijn weer door het ontbijt heen geslapen.

Tijdens de lunch weersvoorspelling gekeken, haha nou daar knapt je humeur ook niet van op. Voorspellen heel veel regen de komende week. We hebben gelijk maatregelen genomen, we hebben voor dinsdag en donderdag een auto gehuurd. Morgenochtend gaan we een mangrovetour doen en nemen de poncho's mee.
Ook hebben we ons opgegeven voor de ochtendwandeling hier in het regenwoud. Vrijdag pas hoor, dan is de kans groter dat we op tijd wakker zijn.

Nou wat kan je doen als het regent en je hebt een mooie warme baai! Juist gewoon gaan zwemmen in de regen. We waren net de zee in en de regen stopte al een beetje. Nog heerlijk gezwommen en op de zwemband, die Gwen van Ines voor haar verjaardag had gehad, gedobberd.
Na de zee moest er natuurlijk ook een duik in het zwembad genomen worden. Wij hadden een plekje onder een ronde sofa met dakje weten te bemachtigen. Dus we zaten droog en de kinderen speelden nog heel lang in het zwembad. De regen was niet hard en soms was het ook droog. Ook de zwemband met enorme zeemeerminnenstaart kon de glijbaan af, wat zeg ik hij kon wel 50 keer de glijbaan af.

In ons resort is een baby koraalrifje gemaakt. De kinderen mogen er snorkelen (gaan we nog doen) en vandaag stond om half zes de vissen eten geven op het programma. Nou dat konden we niet laten schieten. Owen vond het prachtig. Hij die pool in, voer in zijn handen...en de vissen erop af. Hij vond het helemaal niet eng. Die bange poepert durfde niet. Ze zei dat het al een overwinning was dat ze met haar voeten in het water met vissen stond. Haha nou ik denk dat het geen snorkelen voor Gwen wordt.

Vandaag besluiten we wat eerder te gaan eten (haha nog 7 uur he) in het visrestaurant. Frank en ik hebben een heerlijk visje uitgekozen. Lekker hoor. Ahhh zielig zei Owen.

Nu ook iets eerder naar bed, want morgen staat de wekker op 8 uur. Oei..dat is 2 uur nachts Nederlandse tijd. Hopelijk gaat het lukken.

• 30 Juli 2018 - 17:09

Bonnie:

Zelfs met tropische regen, klinkt het fantastisch :D Mangrove-tour, ochtendwandeling, baby-koraalrif en gewoon zwemmen in de regen! Ik wil mee !

• 30 Juli 2018 - 19:21

Simone:

Ik sluit me helemaal aan bij Bonnie!!!