Woensdag 2 augustus - Badderen - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Woensdag 2 augustus - Badderen - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 augustus - Badderen

Blijf op de hoogte en volg Shirley

04 Augustus 2017 | Canada, Edmonton

Het is donderdag 3 augustus. De camper is na 4038 kilometer trouwe dienst ingeleverd. Alle bagage is ingepakt, het grootste deel van de bagage is zelfs al ingecheckt. We zitten op een grasveldje voor het vliegveld van Edmonton. In de zon. Zoals bijna altijd deze vakantie. Tijd voor een laatste verslag.

Gisteren was het woensdag 2 augustus. In ieder geval twee dingen stonden op het programma: de hele teringzooi inpakken en naar een thermaal bad. Niet te verwarren met een terminaal bad. Hoog in de bergen van Jasper National Park (of zoals ze in dit tweetalige land ook wel zeggen: Parc National Jasper) liggen de Miette Hot Springs. Een complex met vier zwembaden, waarvan er twee gevuld zijn met water uit natuurlijke warmwaterbronnen. De twee andere met onnodig koud water.

In de warmwaterbaden was het 38 en 40 graden. Heerlijk ontspannen met uitzicht op het mooie berglandschap dobberden we in het warme water. Ook Gwen en Owen vermaakten zich er prima. We lunchten op het terras van de Hot Springs en namen nog maar eens een duik in het water. Lekker lekker lekker.

Later dan gepland vertrokken we naar onze camping die bij een meer een uur buiten Edmonton lag. Na een afscheidsgroet van een groep berggeiten, lieten we Jasper achter ons. Tijdens de lange rit pakte Shirley al de nodige spullen in. Op de camping gold voor de verandering geen verbod op het maken van een kampvuur. Die kans pakten we maar wat graag aan. Bij het knetterend vuur aten en dronken we de kasten van de camper zo goed als leeg.

Vanochtend reden we het laatste stukje terug naar Edmonton. Morgen zijn we weer in Nederland. Het waren vier grandioze weken, u was een grandioos publiek. Wat rest zijn de vragen waar wij in deze vier weken geen antwoord op hebben weten te vinden:

Hoeveel bomen staan er in Canada? (Afronden op miljoenen mag.)
Hoeveel campertjes rijden er in de zomer rond in West-Canada?
En waar woont Evert van Benthem nu eigenlijk?

• 04 Augustus 2017 - 08:27

Hanni:

Ik heb genoten van jullie geweldige verslagen.
    Maar ben toch blij dat ik jullie weer op mag halen.
    Groetjes tot morgen.

• 04 Augustus 2017 - 17:58

Joyce:

Home sweet home heeft ook zijn charme. Alleen iets minder bomen en campers vrees ik... ;-)