Meer Joshua Tree en de I-10 - Reisverslag uit Tonopah, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Meer Joshua Tree en de I-10 - Reisverslag uit Tonopah, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Meer Joshua Tree en de I-10

Blijf op de hoogte en volg Shirley

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Tonopah

De raaf is in de Verenigde Staten een beschermd dier, tenzij bewezen kan worden dat hij beschermde dieren, zoals landschildpadden, op eet. Dan mag de raaf af worden geschoten.

Deze wijsheid staken wij op van een ranger die op de plek waar wij wilden lunchen bewijslast verzamelde voor het doodvonnis van de raaf die hoog in de palmboom boven ons zijn nest had. Moest hij maar met zijn snavel van weerloze landschildpadjes afblijven.

Plaats van handeling van dit alles was een oase in Joshua Tree National Park. Het babbeltje met de ranger maakte het bezoek aan de oase nog enigszins de moeite waard, maar mocht u ooit in het park zijn, de Cottonwood Springs kunnen gerust over worden geslagen.

Iets wat niet gezegd kan worden van de Hidden Valley Trail. Deze wandeltocht bracht ons in een soort grote arena van rotsen. Onze reisleidster en fotografe Gwen leidde ons vakkundig over het pad. Absoluut een indrukwekkende wandeling.

Het grootste deel van de middag bevonden we ons op de I-10. Een lange kaarsrechte snelweg door een weinig boeiend woestijnlandschap. Cruise control aan en gaan. In Tonopah, een gehucht met drie benzinepompen, een postkantoor, een schroothandelaar, een camping (met zwembad !) en verder helemaal niets, vonden we het welletjes. De oplettende lezer weet hoe wij de rest van de dag hebben besteed. Morgen reizen we verder naar Tucson, Arizona.