maandag 10 juli - Alle muggen moeten dood - Reisverslag uit Hinton, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu maandag 10 juli - Alle muggen moeten dood - Reisverslag uit Hinton, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

maandag 10 juli - Alle muggen moeten dood

Blijf op de hoogte en volg Shirley

12 Juli 2017 | Canada, Hinton

Alle muggen moeten dood. Ongetwijfeld vervullen muggen in bepaalde ecosystemen een nuttige en misschien wel onmisbare rol, maar toch moeten ze dood. Allemaal. Dat zoemt en prikt maar. Buitengewoon hinderlijk. Weg moeten ze. Stuk voor stuk. Branden in de hel, mogen ze. En zelfs dat is nog te goed voor ze. Tyfusinsecten.

De dag begon met een stralend zonnetje en een aangenaam temperatuurtje. Vogels tsjirpten dat het een lieve lust was en nergens was een mug te bekennen. Prima omstandigheden voor een wandelingetje. De Parker Ridge Trail om meer precies te zijn. Eerst twee kilometer stevig omhoog stampen tot boven de boomgrens om daarna aan de andere kant van de berg een magnifiek uitzicht op een ferme gletsjer voorgeschoteld te krijgen. Echt ongemeen fraai. Extra props voor Gwen en Owen die respectievelijk geheel en grotendeels op eigen kracht de pittige wandeling omhoog volbrachten.

Toen we de tocht naar beneden in wilden zetten zagen we dat het in de verte regende. Bij ons scheen de zon. Niets aan de hand, dachten we. Tot we tien minuten later in de hagel en onweer over de berghelling liepen. Naast vier keer een nat pak, heeft Owen er een bescheiden regentrauma aan over gehouden. Hij weigert sinds de afdaling in de regen zonder zijn oranje regenjas naar buiten te gaan en als Gwen 'Owen, ik voel een druppel' zegt, weet hij niet hoe snel hij in de camper moet komen.

In de middag vinkten we de bezienswaardigheden in het noordelijke deel van Banff National Park af. Mistaya Canyon is een smalle kloof waar het water met enorme kracht doorheen stroomt. Vanaf een houten brug konden we de bijzondere kronkelige vormen van de kloof goed zien. Peyto Lake is een mooi meer en Bow Lake is ook een mooi meer, waar het bovendien goed druiven eten is.

Op de camping in Lake Louise aten we tussen de blauwsparren een prakkie en bekeken we de snel stromende rivier die op een tiental meter van onze kampeerplek voorbij raasde. De besneeuwde bergtoppen op de achtergrond maakten het plaatje compleet. Alleen de muggen verstoorden de idylle. Jeuk!

• 13 Juli 2017 - 08:14

Joyce:

Kutmuggen!! DOOD moeten ze! Verder klinkt het fantastisch

• 13 Juli 2017 - 22:23

Simone:

Gwen en Owen zijn goed bezig met wandelen! Gwen nog blij met haar wandelschoenen?

• 13 Juli 2017 - 22:26

Simone:

Trouwens, Frank, zo ongenuanceerd ken ik je helemaal niet. Zelfs niet met de vliegenplaag in Australie. Dan moeten die muggen nu wel heel erg zijn! Sterkte!!!