Donderdag 13 juli Yoho Yoho - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Donderdag 13 juli Yoho Yoho - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 juli Yoho Yoho

Blijf op de hoogte en volg Shirley

15 Juli 2017 | Canada, Revelstoke

Vandaag verlaten we Alberta, maar niet voordat we de scenic drive vanaf onze camping hebben gereden. Een route langs supermooie meren.

Yoho is een national park met jawel bergen, meren, ruige rivier en watervallen.
Onze eerste stop in dit park was bij de spiraal tunnels, hier gaan de treinen de berg in en uit. Ze maken dan in de berg met een looping. Wij stonden een tijdje te kijken, u raadt het al, geen trein te bekennen. Terwijl we weg wilden lopen, hoorden we een trein aankomen. Frank en ik vonden het wel grappig om te zien, Owen daarentegen vond het geweldig. Hij vindt de treinen die 'gewoon' langs ons rijden ook al heel leuk.

De tweede stop was bij een hoge waterval. Om daar te komen moesten we een stukje de berg op klimmen. Alles ging goed tot we bij drie haarspeldbochten kwamen die je met de camper niet in 1 keer kon nemen. In bocht 1 viel Owen met stoel en al in het gangpad. Net niet op de grond, hij hield zich kranig vast tegen de koelkast. Bij bocht twee konden we de draai echt niet maken en moest Frank even met de 7 meter lange camper terugsteken. Pfff en bij bocht vier kon je mama opvegen. Maar goed, we rIjden weer verder. We kwamen bij een gele toffe waterval uit. 1,5 keer de Euromast, maar dat heb je helemaal niet zo door.
Nadat we de waterval bewonderd hadden, hebben we gepicknickt met uitzicht op de waterval en uiteraard kon het steentjes gooien in de rivier niet achterblijven.

De volgende stop was het prachtige Emerald Lake. Een mooi blauw meer met jawel bergen erom heen. Frank en Gwen haalden mama over om te gaan kanoën. Dat was erg leuk. We hebben een uur gepeddeld over dat meer. Owen en Gwen hebben zich ook rot gepeddeld. Haha Gwen heeft ook echt een uur mee gepeddeld. Nadat we weer aangemeerd waren begon het te druppelen. Snel naar de camper.

We zouden namelijk nog de oma Hanni waterval gaan bekijken. Waarom de oma Hanni waterval. We hadden uitgerekend dat hij net zo breed was als oma hanni haar flat.
Inmiddels het park uit geen afslag naar de waterval meer gevonden. Wel jammer Frank en Gwen wilden er heel graag heen. Ik ook, maar het was al laat en die wandeling duurde ook nog 5km.

We reden door naar Golden, waar onze camping was. Alle 12 miljoen muggen uit Golden hadden zich ook op die camping verzameld. Op de camping was het warm. Ik ben gaan wassen (Owen had die nacht twee keer in zijn bed geplast,eh handig zonder wasmachine). Kinderen in de speeltuin, papa koken. Na afloop een ijsje bij de receptie gaan eten.

Gwen en Frank vonden het toch wel erg jammer dat we de oma Hanni waterval gemist hadden. Dus is er een plan gemaakt om die morgen te gaan bekijken....eh ja wel half uur terug rijden.

Ik vond Yoho een heel leuk tof park. Net iets minder toeristisch als Banff en zeker net zo mooi. Al met al een hele mooie en leuke dag geweest.

Lezersvragen ( u kunt deze stellen in de reacties:):
Hebben jullie WiFi? Nou dat zal ik vertellen, tot nu toe heel weinig. Dus foto's plaatsen is lastig. Vandaag en morgen hebben we WiFi en dan weer niet.
Klopt het dat jullie een dag achterlopen? Ja dat klopt, we hebben geen tijd om de verslagen klaar te hebben. Dus vanmorgen snel het berichtje van gisteren geplaatst.
Hebben jullie last van jetlag: nou eigenlijk niet. De kinderen al helemaal niet, die slapen echt tot 7, 8 uur. Ze wisselen wel af, want soms is Gwen eerder wakker en soms Owen.
Hoe is het met Shirley haar lijn? Nou ja, het is wel lastig. Want na een paar wandelingen moet je echt wat eten. En je hebt niet altijd je komkommertje bij je op de berg. Maar ik probeer nog steeds op te letten.
Wat voor weer is het eigenlijk? Nou dat verschilt per dag. Het is nog niet koud geweest. Wel heel klein beetje regen gehad, maar dat mag geen naam hebben. Nu is het weer 28/30 graden.
Hebben jullie geen last van de bosbranden? Ik hoorde van het thuisfront dat hier erge bosbranden waren. We hebben geen internet of tv dus dat krijg je hier niet mee. Maar nee tot nu toe niet. We hoorden vandaag dat er ook bosbranden bij Kamloops waren en daar komen we over 2 weken. Ook vertelden een mevrouw dat bij Kelowna het smoggie was van de rook en daar zijn we 2 dagen. Nou we zullen zien. Nou wat wel jammer is, is dat ze een totaal fire ban hebben. Ivm brandgevaar mogen er tot nader orde geen kampvuurtjes worden gemaakt. Dat is wel jammer.

Groetjes van ons

• 15 Juli 2017 - 07:16

Simone :

Klinkt echt weer heel tof! Actieve vakantie hoor, super! Ben nu al benieuwd naar de foto's! Heel veel plezier weer verder en ik kijk nu al weer uit naar jullie volgende berichtje!

• 15 Juli 2017 - 07:43

Hanni:

Klinkt allemaal supertof, ik kijk elke dag uit naar jullie berichtjes.
    Dikke kus oma Hanni

• 15 Juli 2017 - 07:56

Bonz:

Heerlijk wakker worden met een verhaaltje. Wat een gave dingen zien jullie!
    Wij zijn weer thuis, vakantie gaat veel te snel !

• 15 Juli 2017 - 08:19

Basti:

Super tof om te lezen. Wat een mooi land !! En wat een leuke reisverslagen ! Trouwens, wist je dat de tyfus mug exemplarisch is voor Canada. In de rest van de wereld zijn het namelijk Tering muggen. Verwant aan elkaar maar toch iets anders. De Tyfusmug huisvest meer bij campers met een grote draaicirckel ;) heel veel plezier nog.

• 15 Juli 2017 - 09:57

Ludi , Gerard En Jesse:

Heerlijk genieten zo te lezen. Jesse heeft met vissen een flinke brasem gevangen. Zelfs de kenners waren onder de indruk.
    Heel veel groeten.