Zondag 30 juli - de broertjes black beer - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Zondag 30 juli - de broertjes black beer - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Zondag 30 juli - de broertjes black beer

Blijf op de hoogte en volg Shirley

03 Augustus 2017 | Canada, Mount Robson

Na 3,5 week in Canada hebben we nog nul beren gezien. Op zich wel jammer want dat is toch ook wel een reden om Canada te bezoeken. Dan ontmoet je ook nog mensen die vertellen hoeveel beren zij al gezien hebben, Haha ongelofelijk allemaal op dezelfde plekken als waar wij zijn geweest of nog naartoe gaan. Gisteren stond er 1 om de hoek bij onze camping, ik op berenjacht, maar nee hoor beest was weer gevlogen.

Vandaag moesten we dit toch eens goed aanpakken, we gaan gewoon op berensafari! Laten we vandaag nou toevallig langs Blue river gaan en waar staat Blue river bekend om? Juist ja, om de berensafari. Je gaat met een bootje langs de borden van een rivier en een meer op zoek naar beren.

Om twaalf uur mochten we de boot op. Het bootje ging als een speer met scherpe bochten over de rivier. Was erg tof, je ging lekker hard en de rivier/het meer waren mooi met mooie bergen op de achtergrond.
Bij de borden gingen we langzaam en ja hoor daar zagen we ze, twee zwarte beren! Joehoe! Ze zaten tussen de bomen in de bosjes, dus je kon ze niet zo goed zien. Gwen en Owen zagen ze helemaal niet. We volgden ze een beetje en toen...jahoe...kwamen ze naar de waterkant. Toen kon iedereen ze supergoed zien. Of dat niet genoeg was gingen ze het water in en begonnen ze met elkaar te spelen en stoeien. Dubbel jahoe!Ze hebben best lang gespeeld, we hebben het heel goed kunnen zien. Owen zei zachtjes ahhh wat schattig!
Nadat ze uit het water kwamen zagen we er nog 1 in de boom klimmen, ook tof om te zien.
Vervolgens nog even scheuren over het water en jawel we werden nog even afgezet bij een mooie waterval.
De gids vertelde dat het heel bijzonder was wat we gezien hebben. Zwarte beren zijn solitaire dieren en hij heeft nog nooit gezien dat twee broers na 2,5 jaar nog samen zijn en laatst staan dat ze met elkaar spelen. Hij filmde het ook met zijn mobiel, het schijnt heel bijzonder te zijn. Wij vonden het geweldig in ieder geval. Oh ja ook nog een nest met jonge visadelaren gezien.

Na deze succesvolle safari hebben we bij een meertje geluncht. Meertje was niet noemenswaardig, ware het niet dat het naast een spoorlijn lag en dat je er een mooie grote speeltuin had. De trein vertrok, frank heeft de wagonnetjes geteld, 165 stuks. Echt mega die treinen hier.
Na het spelen vertrokken we richting mount Robson. Mount Robson ligt vlak voor Jasper np. Het is de hoogste berg van de rockies in Canada.
Onderweg nog even bij de fraser rivier gestopt, ik durf het bijna niet te zeggen, maar er was ook in de rivier een soort waterval. Ook weer mooi. Zalmen gaan vanuit de oceaan weer terug naar de plek waar ze geboren zijn. De sterkste zalmen bereiken dit punt, 800 Miles verder. Helaas waren er nu geen zalmen te zien.

Onderweg zagen we Mount Robson opdoemen, aardig dingetje hoor. Wij slapen aan de voet van deze berg. Morgen gaan we een aardige wandeling maken naar een bergmeer. We zijn benieuwd!

In de avond hebben de kinderen nog lekker gespeeld. Ze spelen zo gezellig, dat het soms lastig is om op tijd te gaan douchen. Ahhh mogen we nog even spelen...Nou nog even dan...

• 03 Augustus 2017 - 22:33

Bonz:

Gaaaaaf ! Gelukkig toch nog beren gezien, anders had je weer terug gemoeten enzo...