Maandag 24 juli - Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Maandag 24 juli - Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Maandag 24 juli - Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Shirley

27 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Vandaag gaan we naar de stad Vancouver. We zijn benieuwd. We hebben besloten om met zo hop in hop off bus te gaan. Dat scheelt grote stukken lopen, zeker voor Owen. De ene dag wandelt hij drie wandelingen zonder probleem en de andere dag zegt hij optillen, optillen.

We gingen met de stadsbus naar Vancouver (wij slapen aan de andere kant van het water). Onze start was bij Coal harbour, een leuke haven met de skyline op de achtergrond. Een lange promenade waar men over loopt en fietst (eh dit laatste heb ik uiteraard niet vooraf aan Frank verteld). Wij hebben ook heerlijk over de promenade gelopen. Met uitzicht op de Disney cruiseboot hebben we een Subway broodje genuttigd.
Toen werd het tijd om op onze tourbus te stappen. We reden stukje door het zaken centrum en vervolgens door Stanley Park.
We stapten uit bij de waterbus. Echt een heel grappig klein bootje wat ons naar Granville Island bracht. Je zat echt zo laag bij het water. Binnen vijf minuten waren we aan de overkant.
Granville Island is een schiereiland waarop een public market zit, maar ook waar kunstnijverheid aanwezig is.
We hebben op het marktje een ijsje gekocht en gezellig aan de waterkant opgegeten. Het was gezellig druk. Ook was er een aantal straatartiesten.
Na het bezoek aan Granville Island zijn we weer op de bus gestapt. Nog een rondje door het andere deel van Vancouver en dan uitstappen bij Chinatown. Onderweg kwamen we langs olympisch stadion, wij foto's maken. Ja sorry, onze tik, we zien een stadion en die zijn per definitie mooi.

Bij Chinatown uitgestapt. Vonden we niet geweldig en de buurt was ook een beetje shabby. Snel naar het wijkje gastown, een historisch wijkje met terrasjes en bedrijvigheid.
Eh maar eerst nog naar gastown komen. Twee blokken verderop, maar, jeetje, door welke buurt moesten we heen. Drugs, dakloos, fout zijn wel de eerste woorden die bij me opkomen. Wij met die kinderen aan de hand, kom snel doorlopen. En ja hoor daar kwam de vraag weer, waarom? Omdat ik het zeg! Opschieten. Op den duur riep iemand nog om de andere aanwezige mensen te waarschuwen...er komen kinderen langs. Toen we dat hoorden hebben we ze opgepakt en zijn we snel de straat over gelopen. Zo apart, binnen 1 minuut kwamen we in gastown en helemaal niks aan de hand.
Gastown was een leuk wijkje, met als hoogtepunt een oude stoomklok. Om het kwartier blaast hij met stoom het deuntje van de big ben. Owen vond het prachtig.
Omdat we erachter kwamen dat Gwen in Nederland al 7 was, hebben we besloten om een cheesecake te gaan eten. 4 heerlijke stukken met op de achtergrond een gestoomde big ben.

Na deze cheesecake zijn we doorgelopen naar downtown en hebben daar tussen de wolkenkrabbers gelopen. Shirleke houdt ervan. Als avondeten bij het culinaire mac donalds gaan eten. Eh frank en ik 1 broodje, want frank had alle restjes cheesecake op.

Na een voldane dag terug naar onze camper. Conclusie Vancouver een leuke stad.

Toen we op de camping aankwamen, zagen we dat het zwembad weer open was. Ahhhh mogen we nog even zwemmen. Nou snel dan, papa zwemmen, mama zoekt de douchespullen bij elkaar.

Morgen is Gwen jarig, nou ze is er helemaal zenuwachtig van. Dus ze kon moeilijk in slaap komen. Wat dan wel jammer was, want wij wilden alles nog versieren.
Uiteindelijk gelukt, de camper was mooi versierd. En jawel...Gwen is heel de vakantie nog niet wakker geweest, maar nu.....twee stralende ogen kwamen door het gordijntje....hebben jullie alles versierd?! Ze had het niet verwacht, dus die verrassing was al geslaagd.
Nu lekker slapen en op naar morgen!

• 28 Juli 2017 - 10:49

Gerard En Ludi:

Gwen Het is vast een hele leuke verjaardag geweest. Nogmaals van harte gefeliciteerd.
    Opa, Oma en Jesse hebben het leuk in Overijssel. Opa is vandaag Anja gaan ophalen die is het weekend ook gezellig bij ons. Veel liefs ook aan Owen, papa en mama.

• 28 Juli 2017 - 16:07

Paula:

Hahaha....ik zie nu dat ik een beetje vroeg was om Gwen te feliciteren.....