Dinsdag 25 juli- Er is er een jarig - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 juli- Er is er een jarig - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 juli- Er is er een jarig

Blijf op de hoogte en volg Shirley

29 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Er is er een jarig. Hoera hoera. Dat kun je wel zien dat is Gwen. Een verjaardag in Canada, hoe speciaal is dat. De camper was versierd. Buiten de camper hingen vlaggetjes. Er waren berichten en cadeautjes van vrienden en familie (Bedankt!) en ook Owen, papa en mama hadden zich niet onbetuigd gelaten. Van Owen kreeg Gwen Hatchimals. Dat zijn kleine plastic diertjes die in een ei zitten. Van papa en mama kreeg Gwen een tablet. Dat is een soort computer zonder toetsenbord. Gwen was helemaal in haar nopjes.

En dan moest de verrassing van de dag nog komen. We gingen naar het Vancouver Aquarium. Met de stadsbus. Daartoe moest eerst de camper bij een winkelcentrum worden geparkeerd. Dat viel nog niet mee. Er waren bij het winkelcentrum heel veel parkeerterreinen met allerlei bordjes die dreigden dat onjuist geparkeerde voertuigen weg zouden worden gesleept. Na een goed half uur stond de camper op de optimale, meest risico-arme parkeerplek en kon de reis naar het aquarium worden aanvaardt.

Het aquarium was een geslaagde verrassingen. Gwen en zeker ook Owen waren onder de indruk van de vissen, dolfijnen, zeeotters, meer vissen, kwallen, kikkers, nog meer vissen, grote vissen, kleine vissen, de 4D film, pinguïns, aapjes en niet te vergeten de vissen.

In de loop van de middag vertrokken we naar onze camping. Op een mooi half uur rijden van onze optimale parkeerplek (de camper stond er gewoon nog) ligt het Porteau Cove Provincial Park. Eigenlijk is het park niet veel meer dan een een eenvoudige camping aan de Howe Sound, een zeearm die een kilometer of dertig landinwaarts rijkt. Een (ik herhaal mijzelf) schitterende plek waar de zee omringt wordt door de bergen. Het is een bijzondere ervaring om in de zee te zwemmen met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de bergen. Overigens zwom niet alleen ik in de zee, ook Shirley waagde zich in het op zijn minst frisse water. Je verwacht het niet!

Met een Mexicaans maal à la papa en een bezoekje van een wasbeer kwam de verjaardag van Gwen tot een einde. Echt heel erg bedankt dat jullie zo massaal aan de verjaardag hebben gedacht. Gwen vond het fantastisch.

• 29 Juli 2017 - 07:35

Simone:

Wat een speciale verjaardag zo!!! Wanneer komt er nou een wasbeer op je verjaardag?
    Afwisselende reis! Ben nu al heel benieuwd naar jullie foto's!

• 30 Juli 2017 - 02:59

Bonz:

Ik heb ook nog nooit een wasbeer op mijn verjaardag gehad. Cool Gwen! Groeten uit Frankrijk