De kreek van de week - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu De kreek van de week - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

De kreek van de week

Blijf op de hoogte en volg Shirley

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Na onze goede ervaringen van gisteren met een recreation area, zijn we vandaag naar een picnic area geweest. En met succes. Hoe lulliger de naam, hoe mooier de omgeving.

Om bij de 'Creacent moon picnic area', want daar gaat het hier om, te komen moesten we een aardige reis maken. De ochtend begon namelijk tussen de grondeekhoorntjes in Catalina State Park in Tucson en onze bestemming, in Sedona, ligt een uur of vier ten noorden daarvan.

Het laatste deel van de reis naar Sedona gaf al een voorproefje van wat voor moois ons te wachten stond. Al snel nadat we de snelweg hadden verlaten, doemden grote, grillige, rode rotsen op. Van die Monument Valley rotsen, voor de kenners. De weg slingerde zich tussen de rotsen door tot in Sedona.

De picnic area lag een dik kwartier buiten Sedona. De attractie ervan was dat een kreekje, de Oak Creek, hier over de rotsen stroomde. Je kon door het water waden en vanaf de rotsen de weerspiegeling van een hoge rode berg zien. Een prachtig plaatje. Een mooie bijkomstigheid was dat we er ook konden spelen en spetteren in het water. Hoewel ik me hiermee ook niet onbetuigd liet, hadden vooral Owen en Gwen het prima naar hun zin. Gwen verzamelde een emmer vol schelpjes en voor Owen was er niets mooier dan steentjes en stokken in het water gooien.

Volgens datzelfde concept gaan we vandaag naar Slide Rock State Park. Rotsen, kreekje, spelen, zon. Dat komt vast wel goed.

  • 03 Mei 2015 - 20:15

    Simone :

    Ik word ondertussen een beetje jaloers van jullie verhalen....
    Het klinkt heel bijzonder en relaxt! Bevalt het reisschema goed? Hoe vind Owen het reizen met de camper? Zijn de nachten alweer helemaal in het goede ritme?
    Het scheelde niet veel of jasper en Elief hadden ook kunnen zwemmen maar dan in ons eigen kreekje inde tuin. Beetje overdreven hoor: Vandaag wel veel in de tuin gewerkt en daarbij wel wat buitjes gehad!
    Groetjes
    Simone

  • 03 Mei 2015 - 23:44

    Bonnie:

    Ja ja, ik ben weer bij !

    Klinkt allemaal supertof ! Jullie maken weer een hoop mooi dingen mee! Ik zeg...beetje weinig foto's ;P Leuk om jullie te volgen, vooral als je in gebieden komt waar ik ook ben geweest. Frank ik moet soms zo lachen om je schrijfstijl haha. Hardop lachen ook.

    Aimy heeft sinds het horen van jullie stem de ik-mis-mijn-nichtje-blues. Caitlin vult dan met een zielige stem aan : en ik mis Owen .... ;) Als jullie een keertje stabiel internet hebben zullen we dan even skypen?

    Lees jullie later weerrrr !









  • 06 Mei 2015 - 00:23

    Klaas:

    Hallo iedereen, Nederland begint een saai land te worden. Gisteren dodenherdenking en vandaag bevrijdingsfeesten, die grotendeels afgelast werden vanwege de windvlagen en hagelstenen.
    Nee dan pas Amerika aanslag misschien op Geert Wilders, maar wat voor jullie belangrijk is de schutter kwam uit Arizona. Daarom de deur van de camper goed dicht houden en zorgen dat Gwenneboef en mijn kleinjongen veilig thuis komen. Leuker om te zien is dat jullie weer in de buurt van Flagsteff Arizona zitten.
    Bekend van het nummer Route 66. Vanaf mijn luiestoel kan ik een borrelglaasje zien staan met de tekst Historic Route 66.Een van jullie vieren moet daarndan een keer geweest zijn Bij het woordje kreek moet ik denken aan een Surinaamse collega die in Paramaribo topografie Nederland moest leren. Hij dacht dat het Winschoterdiep een soort Amazone was. Toen hij ervoor stond zei hij:"het is slechts een kreek man".Vandaag de verjaardag van Paula gevierd bij Abel.
    Groetjes Klaas

  • 06 Mei 2015 - 20:47

    Joycie:

    Ik wil ook takjes in een kreek gooien en niet in de plassen van de regen. Vandaag zijn er twee mensen in Amersfoort omgekomen, omdat ze door de bliksem zijn geraakt... Dat schetst een beeld van de weersomstandigheden in Nederland in mei. (en in de vakantie :-( )

    @Klaas: Ik ben nu toch wel benieuwd wie die Surinaamse collega was?
    @ Bonnie: Beetje weinig foto's? Ik zeg, veel te weinig foto's! ;-)
    @ Simone: Ik hoop dat je planten en struiken in de tuin niet weggewaaid zijn...

    Groeten uit een droog en zonnig Nederland, aangezien het nu weer avond is...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 57995

Voorgaande reizen:

13 Juli 2022 - 11 Augustus 2022

West-Amerika

29 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Maleisië

07 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

West Canada

23 April 2015 - 19 Mei 2015

Californie en Arizona

08 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Noordwest Amerika

25 September 2012 - 25 Oktober 2012

Rocky Mountains

07 Augustus 2009 - 06 September 2009

Vs en Canada

10 Maart 2008 - 14 April 2008

Australie

02 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

VS 2007

Landen bezocht: