Reisdagen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Reisdagen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Reisdagen

Blijf op de hoogte en volg Shirley

28 Juli 2018 | Maleisië, Langkawi Islands

Vrijdag 27 en Zaterdag 28 juli

Het is zover op vrijdag 27 juli vertrokken we om 21.00 uur richting Kuala Lumpur.
Op zaterdag 28 juli zijn we in de avond aangekomen op onze eerste beste bestemming: het tropische eiland Langkawi!

Nou zijn reisdagen meestal niet zo interessant om over te vertellen, maar toch wil ik een paar dingen kwijt.
KLM: Zo daar zijn we heel tevreden over. Veel beenruimte, maaltijden, drankjes enz. De kinderen hebben een groot deel van de vlucht geslapen, dus dat is beter. Bij de overstap werd mama toch een beetje nerveus, wij hebben 1 a 1,5 uur bij de douane gestaan. We hadden ongeveer drie uur overstap tijd. Na de douane hadden we nog een uur om koffers te halen, opnieuw in te checken en weer naar de gate te gaan. Gelukkig gered.
Hotel Andaman: zo onze eerste indruk is goed. Het is wel in de middel of nowhere/ of regenwoud noem je het ook wel. Aan de ene kant regenwoud, waar je die dierengeluiden ook hoort. Aan de andere kant het strand en zwembad. Zag er mooi uit en het zeewater was heerlijk warm...even in het donker gevoeld met onze voeten.
Haha wat een 5 sterren ontvangst, zijn we niet gewend. Alle koffers uit de auto geladen, kregen een glaasje appelsap met limoen en kaneel aangeboden, receptie kwam naar ons op een bank ( beter hoef je niet te staan) en het vissenvoer kwam tevoorschijn zodat Owen de koi karpers goed kon bekijken. Mooie kamer. Benieuwd hoe alles er in het licht uitziet.
Vriendelijkheid: wat ons echt opgevallen is, is dat de mensen erg vriendelijk zijn.

Nadat we even het zeewater gevoeld hebben, zijn we nog om tien uur een hapje gaan eten. De kinderen hadden de pizza al snel ontdekt, terwijl frank gelijk een lokaal gerecht - beef rendang - probeerden. Het was een soort stoofvlees. Ik heb een visje genomen.

We hebben nu al zin in morgen!

• 28 Juli 2018 - 19:47

Bas:

klinkt goed. Frankie Ik zou ook zijn gegaan voor de Beef Rendang :) !! die pizza kennen we nu wel ;) heel veel plezier. ga lekker genieten. kus voor de kids !!

• 28 Juli 2018 - 19:52

Simone:

Goed te lezen! Blijkbaar ook WiFi bij de 5 sterren... joepie... ik kijk nu al uit naar de foto’s van dat zeewater! Slaap lekker (door hopelijk...)!

• 28 Juli 2018 - 20:16

Bonnie:

Wij hebben ook al een keertje met KLM gevlogen. Dat is toch net iets anders dan die low-cost-prijsvechters ...

Heerlijk , zo'n luxe ontvangst. Klinkt echt als vakantie! Nu lekker een weekje bijkomen en bijtanken! Hou ons op de hoogte!

• 29 Juli 2018 - 11:06

Gerard En Ludi:

Zo te lezen kan het allemaal niet beter. Hier is het eindelijk weer eens gaan regenen.
    Verlangen naar regen gekker kan niet. Hartelijke groeten