Vrijdag 21 - Canada het land van de beren, Orka's, - Reisverslag uit Tofino, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 - Canada het land van de beren, Orka's, - Reisverslag uit Tofino, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 - Canada het land van de beren, Orka's,

Blijf op de hoogte en volg Shirley

24 Juli 2017 | Canada, Tofino

Canada het land van beren, orka's, zeesterren en natuurschoon. Nou dat alleen dat laatste kunnen wij bevestigen. Wij hebben geen beer gezien en de orka's waren ook verdwenen. Maar goed, vandaag reden we naar het Pacific Rim np. De plek om zeesterren te zien. Bij de camping informeerden wij uiteraard gelijk naar het getij, want zeesterren zijn alleen bij eb te zien. Nou zei die mevrouw er zijn op dit ogenblik haast geen zeesterren, want er is een zeesterrenziekte. Een wat? Een zeesterrenziekte! Moeder natuur verzint toch steeds iets nieuws om ons een beetje te plagen.

Kindjes zijn niet ziek, wij voelen ons goed, geen schimmelhuis.....dus ja wat kan Canada nu nog verzinnen een zeesterrenziekte! Oh ja en een paar honderd bosbranden, waardoor we niet naar een park kunnen en moeten omrijden!

Maar goed, voordat we deze mededeling kregen, begon de dag in Qualicum bay aan de oostkust van Vancouver Island. Het was druilerig weer, beetje regen. Lange broek, maar niet te koud. We steken vandaag het eiland over naar de westkust. Onze eerste stop was bij little Qualicum falls. Een wandeling van 2,5 km leidde ons langs een mooie rivier in een canyon met twee watervallen onderweg. Heel mooi.
Na deze stop kwamen we bij de volgende prachtige plek aan, wandeling heette cathedral cove. Ook heel cool, een wandeling langs hoge Cedar bomen en in een regenwoud omgeving. Mos aan de takken, varens overal, plantjes die uit de omgevallen boomstammen groeien enz. Wij hebben beide wandelingen daar gemaakt omdat we het zo mooi vonden. Tijdens de tweede wandeling kwamen we nog langs een meertje waar je de reflectie van de bomen goed kon zien. Op de parkeerplaats heeft mama lekker eitje gebakken en we konden er weer tegenaan.

In port Alberni hebben we getankt en boodschappen gedaan. Nou vragen jullie je misschien af, nou is dit nu benoemenswaardig. Nou Haha nu komt het. Wij vroegen in de auto onderweg naar de camping, wat vonden jullie het leukste van vandaag. Frank, de waterval, Owen heel enthousiast het tanken, Gwen vond de boodschappen het hoogtepunt van de dag en Shirley de cathedral grove wandeling. Nou dat is dan een goede dag geweest, voor ieder wat wils.

Het laatste gedeelte van de dag was nog wel even pittig. Mooie route maar wel door de bergen over slingerweggetjes die niet erg ruim voor de rv waren.

Terwijl we nog een beetje beduusd waren van de zeesterren ziekte reden we naar onze campingplek, wat een prachtige plek weer. Midden in het regenwoud. Met 5 minuten lopen ben je op het strand....en ja dat hebben we natuurlijk ook nog even gedaan. Groot ruig strand met rotsen en van die aangespoelde boomstammen overal op het strand.

Is er dan uit het pacific rim np alleen nieuws over de zeesterrenziekte? Nee zeker niet, hier is de enige plek in Britisch Columbia waar je nog een campvuur mag maken. Haha, dat laten wij ons geen twee keer zeggen!
Mama kampvuurtje gemaakt en de hamburgers van de kinderen erop gebakken, frank druk bezig met het maken van een heerlijk chili con carne. We lagen. Niet heel vroeg op bed, maar het was een leuke dag.

Morgen blijven we heel de dag in dit nationale park. Toch nog op zoek naar zeesterren die wel tijdig hun vitamines genomen hebben.

• 24 Juli 2017 - 08:29

Christa:

Hoi na een tel gesprek met hannie eindelijk gelukt, leuk en fijn om te zien en horen dat alles goed gaat.Jammer dat er een zeesterren ziekte is.Die smalle weggetjes vind ik ook niets, maar gelukkig zijn jullie wel wat gewend.nog een fijne reis met elkaar, dikke knuffel van ons.

• 24 Juli 2017 - 09:51

Gerard En Ludi:

Een reis zonder zeesterren !
    We gaan vandaag naar Overijssel. De berichtgeving kan dus wat minder zijn.
    Gwen alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Canada Lijkt me een leuk land om je 7 e verjaardag te vieren.
    Heel veel liefs.
    Oma, Opa en Jesse

• 24 Juli 2017 - 12:41

Paual:

Ook ik ,na een telefoontje met Hanni, weer op de hoogte van jullie reilen en zeilen.
    Leuke verhalen. Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Kinderen niet ziek, een goed vervoer en schone bedden.....kortom het kan. U al niet meer stuk.
    Het is stil geworden in Hoogvliet

• 25 Juli 2017 - 06:15

Christa:

Hoi vakantie gangers, van harte gefeliciteerd met jullie dochter.wie wil er nou geen verjaardag in Canada.we wensen jullie een top dag,dikke kus van ons.